Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2009, 12:36 uur
RedLightCityBoy schreef:
Vanaf 3:08 is het echt zalig (J Dilla sample). Verder vind ik het hele nummer echt heerlijk. Smooth soul, daar hou ik pas van.
Vanaf 3:08 is het echt zalig (J Dilla sample). Verder vind ik het hele nummer echt heerlijk. Smooth soul, daar hou ik pas van.
woh dit is inderdaad wel erg lekker, eerste wat ik bij 3:08 denk is lyrics to go, lyrics to go, ..

Vind bovenstaand nummer zeker wel lekker maar niet helemaal mijn ding,
6,5
0
geplaatst: 21 mei 2009, 16:06 uur
Damn, die van The Fabulous Original is geweldig. 
De blazers in het nummer vind ik juist lekker.
Ze hebben zeker geen album?
9
Minnie Ripperton
6 Beetje te smooth voor mij. Ik hou ook niet van die hoge stem van haar.
Placebo
8 Fusion achtige track. De dreigende synthesizer doet het em.

De blazers in het nummer vind ik juist lekker.
Ze hebben zeker geen album?
9
Minnie Ripperton
6 Beetje te smooth voor mij. Ik hou ook niet van die hoge stem van haar.
Placebo
8 Fusion achtige track. De dreigende synthesizer doet het em.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 21 mei 2009, 16:09 uur
Ditmaal een Belgische funkjazzklassieker (past niet echt in het Jazz topic dacht ik zo)
0
geplaatst: 21 mei 2009, 18:53 uur
Hoe bedoel je 'ditmaal'? Er is er net een geweest. Dit is trouwens ook gewoon Placebo denk ik (met Marc Moulin in weliswaar). Ach ja, ik kan er geen genoeg van krijgen: ook een 9 hier.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 21 mei 2009, 19:23 uur
Oh ik wist niet dat dit ook iets met Placebo te maken had. Maar met ditmaal bedoelde ik dus (ditmaal een funkjazzklassieker).
0
geplaatst: 22 mei 2009, 23:28 uur
Jean Plum is goed he! Fantastisch nummer
9/10
Ken de dame nog maar net.
9/10
0
geplaatst: 23 mei 2009, 17:14 uur
Reijersen schreef:
Ja, ik ook pas sinds een week of twee. Ik ben helemaal in de ban.
Jammer dat ze nooit een echt album heeft gemaakt, want haar andere songs zijn ook zééér de moeite.
0
raffael77
geplaatst: 23 mei 2009, 19:10 uur
6
Niet echt mijn ding. Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te langzaam
Niet echt mijn ding. Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te langzaam
0
geplaatst: 23 mei 2009, 22:03 uur
Ken deze dame nog niet, maar dit klinkt erg Willie Mitchell én erg goed.
8.5, ook voor Marc Moulin.
8.5, ook voor Marc Moulin.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 19:59 uur
0
geplaatst: 25 mei 2009, 22:46 uur
Een 8.5 voor Dionne Warwick
Een 8 voor Jimmy Ruffin
En een 8.5 voor Jean Plum
Allemaal mooie nummers
Een 8 voor Jimmy Ruffin
En een 8.5 voor Jean Plum
Allemaal mooie nummers

0
geplaatst: 26 mei 2009, 21:33 uur
Ik weet niet waarom, maar Dionne Warwick weet me nooit echt te pakken, al heeft ze wel veel topsongs gezongen. 7,5 voor deze.
Jimmy Ruffin geef ik een 7. Iets minder vrolijk dan de rest dus, maar ik kan nog net mijn eten binnenhouden...
Jean Plum is inderdaad een Willie Mitchell-productie, zinulzki. Ze zou normaal ook een album gaan releasen op zijn label Hi Records, maar dat is om een of andere reden jammer genoeg nooit gebeurd..
Jimmy Ruffin geef ik een 7. Iets minder vrolijk dan de rest dus, maar ik kan nog net mijn eten binnenhouden...

Jean Plum is inderdaad een Willie Mitchell-productie, zinulzki. Ze zou normaal ook een album gaan releasen op zijn label Hi Records, maar dat is om een of andere reden jammer genoeg nooit gebeurd..
0
geplaatst: 27 mei 2009, 17:12 uur
8 Goed nummer
J Dilla heeft het nummer wel erg letterlijk gesampled. Maar volgens mij zit het grootste gedeelte van 'Donuts' zo in elkaar.
J Dilla heeft het nummer wel erg letterlijk gesampled. Maar volgens mij zit het grootste gedeelte van 'Donuts' zo in elkaar.
0
geplaatst: 28 mei 2009, 16:21 uur
Deze plaat heb ik in huis. Zo'n groep uit de 70s die pas recent hun muziek hebben kunnen uitbrengen, als ik het goed voor heb. Dat album bevat erg leuke psychedlic soul-funk. 'Love Fades' vond ik precies een eerder onopvallende track daaruit, maar wel goed hoor: een 7,5.
* denotes required fields.