MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Beatlesmeter

zoeken in:
herman schreef:
(quote)

dat countrynummer (titel is me even ontschoten) vind ik toch wat minder.

Speciaal voor jou even de cd er bij gepakt, maar ik heb nog steeds geen idee waar je het over hebt. Maar wellicht heb ik een andere definitie van country.

Ik vermoed dat herman Nowhere Man bedoelt...

GrafGantz schreef:
(quote)

Speciaal voor jou even de cd er bij gepakt, maar ik heb nog steeds geen idee waar je het over hebt. Maar wellicht heb ik een andere definitie van country.

What Goes On bedoelde ik (de b-kant van Nowhere Man).

cosmic kid (moderator)
Leuk topic en met Rubber Soul, Revolver, Sgt Pepper, White Album en Abbey Road in huis vind ik mezelf genoeg liefhebber om mee te spelen.

Ik start met een 6.Sympathiek nummer waar ik geen onvoldoende aan kan geven. De Beatles zakken voor mij door de ondergrens zodra het lulligheidsgehalte toe neemt (Yellow submarine als bekendste voorbeeld maar ze hebben er meer)

Yellow Submarine is nog een acceptabele song vergeleken met bv Honey Don't of Wild Honey Pie , Dig It , Flying , Don't Pass Me By en onder welk gehalte valt Revolution 9, nr9nr9nr9nr9 eigg ???

6.5

Dat halve puntje extra voor de overgang van pleaeaeaease naar love me do.

Misterfool
teus schreef:
Revolution 9,

Zou van mij toch zekers een goede 7 krijgen. Intrigerende geluidscollage.

Love Me Do verzamelde een paar hoge stemmen, een paar lage stemmen, maar vooral zeer veel stemmen in de buurt van de 6. Dat levert een gemiddelde op van 6,328 volgens mijn trouwe Excel. Dank aan de 25 stemmers, meteen een mooi startaantal!

Beatlesmeter top 100:

1. Love Me Do (6,328) (25 stemmen)

Vandaag één van mijn absolute topfavorieten van deze band, minstens top 5. Voor mij misschien ook wel het allermooiste liedje dat Paul ooit schreef. Hij kreeg de geest na het voor de eerste keer horen van God Only Knows op een Pet Sounds listening party in Londen kort na het verschijnen van die plaat. Niet veel later schreef hij dit pareltje aan het zwembad van John Lennon op een zonnige voormiddag.

Ik heb het hier uiteraard over Here, There And Everywhere, en van mij krijgt ie alvast een dikke 10.

Krijgt van mij een 8.

Heel fraai klein liedje en gemeende vocalen van McCartney.
Had zomaar ingevuld kunnen worden met strings, maar dat is gelukkig achterwege gebleven. De backgroundzang geeft het net de perfecte aanvulling.
Paul is mij soms te klef, maar dit is helemaal goed.

7.5 Mooi liedje maar niet een van mijn favorieten

Ook voor mij een van mijn favoriete Beatles liedjes.

9,5

cosmic kid (moderator)
Een 9,5. Schitterend. Zoet, zacht, lief en toch niet klef. Er zijn maar een paar sterkere Beatles-liedjes en daar bewaar ik mijn 10en voor

Zeker een prachtnummer, van hun beste album, al staan er beteren op dat album.

9,2

Fraaie harmoniezang en fijne melodie en tekst, vrij zoet maar niet klef.

9

9

Erg mooi klein juweeltje, al ben ik ook wel benieuwd hoe een versie met Paul's normale stem zou hebben geklonken. Door een opnametrucje klinkt hij hier hoger dan hij eigenlijk zingt.
Op Revolver staat 1 soortgelijk liedje dat ik nog mooier vind.

bikkel2 schreef:
Paul is mij soms te klef, maar dit is helemaal goed.

Krijgt van mij een 8.

Misterfool
8

8.5

Heel mooi nummer van hun beste album. Mooi klein gehouden, maar door de achtergrondzang niet te kaal. Helemaal goed.

7,5

Ik kan mij niet heugen dat het nummer ooit op single is gezet.
Dat gaat het topic behoorlijk uitbreiden, van 63 singles naar het gehele oeuvre!

Ook chronologisch scheelt het wel een paar jaar.
Revolver vind ik samen met Rubber soul de beste Beatles albums, dat wel.

musician schreef:
Ik kan mij niet heugen dat het nummer ooit op single is gezet.
Dat gaat het topic behoorlijk uitbreiden, van 63 singles naar het gehele oeuvre!

Ach, hun oeuvre is nu ook weer niet zo gigantisch: 213 nummers volgens mijn boek 'The Beatles Compleet'. Kunnen we best wel eens aantal maanden plezier aan beleven (hoop ik)

Door het niet-chronologisch aan te pakken sluipt er ook een extra element van verrassing in de formule.

Misterfool
Ach, het houdt ons in ieder geval een ruim half jaar van de straat.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:53 uur

geplaatst: vandaag om 23:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.