MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Jackie DeShannon

.

Ook niet. Ik kan alleen sinead bedenken als top 3 hit van een nummer dat geen hit was in zijn eigen versie

motel matches schreef:
(quote)

Marco heeft niet 3 keer de top 3 gehaald met een cover Cocciante, dus het was net niet goed. Ik leef niet meer voor jou kwam maar tot nr 8

Paul de Leeuw met voorbij zou dan de vierde zijn

motel matches schreef:
(quote)
.

Ook niet. Ik kan alleen sinead bedenken als top 3 hit van een nummer dat geen hit was in zijn eigen versie

Bangles Manic monday, Chaka khan feel for you, vast nog meer

Rudi S schreef:
(quote)

Bangles Manic monday, Chacka khan feel for you, vast nog meer

Waren geen top 3 hits en ook geen covers want speciaal voor hun geschreven ( geloof ik)

Rudi S schreef:
(quote)

Paul de Leeuw met voorbij zou dan de vierde zijn
.

Inderdaad daarin heb je gekijk. Maar goed dat ik de vraag nog wat afgebakend heb

johan de witt schreef:
Jackie DeShannon

Ha, ha, bettie davis eyes was niet eens een top 10 hit. Ongelooflijk, dacht dat het een grotere hit was.

motel matches schreef:
en ook geen covers want speciaal voor hun geschreven ( geloof ik)

Bangles zou kunnen, Feel for you komt van voor Dirty Mind , dus voor de Khan hit.

Ludwig van Beethoven

Rudi S schreef:
(quote)

Bangles zou kunnen, Feel for you komt van voor Dirty Mind , dus voor de Khan hit.
.

Goed punt!

Joezer49263
James Brown ?

Rudi S schreef:
Ludwig van Beethoven

Hmmm, zou misschien kunnen, je hebt sowieso ekseption, maar ik weet niet of je tot meer top 3 hits komt

Walter Murphy kwam tot 21 met A Fifth of Beethoven en Robin Thicke tot 5 met When I Get You Alone.

Ik vond hem wel mooi bedacht, maar het is hem niet.

Bruce Springsteen ?

Fire (of was dit geen cover maar sowieso geschreven voor de Pointer Sisters?)
Spirit in the Night
Blinded by the Light

... en nog eentje

die titels kwamen een paar weken geleden ook aan bod bij een vraag over Bruce. Maar de onderste 2 zijn sowieso geen Top 3 hits en bovendien dezelfde uitvoerende (M. Mann's Earth Band)

Salvadore schreef:
Bruce Springsteen ?

Fire (of was dit geen cover maar sowieso geschreven voor de Pointer Sisters?)
Spirit in the Night
Blinded by the Light

... en nog eentje

Patti., maar dat was cadeau.

motel matches schreef:
Marco heeft niet 3 keer de top 3 gehaald met een cover Cocciante, dus het was net niet goed. Ik leef niet meer voor jou kwam maar tot nr 8
Voorbij (Paul de Leeuw) is de vierde waardoor je precies op vier hits waarvan drie in de top drie uitkomt...

Maar goed, dan ga ik voor Carole King.

Of Ray Charles.

Edgar18 schreef:
(quote)
Voorbij (Paul de Leeuw) is de vierde waardoor je precies op vier hits waarvan drie in de top drie uitkomt...

Die heb ik ook al genoemd, maar het gaat om 4 verschillende artiesten, dus Marco telt voor 1.

Rudi S schreef:
Die heb ik ook al genoemd, maar het gaat om 4 verschillende artiesten, dus Marco telt voor 1.
Owh, die toevoeging had ik even gemist.

Edit: die kwam na mijn antwoord

Klopt

Je had ook nog Benny Neyman met Verder Valt 't Wel Mee van Cocciante en idd zoals Casper aangeeft Hazes JR. maar dat zal geen Top 3 geweest zijn

Edgar18 schreef:
Maar goed, dan ga ik voor Carole King.

Of Ray Charles.

Ray Charles is wel goed bedacht. Ik denk dat je net niet tot 3 top 3 hits komt. Zijn hits waren voor de start van de top 40 dus wat dat betreft zou je een eind komen

Is t niet gewoon elvis?

Always on my mind (PSB Top 3 maar ook Julio en Nelson)
Can't Help Falling in Love (Ub40 Top 3)
Suspicious Minds (fine Young Cannibals)
Little Less Conversation (Junkie XL, Top 3)

motel matches schreef:

. Zijn hits waren voor de start van de top 40 dus wat dat betreft zou je een eind komen

Daarom kwam ik met Beethoven

vigil schreef:
Is t niet gewoon elvis?

Always on my mind (PSB Top 3 maar ook Julio en Nelson)
Can't Help Falling in Love (Ub40 Top 3)
Suspicious Minds (fine Young Cannibals)
Little Less Conversation (Junkie XL, Top 3)

Hij had zelf ook hits met een deel van die nummers, niet goed dus

Eerder is James Brown nog genoemd, die is best vaak gesampled toch?

Salvadore schreef:
Eerder is James Brown nog genoemd, die is best vaak gesampled toch?

Dat klopt, maar ik denk niet dat je tot 3 verschillende nummers komt die in 3 top 3 hits zijn gesampled. Met alleen funky drummer kom je misschien wel een eind

Nog een kleine hint, in tegenstelling tot bijna artiesten/bands die nu zijn genoemd, hebben de 4 artiesten van de covers ieder meer hits gehad dan de band/artiest die ik zoek. Het is een band/artiest waarvan ik vermoed dat 99 van de 100 mensen geen nummer van ze zouden kunnen opnoemen (en die 1 van de 100 zit op mume )

Nog een kleine hint... "Het is een band/artiest" ... "van ze zouden kunnen opnoemen"
Dat lijkt meervoud ... geen solo artiest dan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.