MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / POP Perfection! - The Christmas Edition

zoeken in:
7,5

deze ene kerst lp vol met ouderwetse Phil Spector wall-of-sound 
gewoon tussen verzamel.
geen apart vakje voor Christmas

Wat ik bij die vorige zei. Iets beter gezongen, daarentegen nog iets rotter geproduceerd.
Per saldo hetzelfde cijfer:

6,0

En nog een 8 van mijzelf. The Crystals blijven achter bij The Ronettes maar pakken wel overtuigend de voorlopig tweede plek. Vooralsnog leggen de traditionele kersthits het dus af tegen Phil Spector en zijn wall of sound.

1. The Ronettes - Sleigh Ride (1963) 7,85 (18)
2. The Crystals - Santa Claus Is Coming to Town (1963) 7,57 (18)
3. Nat King Cole – The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (1961) 7,4 (21)
4. Judy Garland - Have Yourself a Merry Little Christmas (1944) 6,90 (18)
5. Bing Crosby – White Christmas (1942) 6,86 (22)
6. Andy Williams - It's the Most Wonderful Time of the Year (1963) 6,77 (20)
7. Gene Autry - Rudolph the Red-Nosed Reindeer (1949) 6,21 (17)

Het laatste nummer uit 1963 is een wat a-typische kersthit. Ik meen dat user zaaf hier fan van is en persoonlijk mag ik hem ook graag horen. Wellicht niet heel verrassend als je naar mijn top tien artiesten kijkt. De eerste versie van dit nummer stamt uit '47 en werd ingezongen door pianist en zanger Charles Brown. Vele artiesten (o.a. Chuck Berry, B.B. King, Elvis Presley, Bruce Springsteen) namen het nummer nadien op maar ik kies voor de versie van een van mijn muzikale helden.

Otis Redding - Merry Christmas Baby (1963)

Toevallig vandaag nog gedraaid.

8

Ja, dit is goed. 0,64 punt aftrek voor de kerstbellen, dan kom ik uit op een 7.

Poek schreef:
Jpunt aftrek voor de kerstbellen

Je kent de titel van het topic he

aERodynamIC schreef:
(quote)

Je kent de titel van het topic he

Maar toen ik begon braaf elke dag in dit draadje te stemmen heette het topic nog heel anders! Ik ben er gewoon ingeluisd.

5,5

Al die standaard Amerikaanse kerstliedjes worden wel wat saai, hoe goed de zanger overigens ook is.

Een 8 voor dit nummer, en een bonuspunt omdat het Otis is.

Een 8, fijn een vleugje soul!

Jammer dat er zo weinig gestemd is op dit kerstnummer. Te onbekend wellicht? Ik vond dat er toch wel een 'zwart' nummer voorbij mocht komen. Volgens mij is het ook gelijk de laatste.

1. The Ronettes - Sleigh Ride (1963) 7,85 (18)
2. The Crystals - Santa Claus Is Coming to Town (1963) 7,57 (18)
3. Nat King Cole – The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (1961) 7,4 (21)
4. Otis Redding - Merry Christmas Baby (1963) 7,19 (9)
5. Judy Garland - Have Yourself a Merry Little Christmas (1944) 6,90 (18)
6. Bing Crosby – White Christmas (1942) 6,86 (22)
7. Andy Williams - It's the Most Wonderful Time of the Year (1963) 6,77 (20)
8. Gene Autry - Rudolph the Red-Nosed Reindeer (1949) 6,21 (17)

We bivakeren nog een dagje in de jaren '60. Toch moeten we voor de oorsprong van dit lied terug naar 1945, om precies te zijn naar een warme julidag in Californië. Het was die zomer zo warm dat iedereen naar een koelere periode verlangde. Het inspireerde liedjesschrijver Sammy Cahn tot het schrijven van het inmiddels wereldberoemde Let it Snow. In eerste instantie niet bedoeld als kersthit, al werd het dit later natuurlijk wel. Diverse artiesten namen het nummer op maar de wat mij betreft bekendste versie is die van crooner Dean Martin.

Dean Martin – Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! (1965)

Typische zo'n kerstliedje waar ik altijd een zwak voor heb gehad. De fijne stem van Martin helpt daar zeker aan mee.

8,5

Deze blijft leuk inderdaad.

7,7

7.7 Fijn nummer

7,0 voor deze

7,0 voor Otis nog

Dit zijn de betere kerstliedjes.

8,1

Toepasselijker vind je ze niet vandaag.

Dean Martin! Ontzettend groot fan van deze man (hoewel: vooral zijn stem). Soms misschien ietwat soft en/of zoet, maar wel mooi.

8

Gast
geplaatst: vandaag om 01:00 uur

geplaatst: vandaag om 01:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.