MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
7 vrolijk nummertje

Deze was idd een leuke ontdekking uit je lijst: een 8.

Ohio Players 7.5
Wynder K. Frog 7.75

Hallelujah!

Spijtig van de povere geluidskwaliteit want Julius Cheeks is een fenomenale zanger die nog samen met Sam Cooke zong (bij de Soul Stirrers). Leuk detail: de geweldige pianiste is zijn vrouw.

Julius Cheeks: 8. Hoor het heel slecht op mijn laptop, maar je had al vermeld dat de geluidskwaliteit -piep- is. Wat ik hoor klinkt prima. Kan dit soort gospel / soul wel waarderen.

Voor zover ik het kan beoordelen: een 7,5.

Nieuwe: The Sylvers - Fool's Paradise

raffael77
Julius een 8 ondanks de slechte kwaliteit. Wat een energie in dat nummer. Is ook erg oud volgens mij. Lijkt wel begin jaren 60.

sylfers ook leuk en geef een 7 voor deze track

Julius 7
Sylvers 8 Leuk nummer.

Misterfool
sylvers 7

6,7 voor sylvers

Fijn covertje: een 7.

Sylvers: 7. Leuk.
Lack Of Afro: 7,5. Lekker energiek instrumentaal nummer.

raffael77
Lekker een funk cover van het ozo slechte orgineel van Artic Monkeys waar totaal geen energie in zit.

Ik heb ook hun album en is zeer goed te doen al zijn de meningen verschillend en met name om dit geniale afro-funk nummer. 9

Sylvers 7
Lack Of Afro 7.5

Weer even wat achterstand inhalen:

Juius Cheeks: wie kent het nummer niet! Leuke uitvoering - 7,5

The Sylvers: best een lekker nummer eigenlijk. Kende ze nog niet. Ga er zeker meer van opzoeken - 7

Lack of Afro: best aardig nummer. - 7

En dan nu de nieuwe van zinulzki
(Little) Carl Carlton:
Muzikaal is het in ieder geval dit in orde. Zo te horen een kindersterretje rond de tijd van dit nummer. Het is vocaal namelijk nog wat onvolwassen. Maar uitgaande van een jonge leeftijd is het voor die leeftijd wel erg goed.

7,3

Carl Carlton: 6.5. Muzikaal prima, maar vocaal vind ik het niet heel goed. Luister qua stemgeluid liever naar een jonge Michael.

Ik gooi er een mengeling van funk, wereld en latin in:

Bronx River Parkway - La Valla

Hé dat album heb ik laatst nog toegevoegd.
Het nummer mist wat pit. 6.5

pretfrit

Carl Carlton: best leuk, en daar stopt het: een 6,5.

Bronx River Parkway: begint heel goed, maar komt nooit echt los: een 7.

Erik Truffaz Quartet: heb weinig interessants gehoord in die 8 minuten, en de pianist alleen kan dat niet redden (Erik?). De vocalist was ook best ok: een 5.

Bronx River Parkway: goed zonder meer: 6.75

Erik Truffaz Quartet: doet me wat aan Digable Planets denken, maar dan mis ik een Ladybug Mecca om het wat spannender te maken: 6.5

raffael77
BRP een 7

Andere track wordt vergeleken met Digable Planets maar heeft meer weg van van The Roots en dan met name hun live gespeelde Do You Want More? album.

Niet slecht alleen klinkt als eens eerder gedaan maar toch een leuk nummer. 7

Ik vind het ook lekker klinken; 7,5

Demon Fuzz - Disillusioned Man

Heel dit album is trouwens aan te raden

Gast
geplaatst: vandaag om 15:28 uur

geplaatst: vandaag om 15:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.