MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
Italiaanse Soul

Apart die Italiaanse zang erbij. Ik vind het er niet echt bij passen. Ik mis de soul.
Instrumentaal is het wel aardig.
6.5

Darondo is bijzonder aardig: 7/10

Wess & the Airedales vind ik muzikaal ene stuk sterke als vocaal: 6/10

Daronda klinkt erg goed zo op de beginnende zaterdagavond. Eerlijke zang. 7/10

Wess & the Airedales is mijn kennismaking met Italiaanse soul. Weer 's wat anders. Met name in het refrein erg goed, maar als geheel raakt het me niet enorm, al zit het muzikaal wel goed in elkaar. Vanwege de fijne details (handclaps in het refrein, orgeltje op het eind) toch ook een 7/10.

Dat Italiaans klinkt nergens naar, terwijl het toch een der meest romantische talen is, niet? Muzikaal is het wel best leuk, niks bijzonders: een 6.

Haha ik vind het wel een toffe combinatie.
Toch zou het de muziek ten goede komen als de stem wat rauwer was, dit is echt een nummer waar ik gemengde gevoelens bij krijg maar ik zal het zeker nog eens beluisteren.

7,5

zoooo en 'Dorando - Didn't I' trouwens een dikke 9, heerlijk!

raffael77
Ik ben italiaans maar dit klinkt nergens na. De muziek is goed te doen maar er zit in de zang geen enkele diepgang.

5 voor het nummer.

7.75

pretfrit
New York Pizza

4*

I like this! Nog nooit van gehoord, maar volledig mijn ding. Wat is er bekend van deze artiest?

8.5/10

Hou best van wat zweverige klanken en nonchalante muziek, wat naar mijn idee dit nummer zijn kracht moet geven.
Maar na 2 keer luisteren voel ik het echt (nog?) niet..

Een 5.

Reijersen schreef:
I like this! Nog nooit van gehoord, maar volledig mijn ding. Wat is er bekend van deze artiest?

8.5/10

Hoe, nog nooit van gehoord? Hij stond nochtans op nummer 15 in Kemm's enige echt Funky 45-lijst met het nummer 'Moved On'. Maar blijkbaar alweer vergeten... Foei!
Nee, maar dat was een song uit zijn eerste album The Fix, een lekker spontaan, direct Funk/Soul album. Deze song is van z'n pas gereleaste tweede Boomshadow, dat ik nog volop aan het beluisteren ben. Ik hoor toch wel vooruitgang in de muziek. Het klinkt ook iets meer Soul/Funk ipv Funk/Soul, als je begrijpt wat ik bedoel...

Voor mij is het wel een groeiertje, krishna. Hoe meer ik 'm luister, hoe beter, maar verwacht niet dat vijven negens worden ofzo

Ik ga het zeker checken, de albums van deze artiest

Vind deze eerlijk gezegd zelfs wat irritant
4.5

RedLightCityBoy
Ik word er ook niet echt warm van, nee. De zanger zelf vind ik wel aangenaam maar de instrumentie is wat kaal en eentonig, naar mijn mening.

5

Mb.
Die track van Darondo vind ik beter met rap verzorgd van Grip Grand in het nummer "Remember the Time". Precies dezelfde track, alleen wat 'afgemaakter' kwa sound en met rustige rap dat naar mijn gevoel net iets meer toevoegt. Toch nog een 8.

Wess krijgt een 6, want ik vind het instrumentaal wel mooi maar het Italiaans kan ik niet verdragen; wat een lelijke taal. Die laatste vind ik een beetje irritant eigenlijk; een 5.

pretfrit
klinkt wel ...anders.

6+

kemm, ik beluisterde de track vanochtend nog eens en het zat tegen irritant aan..
Nu heb ik wel eens een ochtendhumeur dus zal ik het cijfer niet verlagen maar ook zeker niet verhogen

enfin:

raffael77
Geweldig latin funk of moet ik Boogaloo zeggen.

8

pretfrit
6

O jee, irritant! Dan zijn jullie nog mild geweest in de scores. Als ik iets irritant vind, geef ik een 2 ofzo, houd je voor mij dus vooral niet in... ik weet toch dat jullie fout zitten

Moving on: The Bamboos zijn heel leuk. Een fluit erin en de track heeft voor mij al half gewonnen: een 7,5.

Boogaloo

8.75

kemm schreef:
Een fluit erin en de track heeft voor mij al half gewonnen

Dit klinkt echt fout

raffael77
Hier nog een Latin Funk plaatje

8.25

Ik ben wel geinteresseerd in het genre Soul/Funk, maar ik weet eigenlijk niet waarmee ik moet beginnen. Ik heb tot nu toe alleen dit en dit album geluisterd. Iemand tips voor een leuk instapplaatje?

raffael77
Wat je hebt geluisterd is Neo-Soul. Dus eigenlijk een aftakking van soul. Het gaat ook meer de R&B kant op dan soul.

Je kan deze topic door bladeren en nummers luisteren om er zo achter te komen wat je leuk vind.

Dan is er nog een vraag of je oude soul of funk wel leuk vind.

Ga luisteren en vind uit wat je leuk vind.

Het nadeel kan zijn als ik je een tip geef je het helemaal niet leuk vind. Toch geef ik er 1.

Begin eens met Sharon Jones & The Dap-Kings.

Wat een grappig nummer, lekker eigenwijs ook: een 7,5.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:20 uur

geplaatst: vandaag om 08:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.