MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
Mb.

Ik luister dit nummer bijna om de dag en ik ken het pas een maand. Het heeft wat mij betreft qua status iets weg van King Floyd's Groove Me: een duidelijke topper die iedereen wel kan waarderen van een artiest die verder in de vergetelheid is geraakt. Nu moet ik toch bekennen dat ik deze beter vind dan die van Floyd, maar met dit kritische publiek denk ik niet dat iemand die mening gaat delen. Desondanks wil ik dit nummer graag met jullie delen. Het is een groeiertje, dat wel. Helaas kan ik het album niet vinden.

Mb.
8,5.

Ja, ik vind dit ook wel een fijn nummer (ken hem al een tijdje). General Johnson is / was één van de zangers van Chairmen of the Board, hij is vorig jaar overleden. In mijn herrinering is zijn eerste album beter dan de tweede (waar dit nummer op staat). De associatie met Groove me gaat niet op, vind ik althans. Dat is écht een klassieker, die stempel verdient dit nummer niet als je het mij vraagt. Ik zal m'n externe harde schijf eens doorzoeken of ik beide albums nog kan vinden. Is alweer een tijd geleden dat ik iets van zijn solo werk beluisterde. 't Is overigens niet eens z'n beste nummer, hij heeft mooiere.

Er staat trouwens bij het album dat al hier op Musicmeter staat, dat 'ie uitgebracht zou zijn in 1979, maar volgens mij moet dat 1976 zijn. Zal het even nakijken.

Mb.
Nou, bij deze bestempel ik het toch echt als een ''klassieker''. En als je dit niet zijn beste nummer vindt, dan ben ik echt heel erg benieuwd naar de betere!

Altijd fijn als je zo'n nummer tegekomt dat je gewoon wilt blijven spelen! Mij doet het toch veel minder dan UHH Groove Me, het is natuurlijk een pak gelikter, maar wel zeer smakelijk: een 7,5.

7,5 leuk nummer, maar geen klassieker.

6,5 Ik mis een beetje punch.

Wat vinden jullie van deze?

7,5 voor de wicked lester remix

6,5 voor General Johnson's Don't Walk Away

Mb.
Lang niet zo goed als die van General Johnson. Dit nummer kabbelt een beetje voort zonder dat het echt spannend wordt. Zangeres had wat mij betreft ook wat meer mogen ''brullen''. 6'je.

PS: Hoe meningen kunnen verschillen trouwens.

Gewoon lekker: een 7. Wie zingt het?

kemm schreef:
Gewoon lekker: een 7. Wie zingt het?

Het Label heet Hai Karate, maar ik kan de naam van de zangeres niet vinden.

General Johnson: 7
Mystery female singer: 7.5

Rustig aan Eerst die van Osiris beoordelen.

FCEstebandido schreef:
(quote)

Het Label heet Hai Karate, maar ik kan de naam van de zangeres niet vinden.

From Vancouver’s very own team of DJs Wicked Lester, Matt the Alien, Smalltown DJs, and Czech comes a group that chops and kicks up beats – Hai Karate All Stars. They’re a west coast super hero team that combines the world of hip hop, funk, and soul for the dance floor.

This tune’s a remix of a cover of a Billy Butler song also called Right Track. The original recording was released in 1966.

het gaat hard hier met stemmen. dan maar zelf ff op 5th dimension stemmen. 7.5

Sorry, Osi, het schiet er soms over, zou niet mogen! Het nummer vind ik eigenlijk niet zo fijn, een en al bombast: een 5,5.

Reijersen schreef:
(quote)

From Vancouver’s very own team of DJs Wicked Lester, Matt the Alien, Smalltown DJs, and Czech comes a group that chops and kicks up beats – Hai Karate All Stars. They’re a west coast super hero team that combines the world of hip hop, funk, and soul for the dance floor.

This tune’s a remix of a cover of a Billy Butler song also called Right Track. The original recording was released in 1966.

Dank u voor de info

Niet echt mijn ding 6

Deze plaatste ik al eens een tijdje geleden, maar er werd toen niet gestemd.

Zelf draai ik het vaak en krijg ik positieve reacties. Ik vind het toch wel heel swingend met goede zangeres. Orgone leveren wat mij betreft goede hedendaagse soul af.Het duurt wel wat langer, maar het verveelt geen enkel moment.Het klopt volledig voor mij zowel vocaal als muzikaal (opzwepende solo halverwege). Van mij krijgt dit nummer 9

6.5 Wel een aardig nummer. Maar niet helemaal mijn smaak. Het nummer duurt ook te lang.

Mb.
The 5th Dimension: Wel een aardig nummer Osiris Apis, maar het mist iets waaraan ik het duidelijk kan herkennen; een bepaalde uithaal, zinsnede of slag in de instrumentatie. Het blijft nu slechts ''fijn in het moment''. Een 7.

Orgone: Ja, deze band ken ik al een tijdje. Ik vind het ook iets te lang duren. Misschien als ik het geweldige origineel niet kende, had ik het nummer een hoger cijfer gegeven. Nu blijft het een 6,5.

Het origineel is inderdaad veel beter! Dit wordt wat stereotiep, al is het zeker niet slecht gedaan: een 6.

Wel ik vind de Orgone versie beter. Ik vind ze dansbaarder. De groove in het origineel vind ik wel lekker.

Mb.
Je bent ook DJ, begreep ik ergens? Dat zet je keuze voor Orgone meteen in een ander licht.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.