MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
Klinkt interessant!
Eventueel kan ik ook nog wel een album suggeren, maar Paal Nison Love en Ken Vandermark staan garant voor een brok energie waar we zeker een week mee vooruit kunnen.

eazyfan
Wie kiest? en dan opeens post de eerste de beste? Sorry maar

eazyfan schreef:
Wie kiest? en dan opeens post de eerste de beste? Sorry maar

Excuses....maar ik dacht dat de boel vast liep....dus als ik de boel hiermee verstoor, zet er maar een virtuele kras door.

Het is inderdaad wel een beetje "makkelijk" om niemand aan te wijzen.

En sowieso moet het album niet alleen via soulseek aangeboden worden aangezien niet iedere deelnemer daar komt.

Iemand van de deelnemers kan het van Soulseek halen...en het dan elders (waar dat ook moge zijn) aanbieden. Maar goed laat de hardcore deelnemers maar iets uitzoeken......ik bemoei me er niet meer mee.

Dat elders is rapidshare en mijn opmerking was niet bedoeld als aanval, maar als aanvulling. Natuurlijk kunnen wij dat album via soulseek ophalen en verspreiden, geen probleem zelfs

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je gelijk afhaakt, maar feitelijk is het nog steeds zo dat Korenbloem gewoon iemand moet aanwijzen.

eazyfan
Eigenlijk wel, maar goed, als Korenbloem er vrede mee sluit dat bonothecath het album kiest, dan zit alles goed. Want anders gaat het idd wel té gemakkelijk.

ik heb klaezman gevraagt, maar die reageerde niet, en ik ben het met eazyfan eens, dat dit wel heel makkelijk is. Als boneman wil kiezen dan is dat goed maar dan wel zoals het hoort, en niet een album wat wij zelf moeten zoeken op soulsheek.

Ik lees dat we tigers ook een album ingedachte heeft. als beiden mij een pm doen, dan hak ik de knoop door.

Ik weet dat het deze week wat anders gaat, maar ik heb van de week al iemand uit gezocht, en geen er eigenlijk niet meer aangedacht tot gisteren avond.

Gezellige discussie hier. Als Korenbloem nu nog iemand anders uitzoekt, hebben we twee albums deze week, ook goed. Ik heb overal vrede mee, mits er een (of meerdere) Jazz-album van de week is.

Paal Nilsen-love & Ken Vandermark daar lust ik wel pap van.

deze discussie bewijst eigenlijk wel dat dit topic NIET stil ligt. Dat is een goed teken.

eazyfan
Ik vind gewoon dat we alles eerlijk moeten houden, tegen vanavond gelieve een oplossing te vinden aub. , dus verzend allebei jullie Pm's naar Korenbloem. Dan kunnen we mooi verder .

ik heb beide al een mail gestuurd, en we tigers gevraagt, omdat ik verandwoordelijk ben voor het aanwijzen van de volgende user.

ik heb net de pm gelezen. Ik zal zo een smakelijk album er op slingeren. Dit gaat hem wat mij betreft dan worden:

Fred Anderson & Hamid Drake
From the River to the Ocean
Thrill Jockey 2007

(afbeelding)

Fred Anderson is een oude freejazzveteraan en Hamid Drake is één van de topdrummers van de laatste weet ik veel hoeveel jaar. Ze worden bijgestaan door onder andere gitarist Jeff Parker.

Sferisch plaatje dat èn lekker schuurt èn lekker verstild kan zijn. Ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden..

zoals gebruikelijk: pm voor de details

Joepie! Twee Jazz-albums van de week deze week.

eazyfan
Een hoor, die andere luister je maar op eigen initiatief Er zijn nu eenmaal regels.

Album is dan ook zeker de moeite waard om op eigen initatief te luisteren

Aiii, het spijt me muziekvrienden! Ben een half weekje in het buitenland en het topic ligt meteen stil Nja, anyway, ik zal met groot plezier Fred Anderson luisteren en hopen dat ik alsnog in de roulatie opgenomen wordt. Heb namelijk wel iets moois op de stapel...

Hmmm, deze week kom ik er waarschijnlijk niet meer aan toe... Sorry, we tigers!

maakt echt niet uit; is muziek genoeg. Gezien het aantal stemmen en commentaren ben je echt niet de enige.

en wie wordt het voor deze week...

ik heb Pretfrit gevraagd, maar die heeft nog niets van zich laten horen. Ik wacht het nog even af en anders vraag ik iemand anders.

