Genres / Jazz / Jazz-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2007, 09:26 uur
Dan is het meer 'jazz-albums die je wil delen', niet meer 'jazz-album van de week'.
Overigens is 'Midnight Blue' een smakelijke weekalbum!
Overigens is 'Midnight Blue' een smakelijke weekalbum!
0
eazyfan
geplaatst: 25 december 2007, 10:22 uur
Prettige kerstdag allemaal,
we maken er een fijne kerst van met Midnight Blue en niks meer.
we maken er een fijne kerst van met Midnight Blue en niks meer.
0
eazyfan
geplaatst: 29 december 2007, 11:07 uur
Haha, wie kiest de volgende? Pm me alvast, ik zit momenteel wel in Nederland bij familie, dus echt snel ga ik het niet kunnen luisteren. Ik ben erg benieuwd.
0
geplaatst: 29 december 2007, 11:12 uur
Degene die als laatste het album van de week gekozen heeft kiest de volgende of niet? Lijkt mij het makkelijkst maar..
Zeg eazyfan wanneer stem jij eigenlijk eens op Kenny?
Heb ook zin in een nieuw jazz avontuurtje.
Heb ook zin in een nieuw jazz avontuurtje.

0
geplaatst: 29 december 2007, 12:51 uur
Er zijn deze keer (tot nu toe) nog maar weinig stemmen uitgebracht. Zal wel met de feestdagen te maken hebben... Kom maar op met de volgende!
0
geplaatst: 29 december 2007, 15:41 uur
Oke, hier komt hij dan. Ik heb de eer gekregen om een volgend jazz-album te posten. En dat doe ik met een bepaalde hoeveelheid eerbied, want vergeleken met heel wat mede-mumeraars ben ik wat betreft jazz zo groen achter de oren dat groen nog nooit zo groenig gesprankeld heeft. Ik deel hem vandaag al mee omdat ik morgen onderweg ben en omdat er al een beetje naar gevraagd werd. Ik heb gekozen voor een erg recent album, namelijk het dit jaar verschenen "This meets that" van John Scofield.

Ik heb bewust voor een recenter album gekozen omdat ik me absoluut nog niet weet te vinden in de grote plas van jazz-grootheden (alhoewel Scofield ook geen onbeschreven blad is) en omdat deze plaat erg goede kritieken kreeg. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ikzelf nog bezig ben het te ontdekken.
Toch veel plezier ermee gewenst. Link is zoals vaak bij mij via pm te krijgen (binnen half uur) en daarna misschien ook bij anderen als die posten.
EDIT: ik merk net dat ik het album niet bij heb, zal het alsnog morgen plaatsen (vroege namiddag) en verdelen. PM mag natuurlijk al gestuurd worden. Sorry hiervoor!

Ik heb bewust voor een recenter album gekozen omdat ik me absoluut nog niet weet te vinden in de grote plas van jazz-grootheden (alhoewel Scofield ook geen onbeschreven blad is) en omdat deze plaat erg goede kritieken kreeg. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ikzelf nog bezig ben het te ontdekken.
Toch veel plezier ermee gewenst. Link is zoals vaak bij mij via pm te krijgen (binnen half uur) en daarna misschien ook bij anderen als die posten.
EDIT: ik merk net dat ik het album niet bij heb, zal het alsnog morgen plaatsen (vroege namiddag) en verdelen. PM mag natuurlijk al gestuurd worden. Sorry hiervoor!
0
geplaatst: 30 december 2007, 11:27 uur
We zijn vertrokken, de link is beschikbaar. Veel luisterplezier!
0
geplaatst: 30 december 2007, 15:13 uur
Dit word de eerste in de "album van de week" reeks die op een RWtje gezet gaat worden en op de "grote stereo set" mag komen. 
Uitgebreidere mening volgt nog bij album zelf.
Dit is sinds lange tijd een Scofield plaat die me bevalt.

