MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Badfinger?

Curtis Mayfield

Ow ik moest ineens aan Hazes denken. Na zijn dood zijn er een behoorlijke rij hits geweest welke in de oorspronkelijke versie geen hit was.

Geef mij nu je angst, zij gelooft in mij, blijf bij mij, wees zuinig op mijn meisie en Bedankt vriend bv

Salvadore schreef:
(quote)
Dat lijkt meervoud ... geen solo artiest dan.

scherp, het is inderdaad een band

vigil schreef:
zij gelooft in mij,

Kenny Rogers - She Believes In Me

geen badfinger (helaas). In een rechtvaardige wereld zouden hun nummers wel vaker de top 40 hebben gehaald, maar volgens mij is dat alleen met Without You gelukt

Nog even een recap van de 64.000 euro vraag:

Ik zoek een band van wie 4 verschillende nummers als cover of gesampled een hit in Nederland zijn geweest (door 4 verschillende artiesten/bands). Drie van die hits haalden zelfs de top 3. Het bijzondere is dat de band zelf met geen 1 van die nummers een hit had in Nederland. Alle covers kwamen hoger dan de hit(s) die de band zelf heeft gehad.

De 4 artiesten van de covers hebben ieder meer hits gehad dan de band die ik zoek. Het is een band waarvan ik vermoed dat 99 van de 100 mensen geen nummer van ze zouden kunnen opnoemen (en die 1 van de 100 zit op mume )

Een vraag naar mijn hart dit.

Harold Melvin & The Blue Notes misschien? Al weet ik zo 1, 2, 3 maar twee hele grote hits die origineel van hen waren. Zou me niks verbazen als er meer zijn.
If You Don't Know Me By Now (Simply Red, twijfel of dit in het origineel een hit was in nederland)
Don't Leave Me This Way (Communards)

Misschien dat iemand me aan kan vullen? Of is het fout? Is natuurlijk meer een vocal group dan een band....

Wie ook even in me opkwam is Albert Hammond, maar dat is geen band en hij heeft juist in Nederland ook een paar dikke hits gehad.

Tommy James and the Shondells?

- I Think We're Alone Now via Tiffany
- Mony Mony via Billy Idol
- Crimson and Clover via Joan Jett and the Blackhearts
- Cristal Blue Persuasion via ?

starbright boy schreef:
Een vraag naar mijn hart dit.

Harold Melvin & The Blue Notes misschien? Al weet ik zo 1, 2, 3 maar twee hele grote hits die origineel van hen waren. Zou me niks verbazen als er meer zijn.
If You Don't Know Me By Now (Simply Red, twijfel of dit in het origineel een hit was in nederland)
Don't Leave Me This Way (Communards)

Ik weet vrij zeker dat Melvin en co in de jaren '70 de Top 40 hebben gehaald met hun versie van If You Don't Know Me By Now.

Ik moest zelf denken aan ene Jack Lee, totaal onbekend gebleven maar ik weet dat hij de originelen van meerdere bekende hits heeft geschreven, waarvan ik nu alleen Blondie's Hanging on the Telephone kan bedenken. Dat is een cover van zijn band The Nerves.

Ik vind dit wel een ontzettend leuke breinbreker trouwens. Het gevaar is nu wel dat ik zometeen de halve nacht wakker lig.

My Way?
Sinatra, Sid Vicious, Herman Brood, Presley, maar ook Zangeres zonder Naam ( zo is het leven)
Origineel van Claude Francois als Comme d'habiture.

deric raven schreef:
My Way?
Sinatra, Sid Vicious, Herman Brood, Presley, maar ook Zangeres zonder Naam ( zo is het leven)
Origineel van Claude Francois als Comme d'habiture.

Misschien de vraag nog eens lezen? We zijn op zoek naar één artiest en daar vier verschillende nummers van, die allevier bekend zijn geworden in coverversies. Niet één nummer in verschillende coverversies.

Niet verkeerd bedoeld trouwens, maar volgens mij heb je het per ongeluk verkeerd gelezen.

