MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Varia ( Female Edition )

zoeken in:
Drie topplaten, ik ben trots op jullie! ?

En Caspertelli is gewoon niet wijs, dat is duidelijk.

Alle drie in mijn top 20. Vooral Astral Weeks is dierbaar

zaaf
Leuk hoor, The Doors. Ik onderschrijf onze gastheer hier. Er komt vast nog meer moois.

Even een tussenstand:

EttaJamesBrown: 31
motel matches: 17
jordidj1: 0
Johnny Marr: 0
Hacker: 0
Teunnis: 0

Echt spannend zal het niet meer worden denk ik. Vijf albums zijn minimaal 5 x in de top 10 voorspeld en ik verwacht dat die ook in de top 10 zullen verschijnen.

The Doors is wel een fijne plaat met het slotstuk als hoogtepunt, de andere 2 platen (zeg gerust artiesten) zijn dan weer niks maar ja People Are Strange...

7. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/268000/268935.300.jpg

Aantal punten : 102

Aantal keren genoemd : 6

Gemiddeld aantal punten per deelnemer : 17,00 ( het hoogste van alle top 10 albums )

De nummer 1 van : jordidj1, Johnny Marr en catchup

VerHIP, deze 2e plaat van KL scHOPt het in dit spel toch maar mooi tot in de top 10….
Jaja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Bovendien scoort Kendrick als enige van alle 298 genoemde albums 3 eerste plaatsen met zijn 2e album; kom daar maar eens voor bij de concurrentie. Een prachtige prestatie hoor !

Opgehaald uit het topic Album Top 10 Per Jaar; copyright zaaf :

"De 2e plaat kreeg van Lamar in 1e instantie de naam Good Kid in a Mad City en behandelt Lamar’s tiererervaringen met drughandel op straat, rivaliserende bendes, armoede en het slecht behandelen van vrouwen. Hij behandelt de thematiek van verschillende kanten en heeft het ook over de invloed en effecten op personen en gezinnen" 

De mening van Hacker : blanco, want ik heb dit album nog nooit tot mij genomen.

Maar vraag ik me wel af; wie zag deze aankomen ?

Na 3 albums uit de jaren 60, hebben we nu dus een behoorlijk recent album in de hoogste regionen van dit spel Niet alleen maar de geijkte 'ouwe meuk', om het zo maar eens uit te drukken...

Hohohoho, King Kendrick, niet te geloven, schitterend!!!!

Hacker schreef:
7. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)

Maar vraag ik me wel af; wie zag deze aankomen ?

Nou ja met 713 stemmen met een gemiddelde van 4.22 behoor je toch wel tot de top lijkt mij.

Niet in mijn lijst maar ik ben er wel blij mee. Ik heb drie albums van deze man in de kast staan waaronder ook deze (de 2cd editie). Dit vind ik zelfs de minste van de drie maar goed ik heb hem wel gewoon op een keurige 3,5 staan.

Hip Hip Hooray!

Slechts 2 van de 6 deelnemers voorspelden deze in de top 10 en Teunnis zelfs op de juiste plek.

Nieuwe stand:
EttaJamesBrown: 31
Teunnis: 20
motel matches: 17
jordidj1: 16
Johnny Marr: 0
Hacker: 0

Het wachten is dus op de eerste puntjes voor Johnny Marr en Hacker.

6. Radiohead - The Bends (1995)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/404.300.jpg

Aantal punten : 109

Aantal keren genoemd : 12

Gemiddeld aantal punten per deelnemer : 9,08

De nummer 1 van : niemand

Hoogste posities in de individuele lijsten : 1 keer op plek 2, 1 keer op plek 3 en 1 keer op plek 4.

Na de 60's en de 10's zorgt Radiohead voor de entry van het derde decennium in de top 10.

Ja, deze 2e langspeler van Radiohead konden we wel min of meer verwachten bij de bovenste 10 in de eindlijst.

The Bends scoorde zeer regelmatig de punten in de lijsten. Maar zoals uit het vermelde gemiddeld aantal punten per deelnemer blijkt : de gemiddelde score was over het algemeen niet zo heel hoog.
Het is zelfs het laagste gemiddelde per deelnemer van alle albums in De Top 10.
Daarmee was Radiohead eigenlijk nooit echt in de race voor een podiumplek. Eén schrale troost : The Bends is wel het meest genoemde album van alle 298, door de deelnemers opgegeven titels..

