MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2018]

zoeken in:
Help! Mogelijkheid om de WT-finaledag met een week uit te stellen of gaat dat niet lukken wolfje?

De week erna is de ontknoping van de Ladder.

chevy93 schreef:
De week erna is de ontknoping van de Ladder.

Dan doen we de ontknoping van de WT en de Ladder toch gewoon lekker samen? Gek weekendje

Wat boeit die ladder nou? Witte Trui is veel beter jooohhhh

Echt stom, in mijn hoofd was er nog een week extra te gaan tot aan de Witte Trui en de MuMeLadder-finales.. Die Bubbling Under begint om 19u 's avonds op de 9e, dus dat komt echt precies slecht uit.. Twee uitzendingen parallel kán technisch gezien wel, maar ik weet niet of dat nou echt wenselijk is...

Weekendje MuMeTopics ontknopingen...op zaterdag 15 dec De Witte Trui en op zondag 16 december de MuMeLadder?

Onweerwolf
Daar is 'ie al weer! De tweede herinnering! U heeft nog ruim 1 week de tijd om in te zenden.

Arrie, Choconas, corn1holio1, curufin, Gretz, herman, Koenr, laxus11, nelis, nico1616, ranboy, remcodulac, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, thelion, yeahyeahyeah, 50tracks, 7744leon, arcade monkeys, Edgar18, Gebruiker43757, GrafGantz, hoolie55, JoaMuse, kaj_666, Scorpion_21, Gele Stift, jassn, kemm, luigifort, Vince vega, Grafmat, Gyzzz, panjoe, Poek, Salvadore, starbright boy, The Eraser, WhyNotSmile, Ataloona, Dave82, dynamo d, Finidi, gerre, ineeeee, madmadder, Maestrov, pauljojo, Robbie34, zaaf, Angelo, Aroentje, Ceasar, dvdschaaf, Etiul, HugovdBos, iamsander, kobe bryant fan, L_T_B, Lukas, Oldfart, riiiiiiiii, Rvdz

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

Casartelli (moderator)
El Ninjo schreef:
Weekendje MuMeTopics ontknopingen...op zaterdag 15 dec De Witte Trui en op zondag 16 december de MuMeLadder?
Heeft wel iets symbolisch in dit jaar met 0 overlap tussen beide.

Casartelli schreef:
(quote)
Heeft wel iets symbolisch in dit jaar met 0 overlap tussen beide.

Echt balen van deze onvoorziene overlap in ons uitzendschema. maar als bovenstaande inderdaad het geval is, kunnen we volgens mij beide prima dan doen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat Onweerwolf hier geen rekening mee heeft gehouden en de 15e niet kan.

Heb alle nummers beluisterd en mijn lijstje ingestuurd.

Kwam aan drie nummers die mij echt heel na aan het hart liggen en nog zeven die ik heel goed vind. Dan twee die nog altijd wel een acht zouden scoren.

Sowieso wel veel genietbare muziek, slechts 6 nummers die ik niet bijzonder vind en 2 die ik echt niet kan aanhoren en nog voor de helft heb uitgezet. Gelukkig doen die over 2 jaar niet meer mee...

Het aandeel Arcade Fire/The National is gelukkig ook weer enigszins proportioneel en over drie jaar zullen ze er waarschijnlijk helemaal niet meer in staan.

Onweerwolf
Grafmat schreef:
(quote)

Echt balen van deze onvoorziene overlap in ons uitzendschema. maar als bovenstaande inderdaad het geval is, kunnen we volgens mij beide prima dan doen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat Onweerwolf hier geen rekening mee heeft gehouden en de 15e niet kan.

Ik neem het even in beraad. Het is niet dat het absoluut niet kan maar ik had op de 15e wel een concert in de planning staan.

herman schreef:
Sowieso wel veel genietbare muziek, slechts 6 nummers die ik niet bijzonder vind en 2 die ik echt niet kan aanhoren en nog voor de helft heb uitgezet. Gelukkig doen die over 2 jaar niet meer mee...

Ik vind Archive juist van ongekende schoonheid. Veruit de grootste ontdekking van al de jaren hier op MuMe voor mij.

Grafmat schreef:
(quote)

Volgens mij is de vraag eerder of wij zelf überhaupt kunnen, want zaterdag de 15e staat de 2018 overzichtsshow gepland op Orinoco.

Onweerwolf schreef:
...maar ik had op de 15e wel een concert in de planning staan.
Anders die artiest(en) even contacten. Ik neem aan dat die ook wel het belang van deze uitslagendagen inzien. Die schuiven dat concert dan maar mooi een dagje op of zo

kaj_666 schreef:
Wel shit dat de Orinoco-agenda op 9 december al bezet was door de Bubbling Under van de V500.. Volgend jaar de finaledag maar eens lang op voorhand vastleggen. En eens bedenken of ik toch nog iets met de Witte Trui kan doen op de radio...

En is er op 8 december toevallig nog ruimte om Orinoco? Als Onweerwolf op die zaterdag nog tijd heeft zou je de uitzending/finaleuitslag evt. ook met een dag kunnen vervroegen. Dat zou wel betekenen dat de deadline voor het insturen ook 24 uur naar voren gehaald moet worden, maar daar kunnen de users die nog een lijstje moeten inleveren tijdig over geïnformeerd worden.

