menu

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
avatar van herman
Ah ik wist dat hij clips had gemaakt van Herbert, maar blijkbaar niet van zijn bekendste nummer.

avatar van motel matches
Welke amerikaanse artiest vormt de verbinding tussen koos alberts en andre hazes?

avatar van vigil
herman schreef:
Ah ik wist dat hij clips had gemaakt van Herbert, maar blijkbaar niet van zijn bekendste nummer.

Het is maar hoe je het bekijkt, Mensch was (pas) zijn 1ste nummer 1 hit in Duitsland. Het bijhorende album is het meest verkochte Duitstalige album ooit

avatar van motel matches
Welke amerikaanse artiest vormt de verbinding tussen koos alberts en andre hazes (en Kanye West)?

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Herb Alpert?


avatar van Rudi S
John West, hoewel dat een Nederlander is.

avatar van Rudi S
Dus Elvis Presley , maar ik heb geen idee waarom

avatar van motel matches
Je zit qua tijdperk warm

avatar van vigil
Louis Prima?

Dat baseer ik dan op de cover van Oh Marie maar ik heb geen idee of Koos ooit ook iets van hem gecoverd heeft

avatar van motel matches
Nee, je zit nu een generatie te vroeg

avatar van Arrie
Ray Charles denk ik!

avatar van motel matches
Arrie schreef:
Ray Charles denk ik!


Dat is goed! Alle drie een hit gehad met een nummer dat door ray Charles bekend is geworden. Ik meen het, eenmaal kom jij terug en golddigger. Jij bent.

avatar van Arrie
In de trein naar huis, terugkomend van de Posthoornquiz, schoot me een leuke vraag te binnen.

André Hazes coverde natuurlijk wel vaker, zo was Zeg Maar Niets Meer een cover van het feministische You Don't Own Me van Lesley Gore, uit 1963. Blijkbaar is het nummer meer dan vijftig jaar later nog altijd relevant en dus werd het gecoverd door de zangeres Grace, bijgestaan door de rapper G-Eazy. In Nederland werd het geen hit, maar in een hoop andere landen wel, en in Grace' thuisland Australië haalde het zelfs de eerste plaats! Triest is wel dat Lesley Gore deze cover net niet heeft kunnen meenaken, omdat ze een maand voor het verschijnen overleed.

Maar het opvallendste is: er zit 52 jaar tussen origineel en cover, maar beiden zijn geproduceerd door dezelfde man. Het gaat om een befaamde producer en muzikant die veel bekender is door ander productiewerk dat hij heeft gedaan. Als muzikant heeft hij zelf ook weleens in de Top 40 gestaan. Om welke man gaat het?

avatar van vigil
Quincy Jones?

avatar van Arrie
vigil schreef:
Quincy Jones?

In één keer goed!

avatar van vigil
Ik wist het niet zeker maar door de tips werd het makkelijk, je schreef nog net niet de connectie met M. Jackson er bij

avatar van vigil
Volgende:

De eerste single van Morrissey was Suedehead. In de fraaie clip is aan het begin een opvallend badkamerkleedje te zien dat qua kleur erg afwijkt bij de rest van de video. De bedoeling was dus duidelijk dat dit kleedje te zien was. Welke tekst stond op dat kleedje?

wellicht moet johan de witt deze vraag even over slaan

avatar van motel matches
I hate Johnny marr

avatar van johan de witt
Ja, die sla ik over
Leuke vraag!

avatar van vigil
motel matches schreef:
I hate Johnny marr

Dat voelde hij waarschijnlijk wel zo maar dat stond er niet op

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Meat is murder?



avatar van vigil
Weer een nee.

Juliie moeten het wel enigszins in dezelfde hoek zoeken als DjFrankie en motel matches en dan doel ik niet op de eerste gok.

avatar van herman
Margaret on the guillotine?

avatar van motel matches
The Queen is dead

avatar van vigil
nope en nope

avatar van johan de witt
Maar wel warm, die laatste

avatar van herman
The Smiths Are Dead!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:26 uur

geplaatst: vandaag om 13:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.