Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 18 september 2009, 20:49 uur
Leuk om deze man eens iets anders te horen zingen dan 'Stand By Me' of 'Up On The Roof'
0
geplaatst: 19 september 2009, 10:46 uur
Bill Brandon: 8
Ben E. King: 6.5. Vind helemaal niks mis met Stand By Me (zowel het nummer als het album). Dit is wel okay, maar niet heel bijzonder.
Ben E. King: 6.5. Vind helemaal niks mis met Stand By Me (zowel het nummer als het album). Dit is wel okay, maar niet heel bijzonder.
0
Mb.
geplaatst: 19 september 2009, 12:22 uur
Ben E. King is natuurlijk een held. Tevens een van de eerste artiesten die me in de Soul muziek liet interesseren. Ik prefereer zijn eerdere werk wat meer, maar ook zijn werk in de 70's is zeer te waarderen - zoals deze Supernatural Thing. Ik zet in met een 7.5!
Ik gebruik die lijst al, maar ik dacht dat het nooit kwaad kon als ik wat onbekender werk uit de Soulalbum v/d Week topic zou mee snoepen. En maak je maar geen zorgen over 'Dreamgirls', want Beyonce vind ik toch drie keer niks; als we het hebben over de muziek dan.
Ik ben nu bezig met 'Otis Blue' van Otis Redding, 'Yes We Can' van Lee Dorsey (die ik al kende van Ya Ya, kwam ik gisteren achter) en ook wat werk van Harold Melvin and the Blue Notes met Teddy Pindergrass als frontman, wat me doet vragen wat Harold Melvin nou doet. Wat me opvalt is dat er veel covers worden gezongen. Is dit toevallig mijn pech of is dit heel gewoon in de Soul? Zo ben ik veel originele nummers tegengekomen die ik ken van andere artiesten (ik zou zweren dat ik Don't Leave Me This Way ergens anders van ken), waardoor het origineel me vaak wat minder doet.
Maar genoeg tekst nu;
kemm schreef:
Ik weet niet hoever je ondertussen gevorderd bent, maar mss is de soul-toplijst wel een goeie referentie (maar ga alsjeblieft niet de Dreamgirls-soundtrack luisteren). En blijf tijdterwijl gerust 'ontdekkingen' doen...
Ik weet niet hoever je ondertussen gevorderd bent, maar mss is de soul-toplijst wel een goeie referentie (maar ga alsjeblieft niet de Dreamgirls-soundtrack luisteren). En blijf tijdterwijl gerust 'ontdekkingen' doen...
Ik gebruik die lijst al, maar ik dacht dat het nooit kwaad kon als ik wat onbekender werk uit de Soulalbum v/d Week topic zou mee snoepen. En maak je maar geen zorgen over 'Dreamgirls', want Beyonce vind ik toch drie keer niks; als we het hebben over de muziek dan.

Ik ben nu bezig met 'Otis Blue' van Otis Redding, 'Yes We Can' van Lee Dorsey (die ik al kende van Ya Ya, kwam ik gisteren achter) en ook wat werk van Harold Melvin and the Blue Notes met Teddy Pindergrass als frontman, wat me doet vragen wat Harold Melvin nou doet. Wat me opvalt is dat er veel covers worden gezongen. Is dit toevallig mijn pech of is dit heel gewoon in de Soul? Zo ben ik veel originele nummers tegengekomen die ik ken van andere artiesten (ik zou zweren dat ik Don't Leave Me This Way ergens anders van ken), waardoor het origineel me vaak wat minder doet.
Maar genoeg tekst nu;
0
geplaatst: 19 september 2009, 19:42 uur
Ben E. King: Hij komt hier een beetje creepy over, maar nummer is wel ok: een 7.
Harold Melvin: Een klassieker voor mij: een 10.
Mb.: Doe maar lekker verder zoals je bezig bent. Niet teveel nadenken over wat je zou moeten luisteren; gewoon waar je zin in hebt. Idd veel covers in soulmuziek, maar dat hoeft niet iets slecht te zijn. Een van mijn favoriete nummers aller tijden, California Soul van Marlena Shaw, is ook een cover (dat btw de vloer veegt met het origineel, behoorlijk hard).
Harold Melvin: Een klassieker voor mij: een 10.
Mb.: Doe maar lekker verder zoals je bezig bent. Niet teveel nadenken over wat je zou moeten luisteren; gewoon waar je zin in hebt. Idd veel covers in soulmuziek, maar dat hoeft niet iets slecht te zijn. Een van mijn favoriete nummers aller tijden, California Soul van Marlena Shaw, is ook een cover (dat btw de vloer veegt met het origineel, behoorlijk hard).
0
geplaatst: 20 september 2009, 08:32 uur
Harold Melvin: 8.5. Prettig nummer, zowel muzikaal, tekstueel als vocaal. 