Onweerwolf schreef:

De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 8 december om 19:30 's avonds.

Gretz schreef:
(quote)

En is er op 8 december toevallig nog ruimte om Orinoco? Als Onweerwolf op die zaterdag nog tijd heeft zou je de uitzending/finaleuitslag evt. ook met een dag kunnen vervroegen. Dat zou wel betekenen dat de deadline voor het insturen ook 24 uur naar voren gehaald moet worden, maar daar kunnen de users die nog een lijstje moeten inleveren tijdig over geïnformeerd worden.

(quote)

Nou, die Bubbling Under is op vrijdag-, zaterdag- en zondagavond.. Dus dat weekend is helaas gewoon 'vol'.. Volgend jaar toch maar eens ruim van tevoren plannen allemaal, want een ideale oplossing is nu volgens mij gewoon niet mogelijk.

De mijne is ook verstuurd. Goud van oud boven in mijn lijstje. Daarachter mijn eigen nominaties en dan een paar 'grote' namen.

Vier nummers zakken door de ondergrens. Twee omdat ze gewoon veel te dertien in een dozijn zijn voor een finalelijstje en twee anderen omdat het slechte liedjes zijn .

Onweerwolf
Het 60e lijstje staat op naam van laxus11.

Onweerwolf
Mensen, ook de 15e is geen optie omdat er dan al iets is geprogrammeerd op Orinoco. Voor mij persoonlijk zou zondag de 23e dan de laatste mogelijke optie van het jaar zijn, onder voorbehoud. Ik heb dat al even bij Kaj neergelegd en tag ook Grafmat hier even.

Ik heb geen idee wat Kaj de 23e wel of niet kan doen en wat ie ervan vindt, maar wat mij betreft prrrrrrrrrima! Maar ik vind het natuurlijk het leukste als de ontknoping en de uitzending gelijk oplopen (dus dan graag ook de ontknoping op de 23e...)

Onweerwolf
Tijd voor een voorspelling van mijn kant dan.

Zoals altijd; ik heb natuurlijk al 65+ lijstjes op mijn netvlies gehad maar omdat ik ze automatisch verwerk krijg ik er niets van mee. Je kunt dus absoluut geen conclusies over de daadwerkelijke (eind)stand trekken aan de hand van mijn voorspelling.

1. Tame Impala - Let It Happen (2015)

Al een tijdje voorspeld als een realistische eindwinnaar voor De Witte Trui en dit jaar denk ik dat dat eindelijk gaat uitkomen.

2. The War On Drugs - Red Eyes (2013)

Vorig jaar toch verrassend tweede maar ik denk gewoon dat deze band net iets te veel tegenstanders heeft om te kunnen winnen. Maar wie weet...

3. David Bowie - Lazarus (2015)

Als Blackstar niet was teruggekeerd in de finale dan had ik Lazarus nog een plekje hoger gezet en ook nog wel winstkansen toegedicht.

4. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)

Standaard positie voor deze plaat inmiddels. Heel hoog maar net niet hoog genoeg.

5. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)

Ontdaan van steeds meer AF concurrenten breekt deze steeds verder door om in 2020 te eindigen in de top 3.

6. Archive - Collapse/Collide (2009)

Heeft vorig jaar veel nieuwe vrienden gemaakt met de eerste finaleplek. Kwartjes zijn gevallen en dat zorgt voor een hele hoog plek die wellicht volgend jaar nog overtroffen wordt in het laatste jaar van deelname.

7. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)

Eindelijk verlost van Fake Empire maar heeft desondanks toch nog last van een overkill aan exposure en hype. Doet het beter dan de afgelopen jaren maar valt toch nog weer net tegen.

8. Wolf Alice - Don't Delete The Kisses (2017)

Heeft de gunfactor als 'beste nieuwe' en enige uit 2017 in de lijst. Scoort wellicht tijdens het debuut een record dat daarna niet meer overtroffen wordt.

9. Portishead - Machine Gun (2008)

Laatste jaar van deelname. Het zou eigenlijk een feestelijke top 3 notering moeten worden maar ik zie het niet gebeuren. Standaard finale plek net ergens onderaan de top 10.

10. Portishead - The Rip (2008)

Ook The Rip doet het met de bekende plaats, stationair zelfs dit jaar.

11. Beach House - Myth (2012)

Allemansvriendje dat ardig wat hartjes heeft veroverd vorig jaar en daarom van het rechter naar het linkerrijtje springt.

12. Archive - Controlling Crowds (2009)

Meer een allemansvriendje dan Collapse/Collide maar scoort ook minder hoge noteringen.

13. Grimes - REALiTi (Demo) (2015)

Love/hate die voldoende top 3 noteringen pakt om de middenmoot aan te mogen voeren.

14. Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)

De DAB raakt wat uitgewerkt. Heeft een aantal liefhebbers maar scoort er weinig nieuwe bij en heeft wellicht geen al te lange houdbaarheidsdatum.

