Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 30 mei 2009, 14:18 uur
Horace Silver is voor mij een jazzfenomeen. Maar ik heb nooit geweten dat hij ook dit soort funky muziek maakte. Staat dit op een album en is dat hele album dan in deze stijl?
8/10
8/10
0
geplaatst: 30 mei 2009, 14:23 uur
Het album waar dit opstaat is 'Total Response' (zie foto). Na wat losse nummers ervan te kennen, heb ik hem gisteren eindelijk aangeschaft. Compleet weggeblazen! Inderdaad geheel in deze funky stijl.
Op het 'Maak kennis met jazz'-topic heb ik een andere song van deze plaat gezet (experimentje..), dus als je meer wil horen...
Op het 'Maak kennis met jazz'-topic heb ik een andere song van deze plaat gezet (experimentje..), dus als je meer wil horen...
0
geplaatst: 30 mei 2009, 14:25 uur
kemm schreef:
Het album waar dit opstaat is 'Total Response' (zie foto). Na wat losse nummers ervan te kennen, heb ik hem gisteren eindelijk aangeschaft. Compleet weggeblazen! Inderdaad geheel in deze funky stijl.
thanks
0
geplaatst: 1 juni 2009, 14:38 uur
Ik denk veel te bekend, maar zeker niet slecht. Al is zijn oudere werk wel beter.
Anthony Hamilton btw op backing-vocals.
7/10
Anthony Hamilton btw op backing-vocals.
7/10
0
Dj2Jelle
geplaatst: 1 juni 2009, 21:29 uur
Ik zit net te kijken, maar dit album heeft best veel stemmen, ik dacht dat het heel onbekend was. Niet dus 

0
geplaatst: 2 juni 2009, 14:51 uur
Labelle is meer dan 'Lady Marmalade', zo bewijst hun hele Nightbirds-LP, geproducet door Allen Toussaint met The Meters als backing band.
0
geplaatst: 2 juni 2009, 21:11 uur
Ga dat album checken, Pooiertje! Echt waar!!
(Alé ja, als je wilt, hé...)
(Alé ja, als je wilt, hé...)
0
geplaatst: 4 juni 2009, 15:12 uur
Spencer Wiggins, weer zo'n schitterende, maar jammerlijk vergeten artiest
8
8
0
geplaatst: 4 juni 2009, 15:38 uur
Goldwax had sowieso goede artiesten in beheer. Daaronder inderdaad ook deze Spencer Wiggins.
8/10
8/10
0
geplaatst: 5 juni 2009, 10:51 uur
Tijd voor iets anders. Jesse Dee heeft pas zijn album uitgebracht en valt makkelijk in het rijtje van blanke soulmannen als Eli Reed, Jamie Lidell etc.
0
geplaatst: 5 juni 2009, 15:03 uur
Die gitaarmelodie is toch keihard gestolen(/gesampled?), van deze (bekend van BEP's Joints & Jam)
Jesse Dee is overigens al geweest met een ander nummer:
'Slow Down' krijgt een puntje meer: 7. Maar Jamie Lidell staat toch een paar niveau'tjes hoger, hoor..
Spencer Wiggens ook een 7.
Jesse Dee is overigens al geweest met een ander nummer:
kemm schreef:
Die rage begint me zo'n beetje het strot uit te komen.
Deze is gewoon alright, niks meer, niks minder: een 6.
Die rage begint me zo'n beetje het strot uit te komen.
Deze is gewoon alright, niks meer, niks minder: een 6.
'Slow Down' krijgt een puntje meer: 7. Maar Jamie Lidell staat toch een paar niveau'tjes hoger, hoor..
Spencer Wiggens ook een 7.
0
geplaatst: 6 juni 2009, 14:28 uur
Wat mij betreft, samen met Chuck Jackson één van de beste Soulzangers uit de vroege jaren '60.
* denotes required fields.