MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
eazyfan
Reijersen schreef:
Yes! Vocals, ik ben zeker van de partij!
Don't Let Me Be Lonely Tonight gaat je zeker en vast bevallen, erg mooi nummer .

Paalhaas schreef:
Mooie line up, al ben ik door de titel en Grammy voor 'Pop vocal performance' een beetje bang voor een wat gelikt en poppy plaatje. Ik zal deze eens opsnorren om te kijken of ik ongelijk heb.

Klopt ook wel een beetje. Althans pop, pop....

eazyfan
De eerste luisterbeurt zit er op Héérlijk album: warm, sensueel & mooi rustig . Alle composities zijn op zich erg simpel maar fantastisch, de 2 gezongen tracks zijn ook erg de moeite waard. Dik uurtje prachtJazz voor in de late avond als je je wat minder goed voelt. Gaat richting 3,5*/4*, Bedankt Wouter8

Haden & Metheny

James Taylor heeft toch, samen met Mark Knophler (Dire Straits), Sailing to Philidephia gezongen? (wat mn moeder zo mooi vind)

klopt, maar hij is vooral bekend van zijn werk uit de jaren '70 (bekendste nummers: Fire and Rain, You've Got a Friend)

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het maar beter is dat ik hier niet op ga stemmen...
Ik draai 'm nu voor het eerst en ik begin langzaam maar zeker al na een track of 4 à 5 in een soort verkeerde misselijkmakende kerststemming te komen door de mayonaise die uit mijn speakers komt druipen.
Ongetwijfeld zullen er meerdere mensen dit mooi vinden, maar bij mij beginnen mijn tanden pijn te doen (van zowel het zoete als het knarsen). Volgende keer/week beter.

we tigers schreef:
.... door de mayonaise die uit mijn speakers komt druipen.

eazyfan
HiLL schreef:
(quote)

Die moet bij de huilende bassie bij het koffiezetapparaat

Hm...erg uiteenlopende meningen én een fijne line-up, waarbij het zowel goed als fout kan gaan (James Taylor maakt soms magistrale songs, soms gaat barst hij ineens los in gezapige ballads, Metheny kan ook af en toe balanceren op het randje..); ik ben benieuwd!

Wil me bij deze even vrijpleiten voor de keuze van het nieuwe album van de week. Ben aankomend weekend namelijk een weekendje weg.

Ik meld me dan wel aan om een jazzalbum te promoten

Ik ook.

eazyfan
Ik moet binnenkort nog eens een soort lijstje hier doorgeven van wie nog mag/kan, wie al geweest is hou ik natuurlijk bij, wie nog moet komen laat ik jullie dus binnenkort weten. Hierbij hoort iedereen die minstens 1x heeft meegedaan, vanzelfsprekend dat mensen die wat meer mee deden misschien een kleine voorrang krijgen?

Nee.

Prima, ik zeg alleen dat ik er een heb klaarliggen.

Ik verzin er wel weer 1 als het zover is

Met 1500+ cd's is er keuze genoeg

Wel mooi, beetje braafjes, mis de edgy kanten. Voorlopig 3*

Geheel mee eens...je hoort wel dat er topmuzikanten aan het spelen zijn, maar bij eerste beluistering is het allemaal wat gezapig, ik blijf luisteren, misschien gaat het bij nadere beluistering beter worden....

Hopelijk wordt de volgende er een uit de swing-periode

Die kan dan rekenen op 0,5 sterren van mij

Waarom dat? Dat is net waar alles begint dus ik vind zeker dat dat ook
aan bod moet komen

wouter8 schreef:
Waarom dat? Dat is net waar alles begint dus ik vind zeker dat dat ook aan bod moet komen

Uiteraard, maar het is natuurlijk nogal naïef om te denken dat er geen mensen zijn die een gruwelijke teringhekel hebben aan swing.

fredpit
"swing" is een onmisbaar kenmerk van jazz.....

Kan wel wezen, ik vind het vreselijk, ben nog nooit iets in die richting tegen gekomen dat me ook maar enigsinds aanstond.

wouter8 schreef:
Waarom dat? Dat is net waar alles begint

Dat vinden sommige mensen ook van God, gaat voor mij ook niet op.

Haha oke, dit is natuurlijk ietsjes uit zijn verband gerukt. Ik kan nu wel allemaal gaan zeggen dat God niet historisch bewezen is en weet ik wat maar waarom?
Ik vind alleen wel dat het wel in dit topic een keer langs moet komen, aangezien het toch een (belangrijk) stuk van de jazz-historie is (daarom mijn tekst: daarmee is het allemaal begonnen) en ik dus vind dat het niet maar genegeerd of weggemoffeld moet worden. Verder mag natuurlijk ieder voor zich bepalen wat hij\zij van het dan betreffende album vindt. Maar om nou op voorhand te gaan zeggen dat het 0,5* gaat krijgen vindt ik een beetje erg voorbarig. Vandaar mijn reactie.

wouter8 schreef:
Haha oke, dit is natuurlijk ietsjes uit zijn verband gerukt.

Niet als je er niet in gelooft.

aangezien het toch een (belangrijk) stuk van de jazz-historie is

Dat zal ik ook nooit ontkennen. Alleen gaan bij mij alle haren bij voorbaat al staan en word ik al kriebelig bij de gadachtte naar swing te moeten luisteren.

Maar om nou op voorhand te gaan zeggen dat het 0,5* gaat krijgen vindt ik een beetje erg voorbarig. Vandaar mijn reactie.

Gezien mijn ervaring met swing is die kans helaas zeer reeel aanwezig, maar ik zal, als er ooit een langs komt, 'm echt niet zonder luisteren ruckzichtloss een halve ster geven.
Ik wilde alleen mijn relatie en voorkeur met swing aangeven.

Iedereen heeft zijn ding (ik dus ook) met, om het even welke muziek, dat zal ik ten alle tijden respecteren en nooit veroordelen.

Oke dat was het enige punt wat ik eigenlijk wilde maken
Ben benieuwd wat de volgende wordt!

Same here

Wat zijn we het ineens eng met elkaar eens

ja dat had ik eerst ook niet verwacht eigenijk

wouter8 schreef:
Ik vind alleen wel dat het wel in dit topic een keer langs moet komen, aangezien het toch een (belangrijk) stuk van de jazz-historie is

Maar dit topic gaat over aanradertjes, vergeten karakterplaten die meer aandacht verdienen (grammywinnaars hebben overigens al voldoende aandacht gekregen...). Het is niet de bedoeling een staalkaart van de jazzgeschiedenis af te lopen. Dus als er een user is die helemaal weg is van een swingplaat en die gaat posten bij zijn of haar beurt bij het album van de week, prima, maar het lijkt me verkeerd er bewust naar te gaan zoeken.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:48 uur

geplaatst: vandaag om 04:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.