Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 5 augustus 2011, 17:52 uur
Mb. schreef:
Je bent ook DJ, begreep ik ergens? Dat zet je keuze voor Orgone meteen in een ander licht.
Je bent ook DJ, begreep ik ergens? Dat zet je keuze voor Orgone meteen in een ander licht.
idd hoewel ik ook kan genieten van muziek die ik nooit zou draaien.
0
geplaatst: 5 augustus 2011, 21:18 uur
6. Idd te lang en het origineel + versie van KC & The Sunshine Band + Galactic vind ik beter.
0
Mb.
geplaatst: 7 augustus 2011, 20:24 uur
Ik ben eindelijk begonnen aan het oeuvre van Tommy Tate. Zet je geluid wat hoger dan normaal, want de kwaliteit van YouTube is in deze matig betreffende het volume.
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 19:35 uur
Ik vond dit wel een leuk nummer. Kwam ik tegen in het kader van dit topic (schaamteloze reclame). Een vluchtige beluistering van meer werk van deze man, maakte mij best vrolijk.
0
geplaatst: 13 augustus 2011, 12:15 uur
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 15:32 uur
7 lekkere funky gitaarriff.
Ik heb zelf deze plaat van hem Dennis Coffey - Goin' for Myself (1972) Wel een aardige plaat.
Ik heb zelf deze plaat van hem Dennis Coffey - Goin' for Myself (1972) Wel een aardige plaat.
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 12:43 uur
Is dit forum topic ook bedoeld voor Nu Funk en Nu Soul of is het bedoeld om het over het oudere werk te hebben?
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 13:04 uur
Wat mij betreft maakt het jaar van uitgave niets uit. Als het maar fijne muziek is.
0
Mb.
geplaatst: 15 augustus 2011, 14:28 uur
6. Dit laat me koud. 
Geen onvoldoende verder, omdat het een prima nummer is, maar ik kan er niks mee. Helaas.

Geen onvoldoende verder, omdat het een prima nummer is, maar ik kan er niks mee. Helaas.
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 15:52 uur
principal2000 schreef:
Ik vond dit wel een leuk nummer. Kwam ik tegen in het kader van dit topic (schaamteloze reclame).
Ik vond dit wel een leuk nummer. Kwam ik tegen in het kader van dit topic (schaamteloze reclame).
Niet geheel toevallig dat er in dat topic een bericht van je staat met "
We zoeken nog meer stemmers, mensen!" 
Maar eh, ik vind het nummer niet zo bijzonder eigenlijk. Wel oké, dat wel. Blijft natuurlijk wel dat je tegenwoordig een overvloed aan dit soort nummers (en volledige albums) hebt. Daarom richt ik me toch meer op albums van vroegah.
En het nummer van Tommy Tate:
Dit laat me koud.

Geen hater, maar vind het echt best een slaapverwekkend nummer. Ben sowieso niet echt een liefhebber van Tommy Tate, maar als ik dan moet kiezen prefereer ik zijn eerdere werk. Niet dat uit de late jaren zeventig.
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 16:35 uur
Dit vind ik dan weer het beste nummer van Labi Siffre. Van mij krijgt het een 8,5. De zang heeft iets bezwerend.
0
Mb.
geplaatst: 15 augustus 2011, 16:42 uur
Niet slecht, maar voor mijn gevoel blijft het net iets te lang hetzelfde: een 7,5 is dan gepast.
Dat mag je best vinden hoor. Ik ben tot nu toe best onder de indruk van Tommy Tate. Hij heeft een mooi stemgeluid. Wat vind je wat zijn stemgeluid op zich, Angelo?
Angelo schreef:
Dit laat me koud.

Geen hater, maar vind het echt best een slaapverwekkend nummer. Ben sowieso niet echt een liefhebber van Tommy Tate, maar als ik dan moet kiezen prefereer ik zijn eerdere werk. Niet dat uit de late jaren zeventig.
Dit laat me koud.

Dat mag je best vinden hoor. Ik ben tot nu toe best onder de indruk van Tommy Tate. Hij heeft een mooi stemgeluid. Wat vind je wat zijn stemgeluid op zich, Angelo?

0
geplaatst: 15 augustus 2011, 16:45 uur
Mocht er iemand zin hebben om wat uit te wisselen over wat hedendaagsere door funk en soul geïnspireerde genres, dan zou ik dat geweldig vinden. Zonder al te veel gehoor tot nog toe, post ik af en toe wat op dit forum topic: Genres >> R&B en Hip-Hop >> Funky Breaks and Soulfull Hip Hop
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 17:58 uur
Mwa, wel aardig. Niet meer dan dat eigenlijk. Ik kan goed naar zijn stem luisteren, maar hij weet me er niet mee te raken. Sowieso een zanger van middelmatig niveau, als je het mij vraagt.
Het nummer van Labi Siffre doet mij dan een stuk meer. Er zit echt een heerlijke groove in dat nummer. Ik vind hem wel iets minder dan zijn twee klassiekers I got the (later gesampled door o.a. Eminem in My name is...) en zijn grootste hit Something inside so strong. Verder een meer dan aardig nummer.
0
Mb.
geplaatst: 25 augustus 2011, 14:07 uur
De laatste tijd heb ik deze man vaak op repeat staan. In het begin vond ik zijn werk ietsjes té glad en overdreven (en ik verwacht deze reactie ook te zien in de cijfers - ja, ik spreek mijn eigen ondergang in), maar als je het een beetje laat ''wezen'' dan begint het steeds meer te groeien. Nu begrijp ik het of misschien beter gezegd: nu beleef ik het. En dat is voor mij toch soulmuziek. Dat je de muziek voelt aankomen. Die hoes is trouwens ook geweldig. Het is stiekem ook een cultheld zo - en diegene die mij wat langer volgen op dit forum weten dat ik daar een zwak voor heb. Kortom: ik blijf me verbazen over soulmuziek. Ik hoop dat dit ook nog geldt voor mede-users, want het is erg stil gebleven in dit topic.

* denotes required fields.