MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
En Storm nog dichterbij, maar het debuutalbum heet Stormjunkie.

Arrie schreef:
Daddy DJ ook bijna, maar helaas hebben ze hun debuutalbum geen Daddy DJ genoemd.

Talk Talk zelfde verhaal.

Ik ben dus gewoon benieuwd of er nog een tweede mogelijk antwoord is, maar heb hem nog niet kunnen vinden.

Motörhead heeft dan weer nooit de Top 40 gehaald, verder klopt ie helemaal! Evenals Bo Diddley.

En nu ga ik iets anders doen.

Joezer49263
Omdat ik van die rijtjes vragen leuk vind, doe ik er weer ééntje :

Wie hoort niet in deze rij, en waarom niet ?

Blind Faith
Spooky Tooth
The Rolling Stones
The Spencer Davis Group
The Who
Traffic

edit 22:22 uur : geen idee trouwens of dit een makkelijke/gemiddelde/moeilijke vraag is...

Spooky Tooth, want daar heb ik in tegenstelling tot de rest nog nooit van gehoord ?

In Spooky Tooth zat volgens mij Mick Jones die later Foreigner oprichtte, misschien relevant. En ik twijfel of er nog een bandlid ergens anders bekend van was. Verder ken ik ze van de hit That Was Only Yesterday en hun Beatles-cover I Am the Walrus.

Het lijkt alsof er een Steve Winwood-link is trouwens, maar misschien is dat een instinker. Hij is te linken aan Blind Faith, Spencer Davis Group en Traffic.

Gokje op The Who omdat Winwood op geen enkel nummer van The Who te horen is. Volgens mij heeft ie ook niks met de Stones te maken, maar wie weet heeft ie een keertje meegespeeld...

Joezer49263
De gegeven antwoorden zijn niet goed.

Ze hebben allemaal een debuutplaat die de bandnaam heeft, behalve de Rolling Stones

Joezer49263
Nee, dat is het niet. Zo'n vraag heb ik trouwens op 25 augustus al eens gesteld !

Jimmy miller producties, behalve The Who.
Wilde gok.
SP weet ik niet, die andere wel.

Ik denk ook iets met Steve Winwood maar ik heb geen idee wat...

Tja die ook of Clapton, maar Winwood zat niet in Stones en The Who en ook niet in SP dacht ik.

Blind Faith heeft de groepsnaam niet op de album cover van hun album staan, de andere wel

Traffic, want dat is de enige van de opgeschreven bands waar geen h in zit.

Joezer49263
Rudi S schreef:
Jimmy miller producties, behalve The Who.

lekkere gok dus...

Wij zoeken een zangeres, opgegroeid in een streng Christelijk gezin, begonnen als zangeres in de kerk en nu toch wel een beroemdheid.
Als kind verboden haar ouders deze zangeres te kijken naar fantasie film (van Harrie Potter tot de Smurfen) ironisch maakte zij haar filmdebuut in een van de smurfenfilm

Katy Perry?

Arrie schreef:
Katy Perry?

Oeps, toen ik de vraag geplaatst had dacht ik meteen "die weet Arrie natuurlijk direct".
Goed dus.

Ja als er iemand alles weet van de smurfen

Nou hadden we van de week op de Facebookvariant van dit spelletje net diverse smurfenvragen...

Hm, ik reis nooit naar facebook, Arrie had zonder die smurf link denk ik Katy ook wel als eerste gegokt.
Naast smurfen heeft Arrie ook veel verstand van tienersterren en christelijke gezinnen

De vragen daar gingen ook meer over smurfenhouse

herman schreef:
De vragen daar gingen ook meer over smurfenhouse

Oh, ik weet alleen dat hun huisjes niet bestand zijn tegen Gargamel en Azrael.

Arrie schreef:
Motörhead heeft dan weer nooit de Top 40 gehaald, verder klopt ie helemaal! Evenals Bo Diddley.
The Monkees en Kool and the Gang voldoen ook nog! En Bad Company ook alleen is het niet de openingstrack van het album.

De rest van de dag besteed ik aan nog meer voorbeelden bedenken

Edgar18 schreef:

Niet de openings song

Damn Yankees - Damn Yankees (1990)

Body Count - Body Count (1992)

Rudi S schreef:
Hm, ik reis nooit naar facebook, Arrie had zonder die smurf link denk ik Katy ook wel als eerste gegokt.
Naast smurfen heeft Arrie ook veel verstand van tienersterren en christelijke gezinnen

Aan de Smurfen-hint had ik eigenlijk niet zo veel.

Nog maar eens een rijtje.

Aretha Franklin
Björk
Carole King
Christina Aguilera
Kylie Minogue
Patricia Paay

Eentje past niet in het rijtje. Wie en waarom?

Bjork, artiestennaam zonder achternaam

Ik ga de volgende bedenken

Edgar18 schreef:
(quote)
The Monkees en Kool and the Gang voldoen ook nog! En Bad Company ook alleen is het niet de openingstrack van het album.

Goed gevonden, die had ik gemist. Dat had de vraag beter gemaakt (noem 3 andere bands)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:17 uur

geplaatst: vandaag om 12:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.