MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Beatlesmeter

zoeken in:

Er staan op Revolver vind ik zelf, wat McCartney dus betreft .. 3 Pareltjes die er echt bovenuit steken ,Here, There and Everywhere is van die 3 wel het meest Sugarsweet maar heel mooi van melodie en harmonieen ,toch vind ik For No One net iets mooier en... tjaa...Eleanor Rigby Is wel heel bijzonder mooi!

H,T and Everywhere krijgt van mij een 8.5

O Ja ..en er word hier weer door sommige users stiekum opgedrongen beweerd ..dat Revolver het beste Beatlealbum zou zijn
Dat berust wss op een vergissing dat is natuurlijk....Abbey Road ...

Op Revolver staan zo 4 a 5 nummers die nog beter zijn (en ook veel slechtere).
Deze zou een hoger cijfer krijgen als ik de zang van Paul niet af en toe tegen het valse aan zou vinden.
Maar in al zijn kleinheid staat de compositie als een huis.

8,0

Here there and everywere, toch wel 1 van de beste mccartney composities die er is. Heel klein gehouden, mooie tijdloze melodielijn en heerlijke sentimentele tekst zonder dat het klef is.
Het perfecte popliedje.
10

Beduidend beter dan love me do (ik gaf een 3), maar ik wil niet te hoog inzetten omdat ze zoveel betere muziek gemaakt hebben....6,5

Here There And Everywhere scoort een 8.304 op 10 (opnieuw 25 stemmers ). Mooi cijfer, maar dat hoogterecord wordt hier vast wel nog eens gebroken. Misschien door het volgende nummer: Strawberry Fields Forever

Beatlesmeter top 100:

1. Here, There And Everywhere (8.304) (25 stemmen)
2. Love Me Do (6,328) (25 stemmen)

Nummer duurt geen 1:22 denk ik

verder geef ik hier een 10 voor, beste wat ze gemaakt hebben.

9

Psychedelisch, experimenteel, en toch toegankelijk en catchy. Verliest nooit momentum. Kortom, een schitterende compositie.

Toevallig nog gisteren de 'entry' in Beatles Compleet over SFF gelezen. Blijkbaar zijn er twee opnames aan elkaar geplakt en is de ene versneld en de ander vertraagd, zodat ze uiteindelijk even snel zijn. Bizar verder dat de Beatles zoveel nummer 1 hits scoorde, maar dat deze het in de hitparade af moest leggen tegen Engelbert Humperdinck...

Verder een prachtig nummer, voor mij op ongeveer hetzelfde niveau als Here, There and Everywhere, maar wel een treetje minder dan de andere a-kant Penny Lane. Erg goed nummer dus, maar niet een van mijn topfavorieten.

9

Hun allerbeste.

9,2

Misterfool
9

Strawberry fields forever, het was eigenlijk bedoeld voor sgt peppers lonely hearts club band, maar er moest een nieuwe Beatles single komen. Er zat anders een te groot gat tussen paperback writer en de volgende single, dus werd strawberry fields/penny laine, een dubbele A kant, de single die the Beatles in de hitlijsten hield.

een echte klassieker. 9,5

8 Mooi!

Voor mij een hele vette 9.

Lennon zal altijd mijn favo componist blijven in The Beatles.
Dit is helemaal af. Fantastisch liedje.
Psychedelisch, maar de emotie is nooit ver weg.
Top 10 beste Beatles songs wat mij betreft.

9,5

Zou zonder veel moeite mijn Beatles top 5 halen.

Zeker één van hun beste nummers. Psychedelisch, inventief, surrealistisch ... een dikke ...

10

Gast
geplaatst: vandaag om 06:30 uur

geplaatst: vandaag om 06:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.