Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 13 april 2009, 11:00 uur
Lekker cheesy nummer, maar haalt niet het niveau van het beste van Chi-Lites, Stylistics of Delphonics. 6.25
0
geplaatst: 13 april 2009, 22:34 uur
Het eerste nummer van Black Ivory dat me kan boeien moet ik nog tegenkomen: een 5 voor deze.
Het Afro Funk nummer krijgt een 7. Geen Fela Kuti, maar het misschien unfair om alles Afrikaans daarmee te gaan vergelijken. Toch erg leuk.
Het Afro Funk nummer krijgt een 7. Geen Fela Kuti, maar het misschien unfair om alles Afrikaans daarmee te gaan vergelijken. Toch erg leuk.
0
geplaatst: 14 april 2009, 01:13 uur
Afro funk altijd interesant al is het niet allemaal even goed, maar deze mag er wel degelijk zijn
7.5
7.5
0
geplaatst: 14 april 2009, 11:19 uur
Ik ben geen al te groot afrofunk liefhebber. Dat is hier ook het geval. Het doet me gewoon te weinig.
5/10
5/10
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 14 april 2009, 20:07 uur
Gil Scott-Heron - When You Are Who You Are
(Mijn favo van Gil Scott-Heron, heerlijk funky maar toch soulvol.
(Mijn favo van Gil Scott-Heron, heerlijk funky maar toch soulvol.
0
geplaatst: 15 april 2009, 19:09 uur
Grappig, zowat elk ander nummer van dit album had een 10 gekregen; deze geef ik een 8. 'Pieces of a Man' komt zeker weten in mijn top 10 te staan (ooit).
0
geplaatst: 16 april 2009, 20:29 uur
Muzikaal erg goed, maar ik zal nooit een grote fan worden van zijn zangstijl. 7
0
geplaatst: 16 april 2009, 20:58 uur
Gladys Knight was (en is nog steeds) een schitterende zangeres.
0
geplaatst: 16 april 2009, 21:31 uur
Gladys Knight is inderdaad een steengoede zangeres. Ze hadden haar alleen wat vaker een goede song moeten geven. Deze kan er mee door: een 5,5.
0
geplaatst: 18 april 2009, 11:18 uur
kemm schreef:
Gladys Knight is inderdaad een steengoede zangeres. Ze hadden haar alleen wat vaker een goede song moeten geven. Deze kan er mee door: een 5,5.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Akkoord, men heeft haar inderdaad nu en dan opgescheept met draken van songs, maar daartegenover heeft ze toch een stuk of 5 rasechte klassiekers gemaakt.
- Midnight Train To Georgia (1 van de meest ultieme soulsongs, vind ik)
- If I Were Your Woman
- Neither One Of Us
- The Best Thing That Ever Happened To Me
- Every Beat Of My Heart
- ...
0
geplaatst: 18 april 2009, 17:22 uur
zinulzki schreef:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Akkoord, men heeft haar inderdaad nu en dan opgescheept met draken van songs, maar daartegenover heeft ze toch een stuk of 5 rasechte klassiekers gemaakt.
- If I Were Your Woman
- Neither One Of Us
- Every Beat Of My Heart
- ...
- If I Were Your Woman
- Neither One Of Us
- Every Beat Of My Heart
- ...
Dat is toch net wat ik zei. Heb je haar discografie al eens bekeken? Als je daar maar een stuk of 5 steengoeie songs kan uithalen, valt dat toch wat magertjes uit (maar klassiekers heeft ze zeker).
0
geplaatst: 18 april 2009, 17:30 uur
Van Syl Johnson moet ik eens dringend een plaat in huis halen.
Prachtig nummer: een 8.
Prachtig nummer: een 8.
0
geplaatst: 19 april 2009, 12:57 uur
Erg goed nummer nummer Syl Johnson. Met veel gevoel gezongen.
Zijn album Diamond in the Rough vind ik ook top.
8.5
Zijn album Diamond in the Rough vind ik ook top.
8.5
* denotes required fields.