Genres / Soul, Funk en R&B / Soul, vol met vragen
zoeken in:
0
geplaatst: 10 november 2011, 08:50 uur
Ik ken niet altijd de originele nummers, maar er steekt één versie van Donny boven de versies van anderen uit: Jealous Guy.
John Lennon heeft dit met het origineel een aardige versie gemaakt. Ik vind dat Roxy Music het nummer al in een verbeterde versie heeft opgenomen. Maar Donny overtreft beide versies met gemak. Zowel qua zang als instrumentatie. Ik zie net dat Gavin Degraw ook een poging heeft gewaagd, maar zijn stem leent zich niet voor dit nummer.
John Lennon heeft dit met het origineel een aardige versie gemaakt. Ik vind dat Roxy Music het nummer al in een verbeterde versie heeft opgenomen. Maar Donny overtreft beide versies met gemak. Zowel qua zang als instrumentatie. Ik zie net dat Gavin Degraw ook een poging heeft gewaagd, maar zijn stem leent zich niet voor dit nummer.
0
geplaatst: 21 november 2011, 14:58 uur
NIeuwe:
Wat vinden jullie het beste soulnummer van 2011?
(helpt mooi voor mijn oudejaarslijst op mijn blog
)
Wat vinden jullie het beste soulnummer van 2011?
(helpt mooi voor mijn oudejaarslijst op mijn blog
)
0
geplaatst: 22 november 2011, 22:21 uur
Welke blog? 
Mag ik er twee kiezen? Ik vind dit jaar overigens mager voor (de) soul, weinig interessante releases wat mij betreft, en ook weinig goede releases. Enfin, mijn twee favoriete soulnummers van het jaar komen van, jawel, Nederlandse bodem! Eén van de weinige keren dat ik trots ben dat ik uit dit land kom. Ik vind Jaapie echt fantastisch! Wat een stem!
Fuck Waylon. Dit is de real deal.Hier zijn ze:
Jaap Reesema's Higher Love
en
Jaap Reesema's We Never Stop Trying
Godverdomme schandalig dat dit album flopte! Ik kan dat niet verkroppen!

Mag ik er twee kiezen? Ik vind dit jaar overigens mager voor (de) soul, weinig interessante releases wat mij betreft, en ook weinig goede releases. Enfin, mijn twee favoriete soulnummers van het jaar komen van, jawel, Nederlandse bodem! Eén van de weinige keren dat ik trots ben dat ik uit dit land kom. Ik vind Jaapie echt fantastisch! Wat een stem!
Fuck Waylon. Dit is de real deal.Hier zijn ze: Jaap Reesema's Higher Love
en
Jaap Reesema's We Never Stop Trying
Godverdomme schandalig dat dit album flopte! Ik kan dat niet verkroppen!

0
geplaatst: 22 november 2011, 23:42 uur
Uhmmm, juist. Was niet de inzending die ik verwachtte
Maar prima, neem het mee in de eindlijst.
Heb de nummers nooit eerder gehoord. Moet zeggen dat ik persoonlijk Waylon beter vind.
En mijn blog? Opus de Soul | home - opusdesoul.wordpress.com
Kemm helpt me met de artikelen.
Maar prima, neem het mee in de eindlijst.Heb de nummers nooit eerder gehoord. Moet zeggen dat ik persoonlijk Waylon beter vind.
En mijn blog? Opus de Soul | home - opusdesoul.wordpress.com
Kemm helpt me met de artikelen.
0
geplaatst: 19 december 2011, 19:48 uur
Ik heb laatst de documentaire/film WattStax gezien, zijn er nog meer van dit soort films die de moeite waard zijn om te kijken?
0
geplaatst: 19 december 2011, 21:54 uur
Weet niet of het 100% soul is. Maar mijn favoriet is dan Like Smoke van Amy Winehouse en Nas. Heb voor de rest bar weinig soul uit 2011 beluistert.
0
geplaatst: 19 december 2011, 22:22 uur
Documentaire van Bill Withers van Het uur van de Wolf is een mooie. 
NTR - PROGRAMMA - HET-UUR-VAN-DE-WOLF - AFLEVERING - DETAIL de soul van bill withers is niet te koop - nps.nl

NTR - PROGRAMMA - HET-UUR-VAN-DE-WOLF - AFLEVERING - DETAIL de soul van bill withers is niet te koop - nps.nl
0
geplaatst: 19 december 2011, 23:23 uur
@Osiris Apis, enorm bedankt voor de tip. Heb het programma toen gemist en helemaal niet meer aan gedacht.
Prachtdocumentaire van één van mijn favoriete artiesten, echt van genoten net
Prachtdocumentaire van één van mijn favoriete artiesten, echt van genoten net

0
geplaatst: 24 december 2011, 09:48 uur
0
Mb.
geplaatst: 10 april 2013, 11:20 uur
Tijd voor een nieuwe vraag! Gisteren was ik onder de indruk van de documentaire Soul of America. In deze documentaire - die op Nederland 2 werd uitgezonden - volgen we de 62-jarige Charles Bradley. Hij stond op het punt om zijn debuutalbum uit te brengen. Welke documentaire raad jij aan? 