0
geplaatst: 21 september 2009, 14:30 uur
Zocht eigenlijk een ander nummer van haar (I Love The Way You Love), maar de combinatie YouTube en mijn geduld werkt niet altijd. Aldus:
Betty Wright - You Can't See What I'm Looking For
Betty Wright - You Can't See What I'm Looking For
0
geplaatst: 22 september 2009, 00:14 uur
De song op zich is gewoon okay, maar dat neppe applaus erover geplakt verpest het nog een heel pak: een 5.
Dat is trouwens zo over haar volledige live-plaat; gejoel dat uit een voetbalstadion lijkt te komen, erg irritant.
Dat is trouwens zo over haar volledige live-plaat; gejoel dat uit een voetbalstadion lijkt te komen, erg irritant.
0
geplaatst: 23 september 2009, 13:11 uur
Dee Dee is de tweede die het nummer beter brengt dan Elvis. Fine Young Cannibals staan voor mij nog steeds op nummer 1, maar dit nummer is ook genietbaar. In dit nummer zit het meeste soul: 7
0
Mb.
geplaatst: 23 september 2009, 15:56 uur
Mooie 7 voor Dee Dee. Wat vinden jullie van deze?
Met die jas verdient de beste man sowieso al bonuspunten.
Met die jas verdient de beste man sowieso al bonuspunten.

0
geplaatst: 23 september 2009, 20:29 uur
Dee Dee Warwick: een 6, she ain't no Dionne...
Frederick Knight: een 8+ (het plusje is voor de jas)
Frederick Knight: een 8+ (het plusje is voor de jas)
0
geplaatst: 24 september 2009, 11:38 uur
Frederick Knight: 7.5. Wilde eerste een 8 geven, want het klinkt erg fijn, maar ik mis toch een beetje afwisseling / echte hoogtepunten. Al met al vind ik het een prima nummer met fijne zang.
0
geplaatst: 26 september 2009, 21:45 uur
The bitch is back! Betty Davis had na haar 3 studio-albums in de seventies nog een elpee opgenomen, en die is onlangs eindelijk gereleased geraakt: Is It Love Or Desire. De titeltrack wordt door het label alvast gratis aangeboden.
0
geplaatst: 28 september 2009, 12:22 uur
Betty Davis: 6,5. Beat is wel funky, maar ik vind haar vocalen niet prettig. Weet niet of dit kenmerkend is voor haar. Ken dus eigenlijk niets van haar.
0
geplaatst: 28 september 2009, 12:31 uur
Meestal is het nog veel erger... Heerlijk!
Of doel je meer op de opname, want die klinkt normaal wel wat helderder.
YouTube haar gewoon maar een keer.
Of doel je meer op de opname, want die klinkt normaal wel wat helderder.
YouTube haar gewoon maar een keer.

0
geplaatst: 1 oktober 2009, 16:00 uur
Dit is een meer recent nummer die ik wel funky vind (qua beat). De dame in kwestie kan ook wel lekker krijsen. Het is natuurlijk meer pop dan funk / soul, maar ik vind toch wel dat het ingredienten van deze genres bevat.
Nikka Costa - ' Till I Get To You
Nikka Costa - ' Till I Get To You
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 14:56 uur
Mevrouw Costa heeft onmiskenbaar een uitstekende stem. En vooral haar laatste album bevalt me ten zeerste. Niet voor niks uitgebracht op het Stax label.
7,5/10
7,5/10
* denotes required fields.