Genres / Jazz / Jazz-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2007, 17:49 uur
Ja, echter: door een compleet onnodige halsoverkop-actie van mijn broer zit ik nu al in Den Bosch, terwijl het album op de pc bij mijn ouders staat.
Ik ga proberen om vanavond alsnog een linkje te verzorgen. Sorry voor de vertraging. Gelukkig is er enige troost: Ajax heeft verloren! 
0
eazyfan
geplaatst: 2 december 2007, 17:54 uur
Yes

Bedankt voor het album
Pm het dan straks naar me aub.
0
Social_Mask
geplaatst: 2 december 2007, 18:28 uur
Ah, Ajax is toch poep
Feijenoord the best
En ik zou ook graag een pm willen ontvangen.
Feijenoord the bestEn ik zou ook graag een pm willen ontvangen.
0
fredpit
geplaatst: 2 december 2007, 19:23 uur
Social_Mask schreef:
Ah, Ajax is toch poep
Feijenoord the best
En ik zou ook graag een pm willen ontvangen.
Ah, Ajax is toch poep
Feijenoord the bestEn ik zou ook graag een pm willen ontvangen.
freejazz en sax
Allmusic gehoord? 
0
geplaatst: 2 december 2007, 19:30 uur
De kritieken op de website klinken veelbelovend, dus ik nodig mezelf ook uit voor een pm. Vriendelijk verzoek aan Paalhaas om zulk goed nieuws voor zich te houden tot na RTL Voetbal. 

0
geplaatst: 4 december 2007, 22:59 uur
Ik ga hier ook eens naar luisteren. Aangezien ik nogal in een jazzbui ben de laatste dagen, zal ik me ook maar wat meer met dit topic gaan bemoeien.
0
fredpit
geplaatst: 6 december 2007, 10:29 uur
Dat is een makkelijke opmerking, je kunt het toch moeilijk kabbelend of emotieloos noemen. 

0
geplaatst: 6 december 2007, 10:31 uur
Als ik 'm opzet dan ben ik me op gegeven moment niet meer bewust dat ik het luister, heb af en toe niet eens door als het al over is. Het 'doet' me (nog) te weinig. Maar de week is nog niet over, dus wie weet.
0
fredpit
geplaatst: 6 december 2007, 10:39 uur
volgens mij heb je niet de juiste link gekregen 
En ik maar denken dat dit al veel te heftig is voor jullie tere oortjes
Volgende week collectieve improvisatie met Peter Brötzmann

0
geplaatst: 6 december 2007, 10:49 uur
Het kan ook zijn dat ik beter kan stoppen met meedoen. Want nog weinig jazz-albums van de week heb ik met een voldoende becijferd.
0
fredpit
geplaatst: 6 december 2007, 11:09 uur
Jazz is een breed genre...ieder album dat aangedragen wordt zal zijn voor- en tegenstanders hebben. Wat dat betreft is het soul topic veel duidelijker. Je hebt goede soul en slechte soul. Zang/"the soul" is bepalend. Wat jazz betreft...Trijntje Oosterhuis/Peter Brötzmann. Beiden doen erg goed wat ze moeten doen...toch zit er een wereld van verschil tussen deze twee artiesten (als voorbeeld he!)
Als jij het huidige album een 1 wil geven dan moet je dat doen. Het lijkt mij voor de duidelijkheid dan wel prettig (en sociaal richting degene die het album heeft ingebracht) als er toch een soort van reden gegeven wordt.
daarnaast ben je als het niet jouw soort jazz is niet verplicht te luisteren en te stemmen...volgende keer beter
Als jij het huidige album een 1 wil geven dan moet je dat doen. Het lijkt mij voor de duidelijkheid dan wel prettig (en sociaal richting degene die het album heeft ingebracht) als er toch een soort van reden gegeven wordt.
daarnaast ben je als het niet jouw soort jazz is niet verplicht te luisteren en te stemmen...volgende keer beter

0
geplaatst: 6 december 2007, 11:25 uur
Als je je dan toch wel in Jazz wilt verdiepen kun je beter de Instant-klassiekers, zoals Mingus Ah Um/Kind of Blue proberen.
Dit topic is naar mijn idee toch meer voor de persoonlijke "onbekende" favorieten van de "inbrenger".
edit: ik zie dat je Cannonbal Adderley - Somethin' Else 5* geeft. Dan zou je Mingus Ah Um eigenlijk wel moeten luisteren.
Dit topic is naar mijn idee toch meer voor de persoonlijke "onbekende" favorieten van de "inbrenger".
edit: ik zie dat je Cannonbal Adderley - Somethin' Else 5* geeft. Dan zou je Mingus Ah Um eigenlijk wel moeten luisteren.
0
geplaatst: 6 december 2007, 11:31 uur
Ja, maar jazz heeft zeker wel mijn interesse. En alles intant klassiekers heb ik reeds beluisterd (stemmen zijn weggegaan na mijn ban). Daarom doe ik juist mee, om mijn jazz-visie te verbreden. Maar tot nog toe gaat dat niet over rozen 
P.S.: Mingus is niet mijn ding.

P.S.: Mingus is niet mijn ding.
0
geplaatst: 6 december 2007, 12:00 uur
0
eazyfan
geplaatst: 6 december 2007, 12:03 uur
fredpit schreef:
dat album was dus mijn "allemansvriendje"
dat album was dus mijn "allemansvriendje"
Ik luister het album binnenkort wel eens, beloofd ook wel met zo'n fantastische spelers en ik las erover in mijn Impulse!-boek, ik kan alleen nergens te tijd vinden met de huidige exames en per week 2 nieuwe albums door deze Topic en die van Soul-album van de Week. Dus echt snel kan ik het nu of de komende maand niet aan gaan doen.
0
geplaatst: 6 december 2007, 12:45 uur
0
geplaatst: 6 december 2007, 12:46 uur
Reijersen schreef:
Het kan ook zijn dat ik beter kan stoppen met meedoen. Want nog weinig jazz-albums van de week heb ik met een voldoende becijferd.
Of het wordt tijd dat jij de volgende doet.
0
eazyfan
geplaatst: 6 december 2007, 13:04 uur
Ik zou zeggen:
Reijersen als volgende? En dan de week daarom Machine Gun waar ik zo naar verlang
Reijersen als volgende? En dan de week daarom Machine Gun waar ik zo naar verlang

0
fredpit
geplaatst: 6 december 2007, 13:13 uur
er is al een andere kandidaat.
Machine Gun is afschuwelijk....maar weet zeker indruk achter te laten
Machine Gun is afschuwelijk....maar weet zeker indruk achter te laten

0
geplaatst: 6 december 2007, 13:35 uur
doe mij maar:

Want het leven is al moelijk genoeg zonder free jazz

Want het leven is al moelijk genoeg zonder free jazz
0
geplaatst: 6 december 2007, 13:38 uur
Het leven wordt pas leuk met Free Jazz, dat leert je relativeren.
0
geplaatst: 6 december 2007, 13:40 uur
* denotes required fields.