Muziek / Muziekgames / POP Perfection! - The Christmas Edition
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2017, 09:32 uur
Geen topper, redelijk nummer.
Maar de toch al licht overschatte Spector haalt hier niet zijn gebruikelijke niveau en de Ronettes heb ik ook wel eens beter horen zingen.
Nou, vooruit: een voldoende
6,0
Maar de toch al licht overschatte Spector haalt hier niet zijn gebruikelijke niveau en de Ronettes heb ik ook wel eens beter horen zingen.
Nou, vooruit: een voldoende
6,0
1
geplaatst: 7 december 2017, 09:37 uur
9
Mijn favoriet van dit album is Christmas (Baby Please Come Home) van Darlene Love.
Mijn favoriet van dit album is Christmas (Baby Please Come Home) van Darlene Love.
0
geplaatst: 7 december 2017, 09:55 uur
+1
Darlene Love heeft er sowieso een handje van om heerlijke kerstkrakers af te leveren. Die kerstsingle die zij met de E Street Band opnam voor Home Alone 2 vind ik ook heerlijk. Met die fijne ouderwetse Phil Spector wall-of-sound

0
geplaatst: 7 december 2017, 12:30 uur
+2
Poek schreef:
5
Maar als je alle kerstbelletjes en dingelings en zo uit het liedje haalt en dan ook nog de tekst verandert in iets neutraals, dan zou het wel een leuk liedje zijn.
5
Maar als je alle kerstbelletjes en dingelings en zo uit het liedje haalt en dan ook nog de tekst verandert in iets neutraals, dan zou het wel een leuk liedje zijn.
Oftewel, je hebt gewoon een hekel aan kerstliedjes

0
geplaatst: 7 december 2017, 12:40 uur
Teunnis schreef:
Tenzij er atypische kerstnummers langs gaan komen (gezien de algemene titel van dit topic verwacht ik dat niet), zou dit wel eens het hoogste cijfer kunnen worden. Al heb ik ook een enorm zwak voor Last Christmas en ik zie er vast nog een aantal over het hoofd.
9
Tenzij er atypische kerstnummers langs gaan komen (gezien de algemene titel van dit topic verwacht ik dat niet), zou dit wel eens het hoogste cijfer kunnen worden. Al heb ik ook een enorm zwak voor Last Christmas en ik zie er vast nog een aantal over het hoofd.
9
Hangt er maar net vanaf of het enkel hits uit/in Nederland worden, of ook andere landen. Genoeg leuke hits die vandaag de dag nog in - bijvoorbeeld - Britse hitlijsten verschijnen zoals een Fairytale of New York of I Wish It Could Be Christmas Everyday van Wizzard (met eveneens een volledig dichte wall of sound). Die zijn vrij atypisch wat mij betreft. Hoewel die laatste gewoon de Spectorstijl overneemt.
Persoonlijke favoriet is het fantastische Slick Nick, You Devil You van Fishbone. Zeker geen typisch kerst-orchestratie, maar thematisch zeker een kerstnummer. Kan zeer aanraden die even op te zoeken en de tekst erbij te houden. Voor de traumatische kerstervaringen met bad santa's