0
geplaatst: 11 april 2013, 23:10 uur
Ik ken eigenlijk weinig tot geen soul-documentaires. Wel vind ik de film over the Temptations de moeite waard.
0
Raffael1977
geplaatst: 11 april 2013, 23:43 uur
Ik heb er meerdere gezien over Sam Cooke en Marvin Gaye.
0
geplaatst: 12 april 2013, 10:30 uur
Ik heb er één gezien of de Funk Brothers die zeker de moeite waard is. Kan me alleen de titel even niet voor geest halen. Volgens mij zit het woord Motown wel in de titel.
0
geplaatst: 12 april 2013, 17:17 uur
Bij de Uur van de wolf had je een 6 delige serie over Soul.
Mededeling: cookies - programma.ntr.nl
En ook eentje waarbij ze op zoek gingen naar Sly Stone. Ook een aanrader.
Mededeling: cookies - programma.ntr.nl
En ook eentje waarbij ze op zoek gingen naar Sly Stone. Ook een aanrader.
0
geplaatst: 12 april 2013, 18:48 uur
Die met Sly Stone was deze: Dance to the Music (2008) - MovieMeter.nl
Die met The Funk Brothers: Standing in the Shadows of Motown (2002) - MovieMeter.nl
Die met The Funk Brothers: Standing in the Shadows of Motown (2002) - MovieMeter.nl
0
geplaatst: 16 april 2013, 20:47 uur
Still Bill is erg sterk, vooral door de pure persoon Bill Withers zelf.
0
geplaatst: 22 januari 2014, 11:21 uur
Tijd om eens wat nieuw leven in dit topic te blazen met een nieuwe vraag....
Het is altijd lastig om goed op de hoogte te blijven van alle laatste releases, re-issues en/of boxen. Waar halen jullie de soul-informatie vandaag? Welke blogs? Welke sites?
Het is altijd lastig om goed op de hoogte te blijven van alle laatste releases, re-issues en/of boxen. Waar halen jullie de soul-informatie vandaag? Welke blogs? Welke sites?
0
geplaatst: 22 januari 2014, 13:55 uur
Van jou
. Ik heb eigenlijk helemaal geen bronnen buiten MuMe om. Dus ik ben benieuwd wat voor antwoorden hier voorbij komen. SAvdW was voorheen voor mij een zeer goed middel om aan interessante nieuwe muziek te komen.
. Ik heb eigenlijk helemaal geen bronnen buiten MuMe om. Dus ik ben benieuwd wat voor antwoorden hier voorbij komen. SAvdW was voorheen voor mij een zeer goed middel om aan interessante nieuwe muziek te komen.
0
geplaatst: 22 januari 2014, 14:55 uur
Deze is ook leuk om te zien:
The Night James Brown Saved Boston (2008) - MovieMeter.nl
The Night James Brown Saved Boston (2008) - MovieMeter.nl
0
geplaatst: 22 januari 2014, 23:50 uur
Eerlijk gezegd haal ik mijn meeste informatie van jouw blog Daniël, via jouw blog op Facebook blijf ik aardig op de hoogte, ga er vooral mee door!!!
Ook volg ik hier op de site de berichten die jij, kemm, thelion en principal2000 bij albums plaatsen, zo ontdek ik ook regelmatig iets moois.
Voor mooie boxen krijg ik de updates van Rhino binnen, zo heb ik bijvoorbeeld de laatste box van Donny Hathaway ontdekt.
Heb je nog tips voor andere sites, dan hoor ik het graag!
Ook volg ik hier op de site de berichten die jij, kemm, thelion en principal2000 bij albums plaatsen, zo ontdek ik ook regelmatig iets moois.
Voor mooie boxen krijg ik de updates van Rhino binnen, zo heb ik bijvoorbeeld de laatste box van Donny Hathaway ontdekt.
Heb je nog tips voor andere sites, dan hoor ik het graag!
0
Mb.
geplaatst: 9 april 2014, 21:50 uur
Er komt een bioscoopfilm over James Brown. Wat vinden jullie ervan?
Lijkt me een komedie - maar goed, lijkt me verder wel leuk. Ga hem zeker zien!
0
geplaatst: 11 april 2014, 18:54 uur
Mb. schreef:
Ik ga er sowieso heen. Al vraag ik me kijkend naar de trailer wel af hoe ze het vocaal hebben aangepakt.
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 15:31 uur
