Genres / Jazz / Jazz-album van de week
zoeken in:
0
eazyfan
geplaatst: 4 november 2007, 11:29 uur
Voor alle duidelijkheid: The Scientist stelt dit album ter beschikking. Ik deze keer niet, ik kreeg hem gisteren ook van hem.
0
geplaatst: 4 november 2007, 14:08 uur
Ik ga 'm nu halen. Ik ben zeer benieuwd na de voorgaande twee werken uit de jaren 60.
0
geplaatst: 4 november 2007, 15:30 uur
sq schreef:
Houden jullie ook de rotatielijsten bij? Als het een beetje meezit haalt het Jazzabum van de week de top 50. Het scheelt steeds net maar een paar punten.
Goed idee, op die manier zien we wie allemaal meedoet en lokken we wie weet ook wat mensen tot dit initiatief die tot nu toe het topic gemeden hebben.Houden jullie ook de rotatielijsten bij? Als het een beetje meezit haalt het Jazzabum van de week de top 50. Het scheelt steeds net maar een paar punten.
0
geplaatst: 4 november 2007, 23:14 uur
As I type luister ik Terje voor de 2e maal. Klinkt nochtans best aardig.
0
fredpit
geplaatst: 5 november 2007, 10:37 uur
Ik ben bang dat dit niet helemaal mijn ding zal zijn maar,
Ik zal hem eens gaan lenen bij de digileen...
Ik zal hem eens gaan lenen bij de digileen...
0
geplaatst: 5 november 2007, 10:50 uur
Klinkt allemaal best aardig inderdaad, lekker rustig vindt ik.
0
geplaatst: 6 november 2007, 03:16 uur
Tot nu toe een mixed bag (zoals de Engelsen dat noemen) die Terje Rypdal. Soms een herkenbaar ECM-geluid (want Eicher en de zijnen weten hoe je platen moet produceren), soms iets dat klinkt als wat ik ken van Bugge Wesseltoft. Eerste track klinkt als een outtake van Bitches Brew...laagjes keyboards, intensieve percussie & drums...
Ik onthou me nog van een oordeel, ik heb nog een paar dagen
Ik onthou me nog van een oordeel, ik heb nog een paar dagen

0
geplaatst: 9 november 2007, 13:14 uur
ben ook benieuwd. Wie mag/moet de nieuwe jazz album aanwijzen deze keer.
0
geplaatst: 9 november 2007, 15:09 uur
Ik.
Weet nog niet welke het wordt maar ik heb er wel een paar op het oog waarvan ik hoop dat jullie ze goed vinden.
Weet nog niet welke het wordt maar ik heb er wel een paar op het oog waarvan ik hoop dat jullie ze goed vinden.
0
geplaatst: 9 november 2007, 17:54 uur
blabla schreef:
Ik.
Ik.
Lijkt me een nobel streven... enik wil de druk niet te ver opvoeren, maar ik wil deze keer een briljant album! Een 18-karaats topper die ik na anderhalve minuut luisteren meteen ga aanschaffen bij Concerto!:)
Ik ben benieuwd!
0
geplaatst: 9 november 2007, 17:56 uur
Weet welke het gaat worden, jullie Zondagavond ook.
Vanaf Zondagavond beschikbaar vanaf m'n ftp server, hopelijk kan iemand hem daarna via Rapidshare ook beschikbaar stellen.
Edit: Rapidshare zelf al uitgezocht
Ben heel benieuwd wat iedereen er van gaat vinden.
Vanaf Zondagavond beschikbaar vanaf m'n ftp server, hopelijk kan iemand hem daarna via Rapidshare ook beschikbaar stellen.
Edit: Rapidshare zelf al uitgezocht

Ben heel benieuwd wat iedereen er van gaat vinden.
0
geplaatst: 9 november 2007, 20:31 uur
bawimeko schreef:
enik wil de druk niet te ver opvoeren, maar ik wil deze keer een briljant album!
enik wil de druk niet te ver opvoeren, maar ik wil deze keer een briljant album!
Album van 7 berichten terug al geprobeerd?
Vind ik bijna briljant (mischien wel echt briljant, nog een paar keer horen).
0
eazyfan
geplaatst: 9 november 2007, 20:35 uur
Nog vandaag en morgen wachten
Dat andere album heb ik niet genomen, want ik concentreer me liever alleen op de officiële tip. Wel leuk dat die gratis te downloaden is door de makers zelf.
Dat andere album heb ik niet genomen, want ik concentreer me liever alleen op de officiële tip. Wel leuk dat die gratis te downloaden is door de makers zelf.
0
geplaatst: 9 november 2007, 21:08 uur
Er zijn er wel meer die dit doen Steve Coleman heeft ook een groot deel van zijn albums als gratis download staan op M-Base.org.
0
geplaatst: 11 november 2007, 13:52 uur
Net even naar de bonusschijf van vorige week proberen te luisteren; nee, dat is mijn muziek niet!
0
geplaatst: 11 november 2007, 14:32 uur
En de volgende is....................
Baseline - The Guitar Album

Dit is de band van Hein van de Geyn.
Hein van de Geyn is een Nederlandse bassist in de stijl van Scott LaFaro en Mark Johnson, zijn spel is zeer melodieus en muzikaal maar altijd als ondersteuning van de muzikanten met wie hij speelt, wat niet weg neemt dat hij niet vies is van een solo spelen of de muzikanten om hem heen te pushen.
Hij is wereldberoemd, behalve in Nederland, heeft al met heel veel grote namen samen gespeeld.

