Genres / Jazz / Jazz-album van de week
zoeken in:
0
eazyfan
geplaatst: 16 november 2007, 21:52 uur
Ik heb nog maar 2 keer geluistert, ik ga dus niet binnenkort stemmen, alvast ligt mijn stem nu ergens rond de 3*. Overmorgen de nieuwe, ik ben benieuwd.
0
geplaatst: 16 november 2007, 22:04 uur
Ik heb genoten van dit rustgevend, maar toch ook wel wat spanning missend werkje. Ik ben reuzebenieuwd wat we dit weekend kunnen verwachten; ik heb wel weer zin in een beetje vuur.
Is er al iemand benaderd/aan het rippen?
0
Social_Mask
geplaatst: 16 november 2007, 22:06 uur
Ik vond dit album toch best sterk, mooie keuze. Past zeer goed bij mijn smaak. Ben benieuwd naar het volgende album!
0
geplaatst: 16 november 2007, 22:31 uur
we tigers schreef:
Is er al iemand benaderd
Is er al iemand benaderd
Ja, en die is bereid de nieuwe te doen.
0
fredpit
geplaatst: 17 november 2007, 01:16 uur
we tigers schreef:
Ik heb genoten van dit rustgevend, maar toch ook wel wat spanning missend werkje. Ik ben reuzebenieuwd wat we dit weekend kunnen verwachten; ik heb wel weer zin in een beetje vuur.
Je wens gaat in vervulling....Amerika/jaren 60/blazers,piano,bass,drums/buiten platgetreden mume paden en toch een klassieker(tje)
En nee, het is geen Jackie McLean.

nu alleen nog even rapidshare uitvogelen..
0
eazyfan
geplaatst: 17 november 2007, 08:54 uur
fredpit schreef:
nu alleen nog even rapidshare uitvogelen..
En wachten tot morgen nu alleen nog even rapidshare uitvogelen..
.En ik ben zwaar benieuwd
.
0
geplaatst: 17 november 2007, 14:23 uur
0
fredpit
geplaatst: 17 november 2007, 18:51 uur
Ik krijg rapidshare niet voor elkaar, ik ben er al veel te lang mee bezig, ik bedank voor de eer. Ik heb het he-le-maal gehad....
(en de rest van het huishouden met mij...)
"we tigers" mag het jazzalbum van de week uitkiezen. ik stuur hem ook nog een p.m. hopelijk krijgt hij het voor morgen voor elkaar zodat jullie een iig een album hebben.
(en de rest van het huishouden met mij...)"we tigers" mag het jazzalbum van de week uitkiezen. ik stuur hem ook nog een p.m. hopelijk krijgt hij het voor morgen voor elkaar zodat jullie een iig een album hebben.
0
geplaatst: 17 november 2007, 19:48 uur
Ehm, als je wilt kan ik het wel voor je op rapidshare zetten? Moet je maar even PM'en wat er misgaat.
0
geplaatst: 17 november 2007, 19:55 uur
Ik heb er inmiddels eentje klaar staan. Nu nog even beschikbaar maken en het is gaan met het spreekwoordelijke fruit.
0
geplaatst: 17 november 2007, 19:59 uur
Ik heb gekozen voor Action van Jackie Mclean uit 1964. Een ware parel uit de jaren zestig waarbij het waanzinnig herkenbare geluid van Jackie Mclean aangevuld wordt met het grandioze spel van Bobby Hutcherson.

0
eazyfan
geplaatst: 18 november 2007, 11:34 uur
Dit lijkt me nu echt wel een echt goed album, zend me aub. de link
. Alvast bedankt.
. Alvast bedankt.
0
geplaatst: 18 november 2007, 18:45 uur
Leuk. Ik ken eigenlijk alleen New and old gospel uit '67, benieuwd wat hij enkele jaren daarvoor uitspookte. Hutcherson was in '64 in ieder geval in zijn element, dus dat belooft wat.
0
geplaatst: 19 november 2007, 19:44 uur
Ik had me eigenlijk voorgenomen iets moderns te kiezen als ik aan de beurt zou komen, maar aangezien we net twee moderne albums hadden gehad, werd het toch maar tijd voor een terugkeer naar de jaren zestig. Dit album vind ik samen met Destionation Out zijn beste werk.
0
eazyfan
geplaatst: 19 november 2007, 21:03 uur
Wat ook eens mag is zo'n echt oud Jazz-album
Swingperiode? Pre Bebop (dus nog voor de '40).
Swingperiode? Pre Bebop (dus nog voor de '40).
0
geplaatst: 19 november 2007, 21:39 uur
daar kan ik je niet aan helpen. Ik heb nog wel hele oude Hawaiiaanse muziek en jaren '20 gospel... 

