Genres / Jazz / Jazz-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 25 november 2007, 13:26 uur
Hier is-ie dan:

Charles Earland - Black Talk! (1969)
Charles Earland, organ
Virgil Jones, trumpet
Houston Person, tenor saxophone
Melvin Sparks, guitar
Idris Muhammad, drums
Buddy Caldwell, congas
Lekker ongecompliceerde en catchy jazz van het sextet van Hammond-virtuoos Charles Earland. Eigentijdse popmuziek (Eleanor Rigby, Aquarius, More today than yesterday) wordt hier bijzonder succesvol omgezet in creatieve jazz.
De albumpagina. Veel plezier d'r mee.

Charles Earland - Black Talk! (1969)
Charles Earland, organ
Virgil Jones, trumpet
Houston Person, tenor saxophone
Melvin Sparks, guitar
Idris Muhammad, drums
Buddy Caldwell, congas
Lekker ongecompliceerde en catchy jazz van het sextet van Hammond-virtuoos Charles Earland. Eigentijdse popmuziek (Eleanor Rigby, Aquarius, More today than yesterday) wordt hier bijzonder succesvol omgezet in creatieve jazz.
De albumpagina. Veel plezier d'r mee.

0
eazyfan
geplaatst: 25 november 2007, 13:28 uur
Erg mooi, ik hoopte toch stiekem op je 4de favo Jazz-album als keuze, maar dit verrasst me nog positiever.
Bij mij werkt Paalhaas' link niet, ik heb mezelf eentje kunnen fixen via rapidshare. Dus wie die snellere link wil vraagt hem maar aan mij.
Dank.
Bij mij werkt Paalhaas' link niet, ik heb mezelf eentje kunnen fixen via rapidshare. Dus wie die snellere link wil vraagt hem maar aan mij.
Dank.
0
geplaatst: 25 november 2007, 13:32 uur
eazyfan schreef:
Erg mooi, ik hoopte toch stiekem op je 4de favo Jazz-album als keuze.
Erg mooi, ik hoopte toch stiekem op je 4de favo Jazz-album als keuze.
Haha, zoals ik je al eens zei, is dat album niet echt geschikt voor dit topic. Jazz voor de wat gevorderde luisteraar, denk ik. Mijn keuze heb ik zo proberen te maken dat zo veel mogelijk mensen het leuk/mooi/goed vinden. Een echte sell-out dus.

Maar mijn #4 jazz-album mag je ook best luisteren zonder dat hij in dit topic staat, hoor.

0
Social_Mask
geplaatst: 25 november 2007, 16:07 uur
Dit lijkt me wel wat!! Eerst een geweldige Soul album en nu deze.. Dit wordt een mooie week 

0
geplaatst: 25 november 2007, 16:51 uur
Doet me sterk denken aan Italiaanse muziek uit de late jaren zestig. figuren als Armando Trovaioli. Smakelijk werkje!
0
geplaatst: 26 november 2007, 09:40 uur
Tot nog toe bevalt me dit album zeer! Lekker funky en onmogelijk om stil te blijven zitten.
0
Social_Mask
geplaatst: 1 december 2007, 13:02 uur
Bleek niet zo heel erg goed te zijn als ik (hoopte) dacht dat het was.. Maar wel een voldoende.
0
fredpit
geplaatst: 1 december 2007, 14:29 uur
we tigers schreef:
op naar de volgende... wie o wie?
op naar de volgende... wie o wie?
Daar ben ik weer

Ik twijfel tussen een allemansvriendje of een karakteralbum...
0
geplaatst: 1 december 2007, 15:01 uur
Tja... ervan uitgaande dat je toch nooit iedereen tevreden kunt stellen, pleit ik voor een zgn. karakteralbum!
0
geplaatst: 1 december 2007, 15:43 uur
Hmm, mijn keus voor een 'mainstream' jazzalbum (allemansvriendje
) heeft niet echt de gewenste uitwerking gehad. De volgende keer zal ik eens wat zwaardere kost uitzoeken. 
) heeft niet echt de gewenste uitwerking gehad. De volgende keer zal ik eens wat zwaardere kost uitzoeken. 
0
fredpit
geplaatst: 1 december 2007, 15:44 uur
Edski schreef:
Tja... ervan uitgaande dat je toch nooit iedereen tevreden kunt stellen, pleit ik voor een zgn. karakteralbum!
daar heb je gelijk in.
in jazz draait het om vernieuwing, en de zoektocht naar een nieuw en origineel geluid. De muziek van Coltrane, Davis en Mingus is indertijd ook vaak verguisd en dat heeft uiteindelijk ook weinig schade tot gevolg gehad.
Morgen dus een (ook niet al te extreem) jazzalbum met karakter...
0
geplaatst: 1 december 2007, 16:45 uur
Paalhaas schreef:
klopt. Want ik had iets schurends uit de zwaardere categorie verwacht.
Uiteindelijk lukt het toch nooit om iets uit te zoeken waar iedereen wild van is. Kies dus een plaat waarvan je vindt dat 'ie veel meer aandacht verdient en dan komt het altijd wel weer goed.
0
geplaatst: 1 december 2007, 20:01 uur
Wel de eerste grote weldaad van het deelnemen in dit project is een feit: vandaag John Handy gekocht.
0
fredpit
geplaatst: 1 december 2007, 20:06 uur
sq schreef:
Wel de eerste grote weldaad van het deelnemen in dit project is een feit: vandaag John Handy gekocht.