Hein van de Geyn is een Nederlandse bassist in de stijl van Scott LaFaro en Mark Johnson, zijn spel is zeer melodieus en muzikaal maar altijd als ondersteuning van de muzikanten met wie hij speelt, wat niet weg neemt dat hij niet vies is van een solo spelen of de muzikanten om hem heen te pushen.
Hij is wereldberoemd, behalve in Nederland, heeft al met heel veel grote namen samen gespeeld.
0
eazyfan
geplaatst: 11 november 2007, 15:23 uur
Mooie keuze, ik ben benieuwd, eerste 'Nederlande Jazz'.
0
geplaatst: 11 november 2007, 15:25 uur
...zoals met de briljante Enrico Pieranunzi, Chet Baker (!), Lee Konitz, Toots Thielemans...Gek dat er (weer) een Nederlandse jazz-musicus is die in NL zélf nauwelijks bekend is...ik ben benieuwd naar z'n muziek!
0
geplaatst: 11 november 2007, 15:51 uur
De enigen bekende Nederlandse Jazz muzikanten in Nederland zijn volgen mij de Dulfertjes (en wat een super Jazz maken die twee!!
) en Pim Jacobs & Rita Reys.
Rita Reys staat als Rock op Allmusic zie ik net
,wereldberoemd in Nederland als Jazz diva, bahalve in de wereld
.
) en Pim Jacobs & Rita Reys.Rita Reys staat als Rock op Allmusic zie ik net
.
0
geplaatst: 11 november 2007, 16:04 uur
blabla schreef:
De enigen bekende Nederlandse Jazz muzikanten in Nederland zijn volgen mij de Dulfertjes (en wat een super Jazz maken die twee!!) en Pim Jacobs & Rita Reys.
.
De enigen bekende Nederlandse Jazz muzikanten in Nederland zijn volgen mij de Dulfertjes (en wat een super Jazz maken die twee!!) en Pim Jacobs & Rita Reys.
.De beste manier om een jazz-legende te worden (naast de moeizame weg als briljant spel of enorm improviatietalent) is oud worden.
Rita Reys is trouwens in haar genre best goed, maar sommige jazz vind ik al snel de muziek van Willem Duys; onschuldige swing-jazz, de jaren '50-versie van dixieland-jazz.
De Komende Mannen de afgelopen jaren zijn Eric Vloeimans en Michiel Borstlap, mede dankzij de Wereld Draait Door. Nederland is helemaal niet jazz-minded, vermoed ik, grote artiesten als E.S.T. hadden bijvoorbeeld in 2006/2007 uitgebreide tournees door Duitsland en Engeland en zetten een halve stap (North Sea Jazz) op Nederlandsche bodem. Het viel me deze zomer op dat in een gemiddelde Duitste platenwinkel het aanbod aan jazz bijzonder smakelijk en gevarieerd is, dus niet alleen de verplichte Columbia-evergreens van Miles en Hancock, maar ook Europese jazz, ECM-spullen en interessante cross-over. Genoeg gepraat; eens even naar Hein luisteren!
0
Social_Mask
geplaatst: 11 november 2007, 22:35 uur
blabla schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)

Nu 1 keer beluisterd en het klinkt werkelijk prachitg dat kan ik alvast zeggen! Heerlijk echt, je moet rekenen op erg veel gitaar, zoals de titel al zegt. Ik had zo mijn twijfels, maar het klinkt erg mooi zeg. Ik denk dat wat vocals (Sandman ofzo) erg mooi bij zouden passen.. Dit ga ik váák opzetten de komende dagen

0
fredpit
geplaatst: 12 november 2007, 08:56 uur
Ben benieuwd, geen idee wat ik kan verwachten.
edit: Dit album is ook te vinden op digileen.
edit: Dit album is ook te vinden op digileen.
0
geplaatst: 13 november 2007, 14:20 uur
Het is weer eens wat anders, maar ben bang (na 2x luisteren) dat het wederom geen voldoende wordt.
0
geplaatst: 16 november 2007, 21:11 uur
Op twee leuke tracks na (Celestion en Night Vision) een wat oninteressant album, weinig schokkends, de solo-bas-stukken waren oké, maar als ik een solo-bas wil horen luister ik wel naar Renaud Garcia Fons...
* denotes required fields.