MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
wie is de volgende en wat gaat het worden?

eazyfan
Ik heb Toon1 al verwittigd, dus tegen straks zal er wel een album gekozen zijn.

Wie nu nog moet:

Social_Mask
Vince Vega
(kArIzMa_TuRk: Ik weet niet of hij nog actief deelneemt).

Zijn we dan rond, of verlies ik mensen uit het oog?

eazyfan
Social_Mask
Vince Vega
titmeister
Basketballerke

We zien nog wie er reageert. Wie niet reageert verliest zijn beurt, bij de topic kijken/posten is immers ook iets wat je moet doen.

wcs
Ik wil ook wel eens meedoen

Van Toon heb ik de beurt gekregen voor het jazz-album van de week.

De keuze is gevallen op Eric Vloeimans - Gatecrashin'.

(afbeelding)

Een live-album uit 2007, opgenomen in het lantaren/Venster te Rotterdam.

Bezetting:
Eric Vloeimans, trompet en effecten;
Jeroen van Vliet, Fender Rhodes en keyboards;
Gulli Gudmundsson, diverse basgitaren, contrabas en effecten;
Jasper van Hulten,drums;
en speciale gast vocaliste Fay Lovsky.

Voor de oplettenden onder ons, het laatste nummer betreft een bonustrack en is niet bijgevoegd in de download, het maakt m.i. niet onderdeel uit van het officiele album (en voegt daarnaast naar mijn bescheiden mening ook weinig tot niets toe).

Wie een link wil kan bij mij terecht.

Hmmm... laatst een stukje hiervan gehoord, beviel me niet zo.. maar zal nu eens het hele album rustig op me laten inwerken.

Jeej, een album van (zover ik weet) een van de grootsten van ons land! Ik ben benieuwd

eazyfan
blabla is erg enthousiast over het album, ik daarentegen ...

Wat vinden jullie van het huidige album?

sq
Ik ben er nog mee bezig. Wel al helemaal gehoord en ik vind het een goede plaat. Leuk ook weer een ander geluid dan de meeste voorgangers. Door de moderne productie, de 'vibrafoon'-keyboards en de ritmesectie ligt het dicht aan tegen de crossoverjazz die ik als eerste heb leren kennen eind 70's begin 80's (George Benson, Quincy Jones, Lee Ritenour, Crusaders). Dit valt dan ook heel gemakkelijk bij mij.

eazyfan
Zijn er nog mensen die met de topic meegedaan hebben maar nog niet aan de beurt gekomen zijn?

Indien Ja, meldt het. Voor morgen hebben we normaal gezien nog iemand, maar daarna lijkt het dat we aan Ronde 2 aan beginnen.

eazyfan
Ik heb net alle recente stemmen nagekeken van mensen die in de grote lijst zaten, bij niemand zag ik een stem op een recent album van de voorbije weken.

Kan zijn dat ik me vergist heb, indien dit zo is. Meld dit voor 16 uur vandaag.

Anders lost Vince Vega het startschot voor Ronde 2.

Deze en volgende week zal ik me helaas moeten onthouden. De schade wordt daarna wel ingehaald.

ik ben er deze week ook niet aan de plaat toegekomen. de schade zal zeker worden ingehaald.

eazyfan
Oke het staat vast, Ronde 2 begint vanaf vandaag.

Ok, aangezien eazyfan degene is die het langst geleden een album mocht kiezen en zijn enthousiasme rondom dit topic en andere jazz initiatieven aanstekelijk is, aan hem de eer om ronde 2 hopelijk goed van start te laten gaan.

eazyfan
Erg bedankt dat ik het album mag posten, hopelijk vindt de rest dit niet ietwat te verdacht. Ik was ook als eerste gegaan in Ronde 1 aangezien ik de topic gestart heb. Erg bedankt Vince!

Straks staat hij er.

Ik denk dat de rest zich wel kan vinden in deze keuze. Hiermee impliceren we natuurlijk niet dat we dezelfde volgorde gaan aanhouden.

eazyfan
Het album van deze week, en de eerste van Ronde 2 is geworden:

Duke Ellington - At Newport '56

(afbeelding)

Een album van een legende, valt me op dat de Complete Sessie daarvan erg populair is maar de originele LP niet. Vréémd, ik ben benieuwd hoe de mensen hier erop zullen reageren.

Line-up:
Duke Ellington: Composer , piano
James Woode: Bass
Sam Woodyard: Drums
Johnny Hodges , Russell Procope: Alt. Sax
Harry Carney: Baritone Sax
James Hamilton, Paul Gonsalves: Tenor Sax
Britt Woodman , Quentin Jackson: Trombone
Cat Anderson , Clark Terry , John Cook , Willis Nance: Trumpet

Notes: Recorded live at the American Jazz Festival at Newport, Rhode Island on July 7, 1956.
#1-#3 are the Newport Jazz Festival Suite.

Wikipedia
Allmusic

Ik hoop maar dat het in de smaak zal vallen - .

eazyfan
Nog iets:

Ik heb dit album wel met verschillende tracktijden. Ik heb gewoon de nummers van het origineel genomen uit de Complete Sessie. Volgens mij kloppen de nummers en is er alleen gejuich e.d. uit weg. Kan iemand dit verifiëren?

Ook lijkt het me handig vanaf nu bij te houden wie het album aan je gevraagd heeft. Dus voor alle mensen die het album verspreiden (op hun beurt), gelieve dan later de namen aan mij door te geven, alvast bedankt.

Voor deze week hoef je zoals gewoonlijk aan te kloppen bij mij voor het album.

pretfrit
Zo!!...dat is wat je noemt een klassieker.

De "experts" op mume zullen het dus wel weer helemaal niets vinden en tot de grond toe afbranden

mooie keuze Dardan.

eazyfan
Bedankt voor je leuke comment -

Ik ga volgens mij dat album gewoon de maximale score aansmeren.

Dat laatste nummer swingt er op los .

sq
pretfrit schreef:
De "experts" op mume zullen het dus wel weer helemaal niets vinden en tot de grond toe afbranden

... en pretfit zal niet nalaten zich daarover te beklagen, mag ik veronderstellen?

Heerlijk plaatje van Ellington, die ik ga met veel plezier deze week weer eens opzetten

pretfrit
sq schreef:
... en pretfit zal niet nalaten zich daarover te beklagen, mag ik veronderstellen?

Hé dit is een muziekdiscussiesite, wat verwacht je dan ?

Ben benieuwd wat iedereen bij dit album gaat voelen en hoe ze die gevoelens dan gaan beoordelen.

Welke is nu het album van de week, de korte of de lange?
Ik ken ze beiden, ik wil mijn reaktie wel bij de goede plaatsen.

Legendarische registratie is dit inderdaad. Erg fijn album, ik zag dat ik er nog niet op gestemd had, maar de 4/5 staat inmiddels fier overeind. Ook weer eens opzetten deze week.

Mooie keuze, heb hier de lange versie liggen, dus is het een peace of cake ook even een berichtje bij deze korte versie te plaatsen

eazyfan
Het is dus de korte versie die we moeten beoordelen. Je drukt op de afbeelding en ziet waar je moet zijn voor de beoordeling Anders had ik de Complete Sessie wel gezet met naam en alles erbij. Veel luisterplezier.

ik loop nog een beetje achter... Begin net aan Eric Vloeimans.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:59 uur

geplaatst: vandaag om 18:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.