MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
eazyfan
Ik luister het album van de week vandaag voor de 2de keer, fantastische plaat, eerste kennismaking met Jazz Orchestra en damn wat bevalt het me.

Social_Mask
Where Flamingos Fly.. wat een prachtig nummer!

Dat MOEST ik even kwijt..

Reijersen schreef:
Wat ik alleen wel weer mis zijn vocalen.

Tja, die hoef je dan ook niet te verwachten op het overgrote merendeel jazzplaten.

Hij kan ze dan toch nog wel missen?

Ontken ik dat dan? Ik druk hem alleen even met de neus op de feiten.

Jazz en zang...naast de Bekende Grootheden (Armstrong, Fitzgerald, Baker, Holliday) zegt het me niet zoveel. Ik moet algauw aan Edwin Rutten denken (niet slecht, daar niet van, maar na drie minuten scat-zang ga ik spontaan meedoen en dat is voor niemand leuk).

Paalhaas schreef:
Ontken ik dat dan? Ik druk hem alleen even met de neus op de feiten.

Ik hen an sich genoeg jazzplaten met vocalen.

Reijersen schreef:
(quote)

Ik hen an sich genoeg jazzplaten met vocalen.

Tja, er zijn er dan ook heel erg veel gemaakt. Als je maar op zoek gaat, vind je ze wel. Maar verhoudingsgewijs zijn dat er nog altijd een stuk minder dan instrumentale. Bovendien hikt vocale jazz vaak tegen pop aan en bevindt zich daardoor nogal eens in grijs gebied. Verwacht dan ook niet dat er hier veel langs gaan komen.

sq
Paalhaas schreef:

Bovendien hikt vocale jazz vaak tegen pop aan en bevindt zich daardoor nogal eens in grijs gebied.

Spijker op de kop. Als ik op MuMe kwalificatie ´Jazz´ selecteer in mijn eigen collectie is net iets meer dan de helft (deels) vocaal, en ik heb inderdaad nogal wat van die soul/pop/jazz. Daaronder trouwens ook bijvoorbeeld Joni Mitchell en Paolo Conte. Ik zou zo verdorie 48 Jazzplaten hebben Dat is toch ruim boven het landelijk gemiddelde, zeg maar.

Berichten omtrent Leo Parker verplaatst naar Genres > Overigen > Jazz

Jazz-album van de week staat nu op 3,5* Eindelijk eens een dikke voldoende voor een wekelijks albums, qua jazz

Waar kon ik ook alweer een album aanmelden?

eazyfan
HiLL schreef:
Waar kon ik ook alweer een album aanmelden?
Daarvoor word je aangesproken door de persoon die hem voor deze week koos .

Ik wil ook hier wel graag meedoen!

Welkom.

Ben nu bezig met album van de week.

Ik ben getipt door een vriend en wil nu ook graag meedoen met dit forum!

eazyfan
basileia schreef:
Ik ben getipt door een vriend en wil nu ook graag meedoen met dit forum!
Welkom, Wouter8 niet? Nouja zo moeilijk is het dus niet. Hij heeft alles al uitgelegd neem ik aan. Als je nog voor deze week wil mee doen vraag je het album.

Wees welkom. Het album van deze week is Gil Evans orchestra - Out of the cool. Voor een link naar het album moet je Paap_Floyd even pm'en.

goh hoe raad je het, eazyfan

Heb er nu ook ééntje klaarliggen voor 1 van de komende weken.

Paap_Floyd was zo aardig om mij de eer te geven om de volgende te gaan doen dus die ga ik er nu opzetten.
Ik weet niet of deze in de smaak gaat vallen aagezien het volgens mij niet echt een artistiek hoogstandje is, maar ik vindt het wel een hele mooie cd en bovenal; hij heeft zang!
Het wordt:

(afbeelding)

Michael Brecker - Nearness Of You: The Ballad Book (2001)

Michael Brecker heeft laatst (naar ik meen) een grammy gewonnen maar is jammergenoeg ook overleden,
Ik heb het uitgekozen omdat het dus volgens mij iets heel anders is dan de rest.
Veel luisterplezier!

P.S. Ik ben vandaag om tien uur weg en dan s' middags pas weer thuis, dus of pm me 'asap' of je krijgt hem vanmiddag.

Ik ben hem aan het pindakazen. Ben benieuwd!

sq
Voor de verandering een artiest waar ik al wel een en ander van ken. De Brecker Brothers komen/kwamen veelvuldig voor op soul- en andere crossover albums, maakten zelf ook de nodige platen, waarvan ik alleen ´East River´ ken (goede funk!). Maar dit zal wellicht iets heel anders zijn. We gaan het horen.

fredpit
Het zal wel hoog gaan scoren, Ik sla een weekje over

Wel grote namen overigens...

eazyfan
Wordt er gezongen? Indien Nee Pm het me aub, Indien Ja denk ik er nog een nachtje over Ofja voor Wouter8 maak ik wel een uitzondering Geef maar.

Er wordt in sommige liedjes inderdaad gezongen. James Taylor.

eazyfan
Bedankt Hill,
Ik sta trouwens ook in voor de link, dus wie wil vraagt hem ook aan mij,
ziet er me trouwens een erg interessant album uit.

Personnel:
Michael Brecker (saxophone);
James Taylor (vocals);
Herbie Hancock (piano);
Pat Metheny (guitar);
Charlie Haden (bass);
Jack DeJohnette (drums);
Dave Samuels (percussion).

Recorded at Right Track Recording, New York, New York from December 18-20, 2000.

"Don't Let Me Be Lonely Tonight" won the 2002 Grammy Award for Best Male Pop Vocal Performance.

"Chan's Song" won the 2002 Grammy Award for Best Jazz Instrumental Solo.

Ik ben al een stuk positiever ingesteld tegenover het album nu .

Yes! Vocals, ik ben zeker van de partij!

Mooie line up, al ben ik door de titel en Grammy voor 'Pop vocal performance' een beetje bang voor een wat gelikt en poppy plaatje. Ik zal deze eens opsnorren om te kijken of ik ongelijk heb.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:17 uur

geplaatst: vandaag om 00:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.