0
geplaatst: 7 december 2017, 13:02 uur
Er zijn uitzonderingen! Zo kan ik The Christmas Gift van Durwood Douche... of dat is misschien niet zo'n goed voorbeeld. En 'Elke punk viert ook het kerstfeest' van De Boegies vast ook niet. Maar van de bekende liedjes vind ik b.v. die van Fay Lovsky en Jona Lewie wel mooi. En Kirsty natuurlijk.
0
geplaatst: 7 december 2017, 21:03 uur
aERodynamIC schreef:
Mijn persoonlijke favorieten komen hopelijk ook nog (iets met vliegende sneeuwpoppen en een magische december of zo)
De laatste die ik geschrapt heb. Daarom heb ik hem maar in de beginpost opgenomen. Ik zal de lijst nog eens zeer kritisch langslopen maar ik heb eigenlijk geen idee welk nummer er dan zou moeten wijken.Mijn persoonlijke favorieten komen hopelijk ook nog (iets met vliegende sneeuwpoppen en een magische december of zo)
0
geplaatst: 7 december 2017, 21:16 uur
Poek schreef:
Er zijn uitzonderingen! Zo kan ik The Christmas Gift van Durwood Douche... of dat is misschien niet zo'n goed voorbeeld. En 'Elke punk viert ook het kerstfeest' van De Boegies vast ook niet. Maar van de bekende liedjes vind ik b.v. die van Fay Lovsky en Jona Lewie wel mooi. En Kirsty natuurlijk.
Die eerste twee heb ik niet eens overwogen maar die andere drie komen mogelijk nog wel voorbij.Er zijn uitzonderingen! Zo kan ik The Christmas Gift van Durwood Douche... of dat is misschien niet zo'n goed voorbeeld. En 'Elke punk viert ook het kerstfeest' van De Boegies vast ook niet. Maar van de bekende liedjes vind ik b.v. die van Fay Lovsky en Jona Lewie wel mooi. En Kirsty natuurlijk.
0
geplaatst: 7 december 2017, 21:21 uur
herman schreef:
+3
7 voor Sleigh Ride. Het album in zn geheel is heerlijk, maar als losse song vind ik die dingalings een beetje tegen het irritante aanliggen. De versie van TLC prefereer ik zelf
0
geplaatst: 7 december 2017, 21:23 uur
De score voor The Ronettes valt eigenlijk wat lager uit dan ik verwacht had. Gezien de zes negens dacht ik ruim boven de acht uit te komen maar dat is niet gelukt. Uiteraard staat Sleigh Ride wel bovenaan. Benieuwd hoe lang deze koploper blijft staan.
1. The Ronettes - Sleigh Ride (1963) 7,85 (18)
2. Nat King Cole – The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (1961) 7,4 (21)
3. Judy Garland - Have Yourself a Merry Little Christmas (1944) 6,90 (18)
4. Bing Crosby – White Christmas (1942) 6,86 (22)
5. Andy Williams - It's the Most Wonderful Time of the Year (1963) 6,77 (20)
6. Gene Autry - Rudolph the Red-Nosed Reindeer (1949) 6,21 (17)
The Crystals - Santa Claus Is Coming to Town (1963)
1. The Ronettes - Sleigh Ride (1963) 7,85 (18)
2. Nat King Cole – The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (1961) 7,4 (21)
3. Judy Garland - Have Yourself a Merry Little Christmas (1944) 6,90 (18)
4. Bing Crosby – White Christmas (1942) 6,86 (22)
5. Andy Williams - It's the Most Wonderful Time of the Year (1963) 6,77 (20)
6. Gene Autry - Rudolph the Red-Nosed Reindeer (1949) 6,21 (17)
herman schreef:
Dat is ook een voor mijn favorieten maar toch ga ik vandaag voor Santa Claus is Coming to Town. Enerzijds omdat dit nummer de meest voorkeursstemmen heeft op de albumpagina en anderzijds (en vooral) omdat dit een iconische kersthit is bekend in vele uitvoeringen. Welke uitvoering is jullie favoriet, Mariah, Bruce, Justin of toch gewoon deze?Mijn favoriet van dit album is Christmas (Baby Please Come Home) van Darlene Love.
The Crystals - Santa Claus Is Coming to Town (1963)
0
geplaatst: 7 december 2017, 21:48 uur
0
geplaatst: 8 december 2017, 10:31 uur
Dezelfde plaag als in het vorige nummer. De versie van The Jackson 5 is overigens wel leuk, die van Bruce kan ik ook wel beluisteren. Zelfs die van JB prefereer ik.
5
5
0
geplaatst: 8 december 2017, 11:08 uur
Versies van Bruce zijn vaak wel lachen. Dan in juni ofzo dit nummer inzetten. Deze versie is wel wat fijner ingezongen.
8
8
* denotes required fields.