menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul, vol met vragen

zoeken in:
Nieuwe vraag:

De stem van welke r&b/soulzangeres kan je maar weinig bekoren? En waarom natuurlijk.
Het gaat hier om de stem, niet of haar nummers wel of niet goed zijn.

Bij The Temptations heb ik nogal eens dat de stem me niet bevalt. Volgens mij is dit vooral het geval met de Dennis Edwards en Eddie Kendricks nummers, David Ruffin kan ik beter hebben. Alicia Keys trek ik ook vaak niet zo best. Een derde stem waar ik niet warm voor loop (al komt dit ook door de nummers) is James Brown. Godfather of Soul enzo.... wat mij betreft past die titel beter bij Sam Cooke of Otis Redding.

Hoe zoet mensen zijn muziek ook kunnen vinden.. ik vind Luther Vandross een prachtige stem hebben.
En Marvin Gaye natuurlijk, hoewel die soms vermoeiend klinkt (of hij er hard voor werkt om de hoogte te halen).
En vast nog een hoop kleinere namen, maar daarvoor moet ik door de platen bladeren.

Minneapolis schreef:
Hoe zoet mensen zijn muziek ook kunnen vinden.. ik vind Luther Vandross een prachtige stem hebben.
En Marvin Gaye natuurlijk, hoewel die soms vermoeiend klinkt (of hij er hard voor werkt om de hoogte te halen).
En vast nog een hoop kleinere namen, maar daarvoor moet ik door de platen bladeren.

Uhmmmm, weinig bekoren?

Reijersen schreef:
(quote)

Uhmmmm, weinig bekoren?

Ah sorry.. Slordig. Ik heb duidelijk niet goed gelezen.
Uiteraard zijn dit de stemmen die ik erg mooi vind.

Voorbeelden van het tegenovergestelde volgen..
Wel eens met Edgar wat betreft Temptations.
Wat ik heel slecht trek is het aanstellerige toontje van Alain Clark (ook niet echt een soul artiest wat mij betreft..). Maar er zijn er veel meer.

Mijn inspiratie kwam door het nieuwe nummer van Toni Braxton dat ik vanochtend hoorde. Wat kan ik mij toch nog steeds erg irriteren aan haar altijd zo overdreven zang.

Reijersen schreef:
Mijn inspiratie kwam door het nieuwe nummer van Toni Braxton dat ik vanochtend hoorde. Wat kan ik mij toch nog steeds erg irriteren aan haar altijd zo overdreven zang.

Bij Toni Braxton helpt het mij wel erg als ik er beeld bij heb.
Of is dat erg incorrect om te zeggen tegenwoordig?

Reijersen schreef:

Ik erger me meer aan onjuist gebruik van "irriteren" dan aan het stemgebruik van La Braxton. Alain Clark is wel een heel goed ergervoorbeeld net als Charles (van Charles & Eddie van Would I Lie to You).

Ergerlijk gedrag vertonen Badu en Gray regelmatig bij live concerten (too stoned or drunk) en de over-the-top vocals van The Queen of Hiphop & R&B, Mary J. vind ik gewoon prachtig. Sabrina Starke is trouwens ook zo'n over 't peerd getild wicht.

Mjuman schreef:
(quote)

Ik erger me meer aan onjuist gebruik van "irriteren" dan aan het stemgebruik van La Braxton.

Meneer de Neerlandicus Je hebt gelijk. Dan erger ik mij er aan. Volgens mij klopt het dan wel.

Het is vooral haar "gegrom" en teveel gekreun waardoor ik maar moeilijk naar La Braxton kan luisteren.

Minneapolis schreef:
(quote)

Bij Toni Braxton helpt het mij wel erg als ik er beeld bij heb.
Of is dat erg incorrect om te zeggen tegenwoordig?

Daar wordt ik ook niet warm van eerlijk gezegd.

Ik ben nieuw hier op dit forum,maar over Northern Soul zie ik hier helemaal niks.Terwijl deze stroming aan zijn 3e revival bezig is in UK.....Heerlijke uptempo songs van soms totaal onbekende artiesten....Ik ben sinds begin 80 via de mod scene - en Soft Cell - verslingerd geraakt aan deze stroming.Helaas totaal onbekend en onbemind gebleven in Nederland.....

Mb.
Als het puur om de stem gaat dan komt het voor de bekende soulgangers hier niet als verrassing als ik zeg dat ik geen fan ben van Stevie Wonder. Ik vind 'm ronduit zeikerig vaak - en het songmateriaal helpt ook lang niet altijd om die indruk op te heffen.

Ik vind de stem van Donny Hathaway wel iets hebben van Stevie Wonder, maar eerstgenoemde trek ik beter. Misschien omdat de stem van Donny toch iets zwaarder klinkt.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:32 uur

geplaatst: vandaag om 20:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.