MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
eazyfan
Mensen die nog aan bod moeten komen:

Reijersen
Louis273
Toon1
unaej
yasper
grovonion
HammerHead
itchy
Klaezman
Korenbloem
sq
Aslan
Basketballerke
Jesusfreen
Maarten||
ACole_2
Social_Mask
Shinybeast
bawimeko
Gish
Edski
Vince Vega
Elmeromero
Osiris Ape
J.J. Wever
Tondeman
HiLL
titmeister

Ik heb ook het cijfer van hoeveel keer ze al meegedaan hebben, maar die post ik hier niet om "ruzie" te vermijden.

Als ik iemand vergeten ben, excuseer me dan, meldt het dan ZEKER EN VAST.

sq
wat een boel!

eazyfan
sq schreef:
wat een boel!
Best wel, maar sommigen hebben ook maar 1 keer meegedaan. Dusja zo zitten we dan idd met een hoop meer. Maar ik zie nog hoe we het regelen. Reijersen ging morgen normaal aan de beurt komen, maar aangezien hij er een weekje niet is zal Wouter8 een nieuwe kandidaat moeten zoeken. (Ik zou zeggen Korenbloem omdat hij tot nu toe het meeste mee deed samen met Reijersen, lijkt me dan maar fair).

Wouter8 heeft mij gevraagd het Jazzalbum van de week te verzorgen. Die eer neem ik graag aan. Ook al was de eer voor Reijersen in eerste instantie. Daniel ik hoop dat dit een waardige plaatsvervanger voor de door jou gekozen plaat is.

Ik kies voor Kenny Burrel - Midnight Blue.

Allmusic: Kenny Burrell has been a very consistent guitarist throughout his career. Cool-toned and playing in an unchanging style based in bop, Burrell has always been the epitome of good taste and solid swing. Duke Ellington's favorite guitarist (though he never actually recorded with him), Burrell started playing guitar when he was 12, and he debuted on records with Dizzy Gillespie in 1951. Part of the fertile Detroit jazz scene of the early '50s, Burrell moved to New York in 1956. Highly in demand from the start, Burrell appeared on a countless number of records as a leader and as a sideman. Among his more notable associations were dates with Stan Getz, Billie Holiday, Milt Jackson, John Coltrane, Gil Evans, Sonny Rollins, Quincy Jones, Stanley Turrentine, and Jimmy Smith. Starting in the early '70s, Burrell began leading seminars and teaching, often focusing on Duke Ellington's music. He toured with the Phillip Morris Superband during 1985-1986, and led three-guitar quintets, but generally Kenny Burrell plays at the head of a trio/quartet.

HiLL: Kenny's Midnight Blue vind ik een heerlijk, vrij rustig en relaxed jazzplaatje. Verwacht geen drukke, chaotische improjazz. Maar een zeer consistente plaat, waar plaats is voor geweldige gitaarriedels, dampend saxgeluid, brushes, verfrissend geluid van de conga, een lekker loom basgeluid en drank, rook, vrouwen.....

http://www.musicmeter.nl/album/53295

Ik ben straks aan het werk, wel online dan maar beschik niet over het album. Vanavond kan ik dus voor het album zorgen, mochten jullie het dan niet allang en breed hebben beluisterd. (edit: ik heb de pindakaaslink natuurlijk wel dus... )

Ik wens u allen veel plezier met het album.

Ik ken alleen de buitengewoon coole titeltrack, dus ik ben benieuwd!

Ik zal 'm nog eens uit de kast trekken en gaan luisteren. Aangenaam warm plaatje.

HiLL schreef:
Kenny's Midnight Blue vind ik een heerlijk, vrij rustig en relaxed jazzplaatje. Verwacht geen drukke, chaotische improjazz. Maar een zeer consistente plaat, waar plaats is voor geweldige gitaarriedels, dampend saxgeluid, brushes, verfrissend geluid van de conga, een lekker loom basgeluid en drank, rook, vrouwen.....

