MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
raffael77
Dacht ik al maar ik vind het echt crap.

Niet omdat ze snel spelen maar er zitten gewoon weg geen dialogen in die erin hoort te zitten.

Ik luister veel naar Jazz maar dit is wel het meest gaotische slordige spel wat ik gehoord heb.

Daarnaast suggereer je ook nog eens dat ik alleen naar Funk luister omdat je een vraagteken plaatst.

Oooh, I kinda dig. Spijig dat ik niet in het publiek stond. Ik vind dit nog behoorlijk funky hoor. Waar is dat jazz-topic hier? 7,5

Dj2Jelle
Herbie Hancock - Watermelon Man

Mooi nummer

RedLightCityBoy
8 inderdaad erg sterk nummer. Alleen had Herbie op 1 van zijn eerste albums ookal een nummer met de titel: Watermelon Man, en die is nog iets beter zelfs.

Ja maar die eerste versie mag niet meer hier waarschijnlijk, die moet nu in het Maak kennis met Jazz-topic staan
8,5 toch voor deze versie, een klassieker (de hele plaat).

Ja, inderdaad een lekker nummer. Dit is meer de Hancock waar ik van hou

7.8/10

Ideaal voor op zondag

Belgische band met de vocals van voormalig Zap Mama-zangeres Sabine Kabongo.

raffael77
Lekkere plaat Kemm. 8

Dj2Jelle
7,5

Leuk nummer, gewoon lekker:

7/10

RedLightCityBoy
Wat een dijk van een stem heeft die Hattie Littles zeg, prachtig! ze overmeesterd de productie zelfs met haar stem, zeldzaam. 8.5

Dj2Jelle
Mooie stem, alleen ik kan niet echt tegen die overdreven Andre Hazes-achtige manier van trillen met haar stem.

7

Wat een vergelijking toch weer Jelle. Hazes ten eerste vergelijken met soul en dan nog zingt Hazes met een snik, niet met een vibrato.
En vibrato gebruikt deze dame nou ook niet veel. Dus ik zie jouw vergelijking spaak gaan.

Zeer krachtige stem, ze zou gerust wat bekender mogen zijn. De song zelf is wat minder, maar zeker niet verkeerd. Een 7.

raffael77
lekkere plaat. 7,5

pretfrit
goede stem..wie is dit reijersen?

edit; staat er gewoon boven

7

Dit is Willie Tee, beste pretfrit

Heemskerktollie
raffael77 schreef:
Dacht ik al maar ik vind het echt crap.

Niet omdat ze snel spelen maar er zitten gewoon weg geen dialogen in die erin hoort te zitten.

Ik luister veel naar Jazz maar dit is wel het meest gaotische slordige spel wat ik gehoord heb.

Daarnaast suggereer je ook nog eens dat ik alleen naar Funk luister omdat je een vraagteken plaatst.

Het is maar wat je slordig noemt. Naar welke jazz luister je dan veel? Ik zie in je stemlijst maar pakweg 4 jazzalbums waarvan 2 ook nog fusion. Wat vind jij dan goede jazz?

raffael77
Mijn stemlijst is niet zo Jazzy omdat ik gebanned ben geweest daardoor zijn al mijn stemmen verwijderd en die ga ik niet meer opnieuw doen mits ik wat tegenkom.

Ik luister naar van alles. Davis, Coltrane, Donaldson, Byrd, Mingus, Silver & Blakey maar zo kan ik nog wel ff doorgaan.

raffael77
Fijne plaat voor een rustig nummer. 7,5 voor Willie Tee

Heemskerktollie
raffael77 schreef:

Ik luister naar van alles. Davis, Coltrane, Donaldson, Byrd, Mingus, Silver & Blakey maar zo kan ik nog wel ff doorgaan.

U heeft smaak

Maar Heemskerktollie, wat vindt je nou van het nummer?

RedLightCityBoy
7+

EDIT (voor reijersen ) Lekkere plaat, fijne stem en een goede mix tussen soul en funk

Iets meer toelichting zou wel leuk zijn RedLight

pretfrit
kemm schreef:
Oooh, I kinda dig. Spijig dat ik niet in het publiek stond. Ik vind dit nog behoorlijk funky hoor. Waar is dat jazz-topic hier? 7,5

Genres >> Overigen >> Maak kennis met Jazz en beoordeel

Ik wist het wel zijn hoor .
(Nu moet ik er alleen nog naar toe gaan.)

Willie Tee geef ik een 7. Gewoon lekkere muziek, kant A nog ietsje meer dan kant B.

|Joël|
Lekker rustgevend inderdaad. Het nummer heeft iets heel gemoedelijks en ik zou het regelmatig op kunnen zetten, een 7,5.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:10 uur

geplaatst: vandaag om 14:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.