Aan de andere kant is dit (nu) nog steeds wel nummer 19 in onze eigen toplijst.
De 'mindere' prestatie hier in dit spel zal wel te wijten zijn aan het 'selecte deelnemersveld'; zoiets, zal ik maar zeggen….

Deze 2e van Radiohead is voor mij persoonlijk er één uit de categorie "Tja, Wat Is Hier Nou Eigenlijk Zo Goed Aan''.

So Is It, It Is Not Different

zaaf
Goh, zesde

bij de weg : voor het schaduwspel voelt ik hier een rode lantaarn aankomen...

but who cares

Bij mij op 17. Ik had deze wel op t podium verwacht samen met Arcade Fire en Smiths. MuMe is ook niet meer wat t geweest is

Edit: ow 4de dan, ik had even buiten de pijnlijk divisie gerekend

Casartelli (moderator)
Hacker schreef:
Deze 2e van Radiohead is voor mij persoonlijk er één uit de categorie "Tja, Wat Is Hier Nou Eigenlijk Zo Goed Aan''.
Nou, gewoon een goeie britpopplaat. Niet in mijn lijst, maar tot nog toe wel degene die er het dichtstbij kwam.

Nog niets van mijn lijst.

johan de witt schreef:
Nog niets van mijn lijst.

Geduld geduld

En iedereen voorspelde dit album veel hoger. 3 deelnemers dachten zelfs dat dit album op de 1e plaats zou eindigen. Toch wel een verrassing dus deze 6e plek voor Radiohead.

Klassement:
EttaJamesBrown: 46
Teunnis: 36
jordidj1: 34
motel matches: 32
Johnny Marr: 16
Hacker: 15

Iedereen is dus nu van de hatelijke 0 af.

vigil schreef:

Geduld geduld

Wordt wel tijd voor wat 80s zeg

Ter aller info: ben nu aan het afwassen met Fugazi. Waarom? Gewoon omdat het kan.

EttaJamesBrown schreef:
Ter aller info: ben nu aan het afwassen met Fugazi. Waarom? Gewoon omdat het kan.

Jij wast af en Fugazi droogt af? Of omgekeerd?

Ik was af, andersom werkt niet. Als Fugazi afwast kan ik die tempowisselingen niet bijhouden bij het afdrogen.

dix
EttaJamesBrown schreef:

Dat is toch een eco-merk? Dan zal die laatste vettige schaal nog lastig worden....

EttaJamesBrown schreef:
Ter aller info: ben nu aan het afwassen met Fugazi.

Toevallig, ik ook maar dan met Miele.

5. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/481.300.jpg

Aantal punten : 112

Aantal keren genoemd : 9

Gemiddeld aantal punten per deelnemer : 12,44

De nummer 1 van : aERodynamIC

verder o.a. nog 1 keer op plek 2, 1 keer op plek 3 en 1 keer op plek 4 in de individuele lijsten.

Het 2e album uit de 90's dat in de top 10 eindigt.

Een album waar ik persoonlijk maar weinig mee heb, dus ik laat nu maar weer een liefhebber (die zich ondertussen uitgeschreven heeft van de site) aan het woord :

Dit is zo' n plaat die ik weer eens veel te laat heb ontdekt. Tot juni van dit jaar kende ik alleen Mellon Collie van de pumpkins. Die vond ik mooi, maar ook iets te langdradig.

Siamese Dreams vind ik een onweerstaanbaar goede plaat. Van begin tot einde klopt alles. Het is ontzettend gevarieerd met knallers als Quiet en Silverfuck, sfeervolle werkjes als Soma en Hummer en popliedjes als Today en Sweet Sweet

Het album begint alleen al fantastisch. Die opbouw! Fantastisch! Misschien wel het beste begin van een album ooit.

Er zijn drie dingen die ik zo mooi vind aan de Smashing Pumpkins in het algemeen en dit album in het bijzonder.

1. Het lijkt nergens op. Bij veel bands hoor je duidelijkinvloeden terug, bij de