0
eazyfan
geplaatst: 19 november 2007, 21:44 uur
Ik heb 1 album van Art Tatum uit 1933, verder raak ik ook niet, de eerste opgenomen Jazz-plaat dateert uit 1917 dacht ik. Dusja, die hier zetten zou toch wel bijzonder grappig zijn. Of iets van Duke Ellington zou ook zijn. Eigenlijk doen jullie wat jullie willen, tot nu toe ben ik sowieso blij met elk album, ook al gaf ik de ene lager dan de andere. De volgende belooft zeker en vast ook wel
.
Met dit huidige album ben ik trouwens ongelooflijk tevreden, de beste tot nu toe voor me naast die van mij zelf.
.Met dit huidige album ben ik trouwens ongelooflijk tevreden, de beste tot nu toe voor me naast die van mij zelf.
0
geplaatst: 19 november 2007, 22:12 uur
Dit is een aardig album van McLean, maar kan wat mij betreft niet tippen aan Let Freedom Ring of Destination Out, de laatste staat in ieder geval in mijn top tien.
Een andere absolute aanrader is het album Evolution van Grachan Moncur III. Ook op dit album ontmoeten Jackie McLean en
Bobby Hutcherson elkaar. Overige members zijn Lee Morgan, Bob Cranshaw en Anthony Williams.
Een andere absolute aanrader is het album Evolution van Grachan Moncur III. Ook op dit album ontmoeten Jackie McLean en
Bobby Hutcherson elkaar. Overige members zijn Lee Morgan, Bob Cranshaw en Anthony Williams.
0
geplaatst: 19 november 2007, 23:00 uur
0
geplaatst: 19 november 2007, 23:42 uur
eazyfan schreef:
Ik heb 1 album van Art Tatum uit 1933, verder raak ik ook niet, de eerste opgenomen Jazz-plaat dateert uit 1917 dacht ik. Dusja, die hier zetten zou toch wel bijzonder grappig zijn.
Ik heb 1 album van Art Tatum uit 1933, verder raak ik ook niet, de eerste opgenomen Jazz-plaat dateert uit 1917 dacht ik. Dusja, die hier zetten zou toch wel bijzonder grappig zijn.
Dat zijn geen volwaardige albums, hoor. De eerste 12 inch 33,5 rpm plaat werd pas in 1948 uitgegeven. Er waren daarvoor al albums (letterlijk, hier ligt ook de oorsprong van de term) van meerdere 78 rpm platen, maar dat waren bij mijn weten nog geen albums in de moderne zin van het woord. Welke plaat van Tatum heb je het over trouwens?
0
eazyfan
geplaatst: 20 november 2007, 12:38 uur
Paalhaas schreef:
Welke plaat van Tatum heb je het over trouwens?
Piano Starts Here.Welke plaat van Tatum heb je het over trouwens?
http://wm08.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:wxfrxqugldae
Maar er staan ook opnames van 1949 op. Dusja je hebt idd gelijk
.
0
geplaatst: 20 november 2007, 12:53 uur
MdoubleU schreef:
Dit is een aardig album van McLean, maar kan wat mij betreft niet tippen aan Let Freedom Ring of Destination Out, de laatste staat in ieder geval in mijn top tien.
Wat betreft is het een typisch voorbeeld van Stockholm Syndrome; Action was mijn eerste Jackie Mclean plaat en die blijft dan een warm plekje houden. Maar de door jou genoemde albums zijn ook beregoed! Dat openingsnummer van Destination Out... zeer fraai!
Ben zelf niet zo'n fan overigens van hele vroege jazz...
0
eazyfan
geplaatst: 23 november 2007, 16:27 uur
Overmorgen de nieuwe
Ik ben echt benieuwd, wat zijn jullie meningen over de huidige plaat? Wie heeft deze keer ook meegedaan? 
Ik ben echt benieuwd, wat zijn jullie meningen over de huidige plaat? Wie heeft deze keer ook meegedaan? 
0
geplaatst: 23 november 2007, 16:35 uur
Ik mag dit keer een plaatje uitzoeken, maar ik weet echt nog niet wat. Zondag na de middag zal ik hem plaatsen.
0
geplaatst: 23 november 2007, 16:47 uur
Ik had mij nog niet laten horen over McLean. Ik heb er van genoten, met name ook van de swing ónder de blazers (lekkere bas ook, voor mij altijd belangrijk) maar zal dit niet snel meer in zijn geheel opzetten. Het verschilt bij mij dus mij sterk per nummer. 'Plight' vond ik er echt uitspringen.
Ik merk wel een zekere gewenning aan het genre. Ik luister normaal nooit zoveel jazz, en merk toch dat ik er me niet ´toe moet zetten´ als ik voorheen wel had bij ´moet je ook eens wat aan doen´-genres. ´Je oren gaan er naar staan´ heb ik wel eens gelezen. Niet alles is daarbij meteen toegankelijk natuurlijk. Ik ben zo nog druk bezig met Sqtt Brr en dat vereist nog wel wat luisterbeurten. ´Plegarias´ staat nu op mijn woonwerk-mp3 speler (samen met Jackie McLean en The Damned) en dat blijft nog even zo.
Ik merk wel een zekere gewenning aan het genre. Ik luister normaal nooit zoveel jazz, en merk toch dat ik er me niet ´toe moet zetten´ als ik voorheen wel had bij ´moet je ook eens wat aan doen´-genres. ´Je oren gaan er naar staan´ heb ik wel eens gelezen. Niet alles is daarbij meteen toegankelijk natuurlijk. Ik ben zo nog druk bezig met Sqtt Brr en dat vereist nog wel wat luisterbeurten. ´Plegarias´ staat nu op mijn woonwerk-mp3 speler (samen met Jackie McLean en The Damned) en dat blijft nog even zo.
0
geplaatst: 24 november 2007, 19:01 uur
Het zal me benieuwen, Paalhaas!
En laten we binnenkort nog eens de beurt aan Fredpit geven voor een herkansing.
En laten we binnenkort nog eens de beurt aan Fredpit geven voor een herkansing.
* denotes required fields.