MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Bigmouth strikes again

johan de witt schreef:
Maar wel warm, die laatste

Aan de ene kant zit het er net zo ver naast als de rest maar als onderdeel van zit motel matches zeker in de buurt.

Morrissey is dead

Met de vorige zat je er een stuk dichterbij

The Queen is morrissey

Nee, het kan nog wel ff duren voordat er een lichtje gaat branden vrees ik

Ha net thuis , ik mag zeker ook niet meedoen, gaat over een dubbeldekker bus.

Theres a light that never goes out

Bingo
Maar vigil gaat er over

motel matches schreef:
Theres a light that never goes out

Yeaahhh!!

hier de bevestiging

More Morrissey hats | Morrissey-solo

Dan een volgende vraag:

Ik zoek een band/artiest van wie 4 verschillende nummers als cover of gesampled een hit in Nederland zijn geweest. Drie van die hits haalden zelfs de top 3. Het bijzondere is dat de band/artiest zelf met geen 1 van die nummers een hit had in Nederland.

Bonus als je ook nog de hits weet te noemen.

Gokje: Stevie Wonder?

Goede gok, maar niet goed.

Ik zou bijna Dylan zeggen maar bij hem ligt het aantal wel hoger dan 4. Sowieso al Knockin' on Heaven's Door (GnR), Make You Feel My Love (Adele) en Leven Na de Dood (Freek) die alledrie de eerste plaats haalden, en geen hit werden in Dylans versie. Geldt verder ook nog voor Mr. Tambourine Man en My Back Pages (Byrds), The Mighty Quinn (Manfred Mann), en vast nog wel meer (maar geen nr. 1).

Maarja, dan zit ik al op 6... Het gaat dus om precies 4?

Goed bedacht, ik had dylan even over het hoofd gezien (gebeurt mij anders nooit ). De toevoeging is dus dat het om precies 4 gaat.

Is definitie van geen hit de top 40 niet gehaald? Er zijn ook flink wat succesvolle Bee Gees covers. Succesvoller dan het origineel was i.i.g.

Cohen?

Jen Warnes, brandsteder, jubellied...
Herman van veen

DjFrankie (moderator)
Led Zeppelin

DjFrankie schreef:
Led Zeppelin

Die hebben helemaal geen orginele liedjes.
Werden die gecoverd?

DjFrankie (moderator)
Ja vooral gesampeld

Is het niet Ricardo Cocciante? Die dude waar al Marco Borsato z'n liedjes vandaan komen.

Top drie is in ieder geval 'Margaritha' en 'Waarom Nou Jij'. Volgens mij is ook 'Ik Leef Niet Meer Voor Jou' van hem. Wat dan die vierde is weet ik niet. Het repertoire van Marco B. van na 1996 is bij mij vrij onbekend.

De artiest/band is nog niet genoemd, maar even ter afbakening:
Een hit is inderdaad als het in de top 40 heeft gestaan
De hits waren van 4 verschillende artiesten
Alle covers kwamen hoger dan de hit(s) die de band/artiest zelf heeft gehad

DjFrankie (moderator)
Led Zeppelin bv

Far Corporation
Puff Daddy Kashmir
25 or 6 to 4 Chicago

motel matches schreef:
De artiest/band is nog niet genoemd
Ik heb hem even gecheckt maar volgens mij was mijn antwoord wel goed, zij het misschien niet degene die jij in gedachten had. Ondertussen puzzel ik vrolijk verder.

DjFrankie schreef:
Ja vooral gesampeld

Ah ja dat wel.

Prince?

Ah die dacht ik ook, maar die heeft er meer denk ik.

Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
Ik heb hem even gecheckt maar volgens mij was mijn antwoord wel goed, zij het misschien niet degene die jij in gedachten had. Ondertussen puzzel ik vrolijk verder.
Diens Se Stiamo Insieme schalt in Amsterdam ook te vaak in de André Hazesversie uit de caféboxen. Wellicht voldoen we dan niet meer aan de precies vier?

Edgar18 schreef:
(quote)

Marco heeft niet 3 keer de top 3 gehaald met een cover Cocciante, dus het was net niet goed. Ik leef niet meer voor jou kwam maar tot nr 8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:32 uur

geplaatst: vandaag om 08:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.