Dat klinkt goed....
Ben wederom zeer benieuwd!

eazyfan
Haha ben ook benieuwd, HiLL gaf me die plaat al eens als gewone tip, ik zei dat hij hem hier maar gooit als hij aan de beurt komt. Sneller gebeurt dan gedacht .

Ik sta ook in het voor het album, dus wie het wil meldt zich aan bij mij.

Ik heb het album op Cd, ik vond (lange tijd niet meer gehoord) het een miskoop.

Ik zal nog een keer proberen te luisteren, maar verwacht er niets van.

eazyfan schreef:
(quote)
Best wel, maar sommigen hebben ook maar 1 keer meegedaan. Dusja zo zitten we dan idd met een hoop meer. Maar ik zie nog hoe we het regelen. Reijersen ging morgen normaal aan de beurt komen, maar aangezien hij er een weekje niet is zal Wouter8 een nieuwe kandidaat moeten zoeken. (Ik zou zeggen Korenbloem omdat hij tot nu toe het meeste mee deed samen met Reijersen, lijkt me dan maar fair).

Ik heb er de afgelopen weken gewoon weinig tijd voor gehad. Bovendien had ik vaak ook geen zin in jazz. De meer op freejazz georiënteerde platen die hier voorbij zijn gekomen ga ik echter zeker nog beluisteren. Vocal jazz laat ik sowieso aan me voorbij gaan, dat vind ik vrijwel altijd maar matig interessant.

eazyfan schreef:
(Ik zou zeggen Korenbloem omdat hij tot nu toe het meeste mee deed samen met Reijersen, lijkt me dan maar fair).

Je vergeet me.

eazyfan
@ HammerHead:
Ik neem het mensen als u zeker en vast niet kwalijk, ik ben zelfs meer dan tevreden als je 1 keer mee doet, ook jij komt eerlijk aan je beurt.

@JJ_D:
Excuseer me, bedankt dat je het meldt, maar wil je dan ook zeggen welke albums je geluistert hebt? Want ik keek net al je stemmen na en zag weliswaar nergens een stem op een van de albums die voorbij gekomen zijn.

Ahhh Kenny Burrell, heerlijk! Vanmiddag nog zitten genieten van zijn deelname aan Donald Byrds 'A New Perspective'. Weergaloos is-ie daar! Als bandleider ken ik 'm alleen van de titeltrack - staat op één van de Blue Note Trips van DJ Maestro - dus ben erg benieuwd naar een hele plaat. Nooit aan begonnen omdat ik een 'horn lover' ben. Mjeh, de gitaar van Jerry Hahn laatst bij John Handy was één van de redenen dat ik verliefd werd op die plaat.

Dit album is het derde 'brave' album op rij. Op zich niet zo'n probleem, maar volgende week wil graag weer wat meer uitgedaagd worden! Ik noemde de vorige mayonaise-jazz, Fredpit noemt deze coldplay-jazz; graag de volgende wat meer pit.

eazyfan schreef:
@JJ_D:
Excuseer me, bedankt dat je het meldt, maar wil je dan ook zeggen welke albums je geluistert hebt? Want ik keek net al je stemmen na en zag weliswaar nergens een stem op een van de albums die voorbij gekomen zijn.

Klopt, ik stem niet, maar heb alle albums plichtgetrouw beluisterd. Lees mijn berichten bij de desbetreffende albums er maar op na! Ik neem je uiteraard niets kwalijk, maar wilde gewoon laten weten dat ik ook tot de "harde kern"-luisteraars behoor.

we tigers schreef:
graag de volgende wat meer pit.

Nieuwe bonus album van de maand
pm me maar voor een linkje.

