Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
1
geplaatst: 23 oktober 2017, 18:23 uur
Ha, ben ik zeker met je eens.
Maar wel een aardig deel R&B. Al vind ik het "Aurora stukje" veel te pop klinken (zanggeluid ook). Ik was in een gekke bui. Het was de eindscene van The Fits, een "aardige" film die net had gezien. Dat hielp ook in de sfeer.
0
geplaatst: 24 oktober 2017, 20:25 uur
Ik vind dat nummer van Kiah Victoria best cool eigenlijk. Niks mis met een goede mix van electronisch en R&B.
0
geplaatst: 27 oktober 2017, 20:59 uur
Klinkt goed!
De lat hoeft natuurlijk niet per se te liggen op het niveau van "omver geblazen worden" ...
Het is een sterk nummer, zowel vocaal als ritmisch.
De lat hoeft natuurlijk niet per se te liggen op het niveau van "omver geblazen worden" ...
Het is een sterk nummer, zowel vocaal als ritmisch.
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 10:25 uur
Klopt hoor, plaats vooral leuke songs die ik tegenkom. Niet per definitie alleen wereldsongs.
1
Mb.
geplaatst: 2 november 2017, 22:33 uur
Voor werk van Bill Brandon ben ik altijd te porren. Ik heb zijn oeuvre toch goed doorgespit en dit is zeker één van de betere keuzes. Zowel Bill als Lorraine zit er goed bovenop. Lekker hoor!

0
geplaatst: 14 november 2017, 14:32 uur
Dit album komt vrijdag uit: Sharon Jones & The Dap-Kings - Soul of a Woman (2017)
Ik zal 'm wel gaan luisteren, maar ik denk dat ik genoeg heb aan de lp's "100 days" en "Give the People What They Want".
Ik zal 'm wel gaan luisteren, maar ik denk dat ik genoeg heb aan de lp's "100 days" en "Give the People What They Want".
0
geplaatst: 14 november 2017, 20:15 uur
Lekker nummer van The Main Ingredient. Die hele plaat is trouwens wel goed.
0
geplaatst: 14 november 2017, 20:25 uur
Had je de single (ik neem tenminste aan dat Matter of time dat is) van Sharon Jones al gehoord Reijersen?
0
geplaatst: 14 november 2017, 20:45 uur
Minneapolis schreef:
Dit album komt vrijdag uit: Sharon Jones & The Dap-Kings - Soul of a Woman (2017)
Naturally hoort daar zeker bij.
0
geplaatst: 14 november 2017, 21:00 uur
Is niet mijn favoriet (ik wijk af van de MM score hier). "How long do i have to wait for you" en "This land is your land" vind ik wel tot haar betere nummers horen, maar dat zijn ook uitschieters op de plaat vind ik. De mooie hoes deed me wel twijfelen ooit.
0
geplaatst: 14 november 2017, 21:03 uur
Minneapolis schreef:
Had je de single (ik neem tenminste aan dat Matter of time dat is) van Sharon Jones al gehoord Reijersen?
Zeker. Altijd fijne muziek, al lijkt het vaak op elkaar
0
geplaatst: 15 november 2017, 09:13 uur
The Main Ingredient vind ik wel aardig, luistert lekker weg.
Sharon Jones: Ik ben blij dat ik haar ooit nog live heb mogen meemaken. Die nieuwe plaat zal ook op zeker mijn verzameling halen, al begint het inderdaad een beetje op elkaar te lijken. Ik vind Naturally overigens wel haar beste album.
José James schijnt met een album vol covers van Bill Withers te komen volgend jaar, gevolgd door een tour linkje.
Hier vast een voorproefje, wat vinden jullie ervan?
Sharon Jones: Ik ben blij dat ik haar ooit nog live heb mogen meemaken. Die nieuwe plaat zal ook op zeker mijn verzameling halen, al begint het inderdaad een beetje op elkaar te lijken. Ik vind Naturally overigens wel haar beste album.
José James schijnt met een album vol covers van Bill Withers te komen volgend jaar, gevolgd door een tour linkje.
Hier vast een voorproefje, wat vinden jullie ervan?
0
geplaatst: 15 november 2017, 18:34 uur
Ik ben nog niet erg onder de indruk. Hij blijft dicht bij het origineel en op die manier voegt zo'n cover voor mij weinig toe aan het origineel.
0
geplaatst: 15 november 2017, 18:40 uur
Een cover tussendoor bij een optreden kan ik wel waarderen, maar cover albums sla ik bijna altijd over. Ik heb zelfs amper interesse om ze te verkennen.Tenzij ik weet dat de benadering echt heel origineel is.
Deze klinkt ook lekker (vooral de solo's maken het leuk, want anders en niet zo zeer de zang die natuurijk ook prima is), maar maakt me niet nieuwsgierig naar meer.
Deze klinkt ook lekker (vooral de solo's maken het leuk, want anders en niet zo zeer de zang die natuurijk ook prima is), maar maakt me niet nieuwsgierig naar meer.
0
geplaatst: 16 november 2017, 17:52 uur
Goed nummer zeg!
Wie heeft dat nummer gesampled? Komt me bekend voor.
Wie heeft dat nummer gesampled? Komt me bekend voor.
0
geplaatst: 16 november 2017, 18:09 uur
Whosampled noemt alleen maar Krumb Snatcha feat. M.O.P. - W.O.L.V.E.S. (9th Wonder Remix). Een rap nummer uit 2008 wat ik niet ken. Maar dat is niet zo raar want mijn hip-hop kennis rijkt op een enkele uitzondering na niet veel verder dan 1993.
0
geplaatst: 18 november 2017, 17:02 uur
Ja ik had ook al op Whosampled gekeken, maar ik zag geen nummer dat ik kende.
0
geplaatst: 28 november 2017, 00:21 uur
Bridget cooper - Get Into the love groove
Of..
(daar is ze weer) Mary Love - Get Into The Love Groove (original)
Of..
(daar is ze weer) Mary Love - Get Into The Love Groove (original)
0
geplaatst: 7 december 2017, 00:01 uur
Weinig reacties op de laatste 3.
En dan kom ik nog met een flink jazzy nummer ook..
En dan kom ik nog met een flink jazzy nummer ook..
0
geplaatst: 13 december 2017, 19:42 uur
Die van Wess is wel lekker met die blazers.
Dat nummer van 3 Pieces lijk ik ergens anders van te kennen, maar geen idee nog waarvan. Fijne swing in het nummer.
Dat nummer van 3 Pieces lijk ik ergens anders van te kennen, maar geen idee nog waarvan. Fijne swing in het nummer.
0
geplaatst: 4 maart 2018, 22:01 uur
Vinden jullie dit ook zo mooi?
Zowel de lead als de gospel-achtige koortjes.
Tip uit het boek "Motown op legerkistjes" en het komt, anders dan die titel doet vermoeden, uit de Stax studio's.
Zowel de lead als de gospel-achtige koortjes.
Tip uit het boek "Motown op legerkistjes" en het komt, anders dan die titel doet vermoeden, uit de Stax studio's.
0
geplaatst: 4 maart 2018, 23:40 uur
don't give me a sweet beginning if it's gonna come to a bitter end
Mooi nummer.
8
Mooi nummer.
8
* denotes required fields.