Dan alvast maar het bonusalbum voor Juni.
Ik heb gekozen voor Het Paul Motian Trio - Le Voyage uit 1979.

(afbeelding)
Het trio bestaat uit:
Paul Motian: Drums, Percussion
J.F. Jenny-Clark: Bass
Charles Brackeen: Tenor & Soprano Saxophone

Dit is een van die platen waarvan ik vroeger eigenlijk maar een track goed vond en de rest maar 'zozo'.
Tot op de dag van vandaag snap ik dit nog steeds niet, want ik hoor nu totaal geen verschil en vind alles even goed.

pm me maar als je interesse hebt.

eazyfan
J.F. Jenny-Clark - Interessant

En nu nog wachten op Pretfit.

we tigers schreef:
ik heb Pretfrit gevraagd, maar die heeft nog niets van zich laten horen.

De laatste keer dat hij online was, is alweer een week geleden.

dan probeer ik iemand anders...

Zojuist een pm gestuurd naar JJ_D. kijken of die wel nog online komt vandaag en in de gelegenheid is een goed album te posten...

Ondertussen ga ik me vermaken met het bonusalbum van blabla!

Voorlopig laat ik de beurt aan iemand anders (examens = tijdsgebrek), maar we tigers zal contact op nemen met een andere kandidaat. Mocht er tegen vanavond 22u. geen nieuw album staan, zal ik alsnog iets kiezen. Een uitgebreide documentatie mogen jullie dan wel niet verwachten.

voor de volledigheid maar een bijgewerkte totaallijst:

# 1: eazyfan: John Handy - Recorded Live At The Montreal Jazz Festival (1965)
# 2: Jesse: Bill Evans - The Solo Sessions, Volume 1 (1963)
# 3: The Scientist: Terje Rypdal - Vossabrygg (2006)
# 4: blabla: Baseline - The Guitar Album (2006)
# 5: We Tigers: Jackie McLean - Action Action Action (1964)
# 6: Paalhaas: Charles Earland – Black Talk! (1969)
# 7: fredpit: Louis Sclavis (Quintet) - L'affrontements des Prétendents (2001)
# 8: Paap_Floyd: The Gil Evans Orchestra – Out of the Cool (1960)
# 9: Wouter8: Michael Brecker – Nearness of You: The Ballad Book (2001)
#10: HiLL : Kenny Burrell – Midnight Blue (1963)
#11: Grovonion: John Scofield – This Meets That (2007)
#12: Reijersen: Terence Blenchard – A Tale of Gods Will (2007)
#13: korenbloem: Dave Holland Quartet – Conference of the Birds (1972)
#14: Heemskerktollie: Pharoah Sanders - Black Unity (1971)
#15: sq: Stanley Clarke - Rocks, Pebbles and Sand (1980)
#16: JJ_D / unaej: Jef Neve Trio - Nobody Is Illegal (2006)
#17: klaezman: Mingus Big Band - The Essential (2001)
#18: Edski: Benjamin Herman - The Itch (2005)
#19: bawimeko: Esbjörn Svensson Trio - Seven Days of Falling (2003)
#20: itchy: Sonny Sharrock - Ask the Ages (1991)
#21: edris.: Krzysztof Komeda (Quintet) - Astigmatic (Polish Jazz Vol. 5) (1965)
#22: Toon1: Bennie Maupin - The Jewel in the Lotus (1974)
#23: Vince vega: Eric Vloeimans - Gatecrashin' (2007)
#24: eazyfan: Duke Ellington - At Newport '56 (1956)
#25: The Scientist: Jimmy Giuffre - Free Fall (1962)
#26: sq: Tied & Tickled Trio - Observing Systems (2003)
#27: blabla: Avishai Cohen - As Is...Live at the Blue Note (2006)
#28: Jesse: Charlie Haden & Pat Metheny - Beyond the Missouri Sky (1996)
#29: Paalhaas: The Jazz Composer's Orchestra - The Jazz Composer's Orchestra (1968)
#30: Heemskerktollie: Archie Shepp - Fire Music (1965)
#31: Korenbloem: Joe McPhee Po Music - Topology (1981)
#32: We Tigers: Fred Anderson & Hamid Drake - From the River to the Ocean (2007)

Itchy doet het volgende album. De enige 'maar' is dat we even moeten wachten tot morgenavond. Maar voor een smakelijk album heb ik dat wel over. Itchy bedankt!

Gelukkig maar...

Gast
geplaatst: vandaag om 13:10 uur

geplaatst: vandaag om 13:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.