MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
Tom Scott: 6,5
Sylvia: 7

Bettye Swann: 8
Tom Scott: 6.5
Sylvia: 5

RedLightCityBoy
6.85

raffael77
Sylvia een 5.

Hughes een 7

7.5. Nog nooit van haar gehoord. Maar een aangenaam nummer.

Hughes: 7

Dit nummer is meer poppy / r&b dan funk / soul, maar ik kan dat van deze band prima hebben. Uiteraard heeft Cameo wel degelijk funky nummers gemaakt, maar ik heb nu deze ge-youtubed-ed:
Cameo - Hanging Downtown.

YouTube - CAMEO - HANGING DOWNTOWN

Dit nummer diende ook ter inspiratie voor Premo om te komen tot de grootste hit van Group Home. Dat is gelijk weer een vertoning van goed zoekwerk naar samples van Premo.

Mb.
6.5

Heb eigenlijk nooit veel met Cameo gehad. Wel nummer dan ook. Maar als het dan toch moet prefereer ik de funky songs.

6/10

Sananda Maitreya (oftewel Terence Trent D'Arby) - The Inner Scream

Hey, je hebt eindelijk ontdekt hoe het eigenlijke filmpje erop te krijgen! Dat verdient een half puntje meer: een 7,5.

raffael77
Cameo een 5.

Terence een 7 en de muziek een 6

kemm schreef:
Hey, je hebt eindelijk ontdekt hoe het eigenlijke filmpje erop te krijgen! Dat verdient een half puntje meer: een 7,5.

Je wilt niet weten hoe ik heb zitten zweten om het filmpje erop te krijgen..... Kijken of ik het nu volhou.

Het nummer begint beetje cheesy, maar na ruim een halve minuut slaat het nummer om.
Ik ken het nummer door de samples van Edan - I See Colors (daarin vind ik het begin wel goed klinken) en Blu & Exile.

Cameo: 4 vind ik best een fout nummer.
Terence: 6 drums zijn te aanwezig.

Het begint inderdaad cheesy, maar de solozang (vooral de uithalen) maken veel goed. De afstemming tussen zijn uithalen en demuziek is erg mooi. De andere zangers vind ik dit nummer bijna storend. Ik ga voor een 7. Zonder de andere zangers was dit waarschijnlijk 1 punt hoger geweest.

Mb.

De climax, en dan doel ik op de uithaal, had wat beter uitgewerkt kunnen worden, maar desondanks vind ik dit liedje echt heel mooi. Bill Brandon heeft een mooie stem.

raffael77
The Dells een 8.

High & Mighty hebben deze track ook gebruikt.

Bill Brandon een 7

The Dells: zo'n nummer dat als sample toch beter klinkt: een 6.

Bill Brandon: mooi nummer: een 8. Misschien moet je toch maar eens zelf een album opgeven voor het Soulalbum v/d Week, Mb.

Bill Brandon een 9.5. Eén van de mooiste songs uit het Soulcanon.

Mb.
kemm schreef:
The Dells: zo'n nummer dat als sample toch beter klinkt: een 6.

Bill Brandon: mooi nummer: een 8. Misschien moet je toch maar eens zelf een album opgeven voor het Soulalbum v/d Week, Mb.

De reden waarom ik zelf nog geen album wil opgeven is dat ik mijn referentiekader binnen dit genre nog beter wil ontwikkelen, ten behoeve van de fundering van mijn mening. Klinkt misschien wat politiek correct, maar zo relativeer ik mijn eventuele enthousiasme over 'ontdekkingen'. Ik heb namelijk de neiging om 'ontdekkingen' te willen doen voordat ik de klassiekers geluisterd heb.

Zegt niemand dat je het andersom moet doen. Normale mensen doen het natuurlijk wel zo (:P), maar niet nodig dan om je enthousiasme over iets te onderdrukken, omdat er misschien iets gelijkaardig al eens eerder en bekender was. Daar kom je later dan wel achter.
Veel 'klassiekers' komen er in het 'Soulalbum vd Week'-topic trouwens niet voorbij, misschien in het begin toen nog wel. Nu zijn het veelal onbekendere albums waarvan iemand het de moeite vindt het te delen met de rest. Ik weet niet hoever je ondertussen gevorderd bent, maar mss is de soul-toplijst wel een goeie referentie (maar ga alsjeblieft niet de Dreamgirls-soundtrack luisteren). En blijf tijdterwijl gerust 'ontdekkingen' doen...

Gast
geplaatst: vandaag om 23:07 uur

geplaatst: vandaag om 23:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.