Social_Mask
Kenny Burrel - Midnight Blue werd mij ook aangeraden. Ik zag hem laatst ook liggen bij Fame, en had hem zelfs bijna gekocht. Volgens mij zal ik dit wel goed vinden

eazyfan
blabla schreef:
(quote)

Nieuwe bonus album van de maand
pm me maar voor een linkje.
Niet dat ik er wat op tegen heb maar zo kan iedereen er wat in gooien als "onschuldige extra". Ik kan We Tigers wel begrijpen. Wacht dan nog een weekje of geef hem het album in een Pm als aanrader, maar liever niet in deze topic . Want zoals ik al zei kan iedereen zo beginnen. Nuja ik ben best blij met het album, een uitdaging hoeft voor mezelf niet, als ik dat zo graag wil luister ik wel een eigen album voor eigen interesse.

PS/
Als je een echte uitdaging wil: Avant-Garde op zijn gestoordst. Normaal gezien ging dat album in deze topic komen, daarom meld ik het hier. Erg spijtig dat het nooit gebeurt is.

eazyfan schreef:
Als je een echte uitdaging wil: Avant-Garde op zijn gestoordst.

Valt wel mee hoor die gestoordheid, deze is pas gestoord.

eazyfan
Danku voor de tip Ik ga er wel eens achteraan. Maar laten we het voor nu alleen houden bij Midnight Blue aub.

Rustig heren... ik zei toch 'de volgende'...

(Maar tipjes en linkjes zijn stiekem altijd leuk)

blabla schreef:
(quote)

Valt wel mee hoor die gestoordheid, deze is pas gestoord.

Of deze...

fredpit
"Machine Gun" is voor mietjes

BHOE!!

eazyfan schreef:
Maar laten we het voor nu alleen houden bij Midnight Blue aub.

Ja maar.....
Daar ben ik al klaar mee

Ja ja blabla zo kan ie wel weer!

Kunnen we de jazz tips niet gewoon in het Jazz forum plaatsen en het hier bij het album van de maand houden? Ik snap die ego-tripperij niet, er is toch voor een week genoeg te zeggen over het album van de week, niet?

Over dat album: ben het nu aan het luisteren en ik vind het erg goed meevallen. Ik heb blijkbaar een zwak voor dit soort jazz. Niet te moeilijk en voorzien van een aangename laissez faire.

Same here, er is volgens mij maar een jazz-album van de week, dus die anderen horen hier niet denk ik.

eazyfan
Idd, we houden het bij wat het voor nu is:

Kenny Burrell - Midnight Blue (1963)

(afbeelding)

Allmusic:
Kenny Burrell has been a very consistent guitarist throughout his career. Cool-toned and playing in an unchanging style based in bop, Burrell has always been the epitome of good taste and solid swing. Duke Ellington's favorite guitarist (though he never actually recorded with him), Burrell started playing guitar when he was 12, and he debuted on records with Dizzy Gillespie in 1951. Part of the fertile Detroit jazz scene of the early '50s, Burrell moved to New York in 1956. Highly in demand from the start, Burrell appeared on a countless number of records as a leader and as a sideman. Among his more notable associations were dates with Stan Getz, Billie Holiday, Milt Jackson, John Coltrane, Gil Evans, Sonny Rollins, Quincy Jones, Stanley Turrentine, and Jimmy Smith. Starting in the early '70s, Burrell began leading seminars and teaching, often focusing on Duke Ellington's music. He toured with the Phillip Morris Superband during 1985-1986, and led three-guitar quintets, but generally Kenny Burrell plays at the head of a trio/quartet.

Ray Barretto – conga
Kenny Burrell – guitar
Billy Gene English – drums
Major Holley – bass
Stanley Turrentine – tenor saxophone

Released 1963
Recorded 1963
Genre Jazz
Length 45:18
Label Blue Note
Producer Michael Cuscuna, Alfred Lion, Tom Vasatka

All Music Guide
Link

(afbeelding)

Voor wie hem wil, ik bied hem aan.

Enjoy!

Social_Mask
Precies mijn soort Jazz! Ik vind het werkelijk geweldig!!!

wouter8 schreef:
dus die anderen horen hier niet denk ik.

Het is alleen maar een bonus, gratis en voor niets.
Als je er niets mee kunt of wilt hoef je er niets mee te doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:41 uur

geplaatst: vandaag om 07:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.