Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 13 september 2009, 18:34 uur
7.5. Nog nooit van haar gehoord. Maar een aangenaam nummer.
0
geplaatst: 14 september 2009, 13:29 uur
Hughes: 7
Dit nummer is meer poppy / r&b dan funk / soul, maar ik kan dat van deze band prima hebben. Uiteraard heeft Cameo wel degelijk funky nummers gemaakt, maar ik heb nu deze ge-youtubed-ed:
Cameo - Hanging Downtown.
YouTube - CAMEO - HANGING DOWNTOWN
Dit nummer diende ook ter inspiratie voor Premo om te komen tot de grootste hit van Group Home. Dat is gelijk weer een vertoning van goed zoekwerk naar samples van Premo.
Dit nummer is meer poppy / r&b dan funk / soul, maar ik kan dat van deze band prima hebben. Uiteraard heeft Cameo wel degelijk funky nummers gemaakt, maar ik heb nu deze ge-youtubed-ed:
Cameo - Hanging Downtown.
YouTube - CAMEO - HANGING DOWNTOWN
Dit nummer diende ook ter inspiratie voor Premo om te komen tot de grootste hit van Group Home. Dat is gelijk weer een vertoning van goed zoekwerk naar samples van Premo.
0
geplaatst: 14 september 2009, 15:32 uur
Heb eigenlijk nooit veel met Cameo gehad. Wel nummer dan ook. Maar als het dan toch moet prefereer ik de funky songs.
6/10
6/10
0
geplaatst: 15 september 2009, 16:53 uur
Sananda Maitreya (oftewel Terence Trent D'Arby) - The Inner Scream
0
geplaatst: 15 september 2009, 18:10 uur
Hey, je hebt eindelijk ontdekt hoe het eigenlijke filmpje erop te krijgen!
Dat verdient een half puntje meer: een 7,5.
0
geplaatst: 15 september 2009, 20:15 uur
kemm schreef:
Dat verdient een half puntje meer: een 7,5. Je wilt niet weten hoe ik heb zitten zweten om het filmpje erop te krijgen.....
Kijken of ik het nu volhou.
0
geplaatst: 16 september 2009, 18:28 uur
Het nummer begint beetje cheesy, maar na ruim een halve minuut slaat het nummer om.
Ik ken het nummer door de samples van Edan - I See Colors (daarin vind ik het begin wel goed klinken) en Blu & Exile.
Cameo: 4 vind ik best een fout nummer.
Terence: 6 drums zijn te aanwezig.
0
geplaatst: 17 september 2009, 13:38 uur
Het begint inderdaad cheesy, maar de solozang (vooral de uithalen) maken veel goed. De afstemming tussen zijn uithalen en demuziek is erg mooi. De andere zangers vind ik dit nummer bijna storend. Ik ga voor een 7. Zonder de andere zangers was dit waarschijnlijk 1 punt hoger geweest.
0
Mb.
geplaatst: 17 september 2009, 16:53 uur
De climax, en dan doel ik op de uithaal, had wat beter uitgewerkt kunnen worden, maar desondanks vind ik dit liedje echt heel mooi. Bill Brandon heeft een mooie stem.

0
raffael77
geplaatst: 17 september 2009, 19:30 uur
The Dells een 8.
High & Mighty hebben deze track ook gebruikt.
Bill Brandon een 7
High & Mighty hebben deze track ook gebruikt.
Bill Brandon een 7
0
geplaatst: 17 september 2009, 23:57 uur
The Dells: zo'n nummer dat als sample toch beter klinkt: een 6.
Bill Brandon: mooi nummer: een 8. Misschien moet je toch maar eens zelf een album opgeven voor het Soulalbum v/d Week, Mb.
Bill Brandon: mooi nummer: een 8. Misschien moet je toch maar eens zelf een album opgeven voor het Soulalbum v/d Week, Mb.
0
geplaatst: 18 september 2009, 09:06 uur
Bill Brandon een 9.5. Eén van de mooiste songs uit het Soulcanon.
0
Mb.
geplaatst: 18 september 2009, 18:30 uur
kemm schreef:
De reden waarom ik zelf nog geen album wil opgeven is dat ik mijn referentiekader binnen dit genre nog beter wil ontwikkelen, ten behoeve van de fundering van mijn mening. Klinkt misschien wat politiek correct, maar zo relativeer ik mijn eventuele enthousiasme over 'ontdekkingen'. Ik heb namelijk de neiging om 'ontdekkingen' te willen doen voordat ik de klassiekers geluisterd heb.

0
geplaatst: 18 september 2009, 20:15 uur
Zegt niemand dat je het andersom moet doen. Normale mensen doen het natuurlijk wel zo (:P), maar niet nodig dan om je enthousiasme over iets te onderdrukken, omdat er misschien iets gelijkaardig al eens eerder en bekender was. Daar kom je later dan wel achter.
Veel 'klassiekers' komen er in het 'Soulalbum vd Week'-topic trouwens niet voorbij, misschien in het begin toen nog wel. Nu zijn het veelal onbekendere albums waarvan iemand het de moeite vindt het te delen met de rest. Ik weet niet hoever je ondertussen gevorderd bent, maar mss is de soul-toplijst wel een goeie referentie (maar ga alsjeblieft niet de Dreamgirls-soundtrack luisteren). En blijf tijdterwijl gerust 'ontdekkingen' doen...
Veel 'klassiekers' komen er in het 'Soulalbum vd Week'-topic trouwens niet voorbij, misschien in het begin toen nog wel. Nu zijn het veelal onbekendere albums waarvan iemand het de moeite vindt het te delen met de rest. Ik weet niet hoever je ondertussen gevorderd bent, maar mss is de soul-toplijst wel een goeie referentie (maar ga alsjeblieft niet de Dreamgirls-soundtrack luisteren). En blijf tijdterwijl gerust 'ontdekkingen' doen...
* denotes required fields.