0
geplaatst: 2 december 2007, 00:38 uur
Ik ben benieuwd; ik luister nog steeds geregeld naar die Bill Evans, eerlijkgezegd...
0
fredpit
geplaatst: 2 december 2007, 13:07 uur
Jazzalbum van deze week wordt:

Louis Sclavis (Quintet) - L'affrontements des Prétendents
Louis Sclavis : klarinet, bas klarinet, sopraan klarinet, saxophoon
Jean-Luc Capporro : Trompet
Vincent Courtois : Cello
Bruno Chevillon : dubbel- bas (?)
Francois Merville : Percussie
Stijl: modern creative, folk/wereld, klassiek....freejazz elementen!! (alarmbellen, sirenes, boze gezichten...
)
De reden van deze keuze ligt in het feit dat ik nu eens iets totaal anders wilde voorstellen. Dit album maakt tevens duidelijk hoe breed het jazzspectrum is. Ondanks het voor sommigen enge freejazz element is dit album naar mijn idee toch toegankelijk dmv emotie, (op zich al uniek voor een ECM album) sfeer (ik vind het typisch frans..) en de herkenbare melodieen die tussen de meer abstracte gedeeltes te vinden zijn.
Als het je bij voorbaat al niks lijkt (aan de hand van de streams op allmusic kun je een idee krijgen) dan heeft het naar mijn idee ook weinig zin om verder te gaan met beoordelen
Deze muziek vraagt een open houding en een welwillend oor...
Allmusic
ECM
Het album staat (nog) verkeerd op mume (correctie onderweg) Als het goed is heeft Paalhaas voor de link gezorgd
veel plezier (en succes
)

Louis Sclavis (Quintet) - L'affrontements des Prétendents
Louis Sclavis : klarinet, bas klarinet, sopraan klarinet, saxophoon
Jean-Luc Capporro : Trompet
Vincent Courtois : Cello
Bruno Chevillon : dubbel- bas (?)
Francois Merville : Percussie
Stijl: modern creative, folk/wereld, klassiek....freejazz elementen!! (alarmbellen, sirenes, boze gezichten...
)De reden van deze keuze ligt in het feit dat ik nu eens iets totaal anders wilde voorstellen. Dit album maakt tevens duidelijk hoe breed het jazzspectrum is. Ondanks het voor sommigen enge freejazz element is dit album naar mijn idee toch toegankelijk dmv emotie, (op zich al uniek voor een ECM album) sfeer (ik vind het typisch frans..) en de herkenbare melodieen die tussen de meer abstracte gedeeltes te vinden zijn.
Als het je bij voorbaat al niks lijkt (aan de hand van de streams op allmusic kun je een idee krijgen) dan heeft het naar mijn idee ook weinig zin om verder te gaan met beoordelen
Deze muziek vraagt een open houding en een welwillend oor...
Allmusic
ECM
Het album staat (nog) verkeerd op mume (correctie onderweg) Als het goed is heeft Paalhaas voor de link gezorgd
veel plezier (en succes
)
0
fredpit
geplaatst: 2 december 2007, 13:41 uur
Lees ook vooral even de achtergrondinfo op de ECM link. Mischien dat het een en ander dan wat meer gaat leven...
0
geplaatst: 2 december 2007, 14:18 uur
Zal straks de CD uit de kast trekken en 'm weer eens beluisteren.
Leuke keuze
Leuke keuze

0
eazyfan
geplaatst: 2 december 2007, 15:17 uur
Erg mooi, mag ik de link alvast? Bedankt en ben benieuwd.
Dit album dus moest je het niet kunnen vinden op de site.
Dit album dus moest je het niet kunnen vinden op de site.
0
Gish
geplaatst: 2 december 2007, 16:34 uur
Het regent, het stormt.... bij dit weer past "Miles Ahead"
Wijntje er bij met cubaans sigaartje.
Even geen freejazz !!

Wijntje er bij met cubaans sigaartje.
Even geen freejazz !!

* denotes required fields.