Uitgebreidere mening volgt nog bij album zelf.
Dit is sinds lange tijd een Scofield plaat die me bevalt.
0
eazyfan
geplaatst: 30 december 2007, 19:55 uur
HiLL schreef:
Als ik terug ben in Belgie en hem kan luisteren. Zeg eazyfan wanneer stem jij eigenlijk eens op Kenny?
Kan iemand me alvast de nieuwe bezorgen? Aub, alvast bedankt.
0
geplaatst: 30 december 2007, 19:58 uur
kan iemand mij ook het linkje bezorgen,
alvast bedankt,
ben zeer benieuwd
alvast bedankt,
ben zeer benieuwd
0
eazyfan
geplaatst: 30 december 2007, 20:13 uur
sq schreef:
twee linkjes verstuurd
Bedankt. Zelfde voor HiLL.twee linkjes verstuurd
0
geplaatst: 3 januari 2008, 20:29 uur
grovonion schreef:
Waarom niet? Geen tijd? Link kan nog gestuurd worden...
Waarom niet? Geen tijd? Link kan nog gestuurd worden...
Ik heb tot het einde van de week helaas geen computer ter beschikking met een snelle internetverbinding... Laat je hem staan tot maandag of dinsdag (dan kan ik er alsnog van genieten
)?
0
eazyfan
geplaatst: 5 januari 2008, 12:17 uur
Vanaf #15 laat ik weer de lijst tonen van wie nog moet komen, wat me wel eerlijk lijkt is dat de 3 mensen die tot nu toe het meeste mee gedaan hebben aan de beurt komen. Reijersen, Korenbloem zijn daar 2 van. Natuurlijk kan ik niet beslissen wie komt, maar om het wat eerlijk en solidair te houden...
Deze zaterdag komt #12 aan de beurt.
Deze zaterdag komt #12 aan de beurt.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 13:47 uur

Terence Blanchard - A Tale of God's Will (A Requiem for Katrina)
Dit album uit 2007 is door veel Amerikaanse bladen uitgeroepen tot jazzalbum van het jaar. Ben het tegengekomen door mijn stage bij Blue Note Nederland en was meteen erg onder de indruk.
Terence komt uit New Orleans, de stad die zo getroffen werd door Katrina. En dat hij het van dichtbij meegemaakt heeft dat hoor je in de plaat. Doorleefd, intens en erg mooi.
Maar pas op, het openingsnummer is wel totaal anders als de rest van het album.
Veel luisterplezier (linkje is reeds beschikbaar)
0
geplaatst: 6 januari 2008, 15:11 uur
klinkt goed, kun je mij het linkje toe sturen...
Maar stage bij Blue Note, nu ben ik officieel jarloers.
Maar stage bij Blue Note, nu ben ik officieel jarloers.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 16:35 uur
Reijersen schreef:
Jammer, is het "leukste" nummer. Verder vind ik het album nergens spannend en nogal ongeïnspireerd.
Sorry, maar dit gaat geen hoge beoordeling worden.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 17:21 uur
Ben bang dat dit een zware zit gaat worden voor mij om deze helemaal luisteren, ben even door de plaat heen geflitst, 1e track klinkt aardig, rest klinkt als kitch met die strijkers en die politiek korrekte jazz sound.
Maarja, ik heb een week de tijd om er doorheen te worstelen, vrees wel hetzelfde als Jesse, gaat niet hoog scoren.
Maarja, ik heb een week de tijd om er doorheen te worstelen, vrees wel hetzelfde als Jesse, gaat niet hoog scoren.
0
fredpit
geplaatst: 6 januari 2008, 17:49 uur
Hmm... heb inderdaad veel positieve kritieken in de pers gelezen, Ben hier wel benieuwd naar.
0
geplaatst: 7 januari 2008, 14:13 uur
Bij eerste snelle zap wel veel softe strijkers gehoord. Geluid en hoes lijken nog het meest op een romantische Soundtrack. Daardoor heb ik geen prettig voorgevoel. Maar zeker nog geen oordeel; het keyword 'doorleefd' zou moeten aangeven dat er wel degelijk iets te ontdekken valt.
0
geplaatst: 7 januari 2008, 16:21 uur
Ik begin de indruk te krijgen dat jazz albums het moeilijk hebben om een hoge gemiddelde scores te krijgen. Ten eerste is de kans dat niet jazz-liefhebbers erop uitkomen klein (dus de extreem stemmers blijven wat weg) maar blijkbaar zijn net die jazz-liefhebbers erg divers in hun smaken en nog kritisch wat betreft beoordeling ook. Wil maar zeggen, bij de meeste doorsnee albums op mume is de gemiddelde score hoger dan bij de jazz albums die tot nu genomineerd zijn. Enkele scores van voorbije album nominaties om dit te staven:
Scofield - This meets that: 3,03 gemiddeld
Burrell - Midnight Blue: 3,53
Brecker: 2,73
Louis Sclavis: 3,50
Earland: 3,44
Toch niks vergeleken wat elke Britney Spears of Rhihanna krijgt...
Scofield - This meets that: 3,03 gemiddeld
Burrell - Midnight Blue: 3,53
Brecker: 2,73
Louis Sclavis: 3,50
Earland: 3,44
Toch niks vergeleken wat elke Britney Spears of Rhihanna krijgt...
* denotes required fields.