MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:

Horace Silver is voor mij een jazzfenomeen. Maar ik heb nooit geweten dat hij ook dit soort funky muziek maakte. Staat dit op een album en is dat hele album dan in deze stijl?

8/10

Het album waar dit opstaat is 'Total Response' (zie foto). Na wat losse nummers ervan te kennen, heb ik hem gisteren eindelijk aangeschaft. Compleet weggeblazen! Inderdaad geheel in deze funky stijl.
Op het 'Maak kennis met jazz'-topic heb ik een andere song van deze plaat gezet (experimentje..), dus als je meer wil horen...

kemm schreef:
Het album waar dit opstaat is 'Total Response' (zie foto). Na wat losse nummers ervan te kennen, heb ik hem gisteren eindelijk aangeschaft. Compleet weggeblazen! Inderdaad geheel in deze funky stijl.
Op het 'Maak kennis met jazz'-topic heb ik een andere song van deze plaat gezet (experimentje..), dus als je meer wil horen...

thanks

Dj2Jelle
Al Green - Lay it Down

Ik denk veel te bekend, maar zeker niet slecht. Al is zijn oudere werk wel beter.
Anthony Hamilton btw op backing-vocals.

7/10

raffael77
5

7.75 Al Green (al is dit een van zijn mindere)

6,5, wat Reijersen zegt.

Dj2Jelle
Ik zit net te kijken, maar dit album heeft best veel stemmen, ik dacht dat het heel onbekend was. Niet dus

Labelle is meer dan 'Lady Marmalade', zo bewijst hun hele Nightbirds-LP, geproducet door Allen Toussaint met The Meters als backing band.

8.5 Hele album is geweldig

9.5!
Heerlijk nummer, baslijntje is ook erg strak

Ga dat album checken, Pooiertje! Echt waar!!

(Alé ja, als je wilt, hé...)

Ik ben het nu aan het beluisteren

Spencer Wiggins, weer zo'n schitterende, maar jammerlijk vergeten artiest
8

Goldwax had sowieso goede artiesten in beheer. Daaronder inderdaad ook deze Spencer Wiggins.

8/10

Ah lekker nummer. 8.5

RedLightCityBoy
7.0

Tijd voor iets anders. Jesse Dee heeft pas zijn album uitgebracht en valt makkelijk in het rijtje van blanke soulmannen als Eli Reed, Jamie Lidell etc.

Die gitaarmelodie is toch keihard gestolen(/gesampled?), van deze (bekend van BEP's Joints & Jam)
Jesse Dee is overigens al geweest met een ander nummer:
kemm schreef:
Die rage begint me zo'n beetje het strot uit te komen.
Deze is gewoon alright, niks meer, niks minder: een 6.

'Slow Down' krijgt een puntje meer: 7. Maar Jamie Lidell staat toch een paar niveau'tjes hoger, hoor..

Spencer Wiggens ook een 7.

Dit doet me weinig. 5.5

Wat mij betreft, samen met Chuck Jackson één van de beste Soulzangers uit de vroege jaren '60.

Goed nummer, goede zanger, slechte Enchanters: 7,5.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:23 uur

geplaatst: vandaag om 03:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.