Mb. schreef:
(embed)
(embed)
Hier wacht ik al een poosje op.
Wat mij betreft hadden ze best wat originele beelden er door heen mogen mixen. Lijkt me strek dat de acteurs in de buurt komen van JB's dans kwaliteiten. Hoe dan ook. Lijkt me leuk.
0
geplaatst: 1 september 2017, 14:24 uur
Eens kijken of dit topic een beetje leven in te blazen is met een nieuwe vraag:
Van welke overleden soulartiest heb je nooit een optreden meegemaakt, maar zou je graag nog een mee willen maken? En waarom juist deze artiest?
Van welke overleden soulartiest heb je nooit een optreden meegemaakt, maar zou je graag nog een mee willen maken? En waarom juist deze artiest?
0
geplaatst: 1 september 2017, 15:16 uur
Reijersen schreef:
Als je bedoelt dat je een tijdmachine hebt weten te bouwen, dan wil ik 'm wel meer dan eens lenen.
Otis Redding en Ray Charles omdat het simpelweg grootheden zijn van wie ik het oeuvre erg bewonder.
dat geldt ook voor Nina Simone, maar ik heb een haat liefde verhouding met haar live opnamen.
Marvin Gaye is misschien wel mijn grootste soul held, maar ik vind hem een echte studio artiest. Een briljante weliswaar.
En als ik Donny Hathaway's albums "Live" en vooral "In performance" hoor, dan denk ik elke keer "was ik er maar bij. Heeft ook iets met de intieme sfeer te maken (zo schat ik dat in met al die aanmoedigen van het publiek).
Puur muzikaal zou ik kiezen voor Gil Scott-Heron & Brian Jackson.. maar eigenlijk is er een duidelijke nummer één. Of beter gezegd: soul brother no.1. James Brown was de grootste entertainer ooit als je het mij vraagt.
Vlak daarna komt Prince, maar die zie ik niet als pure soul artiest. Hij wordt gemist, en met name zijn live performances. Ik had ook een afspraak met een heel stel vrienden voor de komende keer in Nederland (of zelfs UK of Frankrijk), maar helaas..
Aan de andere kant kan ben ik wel gelukkig dat ik hem wel een aantal keer live heb gezien.
En jij zelf dan?
0
geplaatst: 1 september 2017, 15:18 uur
Zonder twijfel van Otis Redding. Één van de beste stemmen allertijden en een ultieme performer. Gelukkig zijn er op internet nog filmpjes te vinden waarin je hem ziet optreden. Een vat vol vuur en passie.
Andere namen die ik dolgraag live zou horen zijn Donny Hathaway, Bill Withers (weliswaar niet dood) en Nina Simone. Een echt optreden van Al Green zou ik ook heel graag meemaken. Gelukkig heb ik hem inmiddels in levende lijven gezien en horen zingen.
Andere namen die ik dolgraag live zou horen zijn Donny Hathaway, Bill Withers (weliswaar niet dood) en Nina Simone. Een echt optreden van Al Green zou ik ook heel graag meemaken. Gelukkig heb ik hem inmiddels in levende lijven gezien en horen zingen.
0
geplaatst: 1 september 2017, 15:25 uur
Edgar18 schreef:
Zonder twijfel van Otis Redding. Één van de beste stemmen allertijden en een ultieme performer. Gelukkig zijn er op internet nog filmpjes te vinden waarin je hem ziet optreden. Een vat vol vuur en passie.
Eens hoor qua stem, passie, plezier en uitstraling, maar waar plaats je James Brown dan? Dat vind ik toch de ultieme show man, gecombineerd met geweldige muziek. Dan heb ik wel over zijn hoogtijdagen.
0
geplaatst: 1 september 2017, 15:33 uur
Ik ben niet een hele grote James Brown liefhebber dus vandaar dat hij lager op mijn lijstje staat. De ultieme showman is hij absoluut maar zijn muziek doet mij vaak niet veel.
0
Mb.
geplaatst: 2 september 2017, 10:48 uur
Over podiumbeesten gesproken...... ik had Wilson Pickett wel eens te keer zien willen gaan! 

* denotes required fields.