Dan ben ik inderdaad de hele tijd in de verkeerde richting aan het zoeken.
Dan zal het wel Prince zijn.

Manic Monday - The Bangles
I Feel For You - Shaka Kahn
Nothing Compares To You - Sinead o Conner
Kiss - Tom Jones

The Crickets? Ik denk het niet, maar je hebt in ieder geval:
I'm Gonna Love You Too door Blondie
It's So Easy door Linda Ronstadt
That'll Be the Day door The Everly Brothers

Maar volgens mij heeft geen van deze drie de top 3 bereikt, en ik kan ook niet meteen een vierde bedenken. Al staat me iets bij dat Words of Love ook door iemand de hitlijsten in is gezongen.

Lijkt mijn antwoord logischer.
Allemaal grote hits, geschreven door Prince, alleen Kiss was in zijn uitvoering al behoorlijk bekend.

deric raven schreef:
Lijkt mijn antwoord logischer.
Allemaal grote hits, geschreven door Prince, alleen Kiss was in zijn uitvoering al behoorlijk bekend.

En dan telt ie dus al niet, zie de vraagstelling. Kiss was voor Prince zelf ook een hit, en het gaat in de vraag om covers waarvan het origineel geen hit was.

Daarbij had iemand anders al Prince gegokt, en toen werd aangegeven dat Manic Monday niet telt omdat het geschreven is voor de Bangles en dus geen cover. Prince werd in ieder geval niet goed gerekend.

Plus dat al de hint is gegeven dat het om een band gaat. Een vrij onbekende band waarvan motel matches denkt dat maar één op de honderd mensen een nummer kan noemen. Maar die ene procent zou zich dus vooral op MuMe bevinden.

Het goede antwoord is nog niet gegeven. Ik kom later vandaag nog wel met een hint (als dat nodig is)

Arrie schreef:
Het gevaar is nu wel dat ik zometeen de halve nacht wakker lig.

Je laatste post was om 2:11 uur op een doordeweekse dag, dus wat mij betreft heb je inderdaad de halve nacht wakker gelegen.

starbright boy schreef:

Wie ook even in me opkwam is Albert Hammond, maar dat is geen band.

Tuurlijk wel de Free Electric Band

nog even een hint voor de lunch:

Deze Amerikaanse band had vreemd genoeg meer succes in Engeland dan in het thuisland. Drie van de 4 gecoverde hits haalden daar in de originele uitvoering de top 10. In de VS was dat slechts 1. De eerste 2 artiesten/bands die een coverhit scoorden kwamen dus logischerwijs uit Engeland (de 2 daarna uit de VS).

Ik denk dat ik het nu weet. Na een eerste ingeving heb ik het verder wel op internet gecheckt, ik weet niet of dat bij deze lastige vraag mag... Ik zal motel matches een PM sturen.

Ranboy heeft het goed. Wil nog iemand anders doorpuzzelen? Zo niet dan volgt om 4 uur het antwoord en kan ranboy nadenken over een nieuwe vraag

Zullen we dit spel gewoon open spelen?

Prima, dan mag ranboy zijn antwoord geven

The Chi-Lites

Have you seen her MC Hammer
Crazy in love Beyonce
Homely girl UB 40
Paul Young Oh girl

De eerste drie hebben in de top 3 gestaan.

dit wist ik allemaal niet uit mijn hoofd, ik heb hulp gehad van het internet, wat eigenlijk niet de bedoeling is van deze quiz...

Mijn vraag volgt vanavond.

Ik had nog een andere dan Paul young, was dat een hit?

in NL niet, wel in andere landen. Maar Oh Girl is wel door meer artiesten gedaan. Wellicht is het liedje wel goed maar de artiest niet?

Het was een ander liedje van een andere band. Dus nog een vraag (buiten de competitie ), welke andere band heeft nog een hit gehad met een chi-lites nummer?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:12 uur

geplaatst: vandaag om 23:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.