15. Spinvis - Oostende (2011)

Net als vorig jaar en het jaar daarvoor 15e

16. Phosphorescent - Song For Zula (2013)

Was vorig jaar een-na-laatste maar gaat het nu denk ik een heel stuk beter doen.

17. David Bowie - Blackstar (2015)

Dat Blackstar weer de finale heeft gehaald is op zich al knap. Te ontoegankelijk voor te veel mensen. Geniaal voor slechts een handjevol.

18. Santigold - Disparate Youth (2012)

Voor Santigold is de finale het hoogst haalbare en als ze de bottom 4 ontloopt dan is het jaar geslaagd.

19. The National - Conversation 16 (2010)

De mindere van de 2 The National platen. Zou hoger scoren wanneer het de enige zou zijn, nu gaat 'ie punten mislopen.

20. Chromatics - Shadow (2015)

Een plaat die door lang niet iedereen op waarde wordt geschat. Is een verrassing in deze finale en lastig te voorspellen.

21. Courtney Barnett - Depreston (2015)

Met de hakken over de sloot in de finale en ik denk niet dat ze daarna nog de kracht heeft om potten te breken.

22. CHVRCHES - The Mother We Share (2012)

De Kerkjes haalden vaker de finale maar scoorden daar nooit. Vermoedelijk is hun sound toch echt te poppy om echt te imponeren.

23. First Aid Kit - Emmylou (2012)

Een plaat die overduidelijk meer tegenstanders dan liefhebbers lijkt te hebben.

24. Arcade Fire - The Suburbs (2010)

Tsja, wellicht dat 'ie toch kan verrassen omdat het Arcade Fire is maar wat mij betreft de enige plaat waarvan ik totaal niet snap wat 'ie hier doet en ik denk dat er veel meer mensen zo over denken.

Meer voorspellingen welkom!

Oei, ik hoop dat Onweerwolf er flink naast zit. Ik vind de onderste 3 een stuk beter dan de bovenste 3.

Er zijn trouwens 11 nummers die ik zeker punten wil en zal geven. Bij de paar nummers die in aanmerking komen voor mijn plek 12 zitten o.a. Let It Happen en Red Eyes, de top 2 van Onweerwolf's voorspelling. Misschien toch nog maar eens goed nadenken over die 12e plek, wie weet is dat ene puntje beslissend voor eindwinst.

Bijzonder content dat Onweerwolf Alice zo'n hoge positie toedicht. Ik denk ook dat het jongste nummer van de finale gaat stunten met een Top 10-notering tot gevolg. Verder verwacht ik dat Shadow (die in deze versie eigenlijk uit 2017 komt) ook hoog debuteert, net buiten de Top 10.

Sowieso tof dat er twee nummers uit Song van het Jaar 2017 in de finale belandden. Hopelijk kunnen we de winnaar van '16 hier ook nog eens begroeten (een van de beste hiphoptracks ooit).

Ik verwacht dat Red Eyes net de overwinning voor Let It Happen zijn neus wegkaapt. Sprawl II, Jubilee Street, Bloodbuzz Ohio en Lazarus daar vlak achter. Machine Gun wordt dan 7e door het gebrek aan echte electronic in de finale, Collapse/Collide en Don't Delete the Kisses verwacht ik een stuk lager dan Marcel. Conversation 16 en Shadow (die laatste iig boven Wolf Alice) weer een stukje hoger. Laatste plaats gaat tussen Emmylou en Depreston denk ik.

11. Beach House - Myth (2012)

Allemansvriendje dat ardig wat hartjes heeft veroverd vorig jaar en daarom van het rechter naar het linkerrijtje springt.
Heb toch het idee dat dit nummer bij vrijwel iedereen wel bekend was en is. Denk niet dat die opeens veel beter gaat scoren. Maar goed, verder heb ik mijn voorspelling al gegeven.

P.S. The National kan toch moeilijk nog als hype bestempeld worden.

chevy93 schreef:
(quote)
Heb toch het idee dat dit nummer bij vrijwel iedereen wel bekend was en is. Denk niet dat die opeens veel beter gaat scoren. Maar goed, verder heb ik mijn voorspelling al gegeven.

P.S. The National kan toch moeilijk nog als hype bestempeld worden.

Nou ja, een nieuw album en een sterk live-optreden kan een artiest in waardering doen stijgen, dus ik verwacht Myth ook iets hoger dan vorig jaar.

Dat laatste ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.

Onweerwolf
The National is in mijn ogen de grootste hype van de afgelopen 10 jaar achter Arcade Fire.

Een hype is iets kortstondigs. Dat kun je van de populariteit van The National toch niet meer zeggen?

Van een hype kun je inderdaad niet meer spreken. Overigens zou ik het tof vinden als het zou lukken om de 23e nog een uitzending bij de ontknoping te krijgen. Maakt het toch net een stukkie leuker.

Onweerwolf, je onderschat Chromatics denk ik. Zou me niet verbazen als ie hoger eindigt dan Wolf Alice. Blackstar schat ik ook hoger in.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:09 uur

geplaatst: vandaag om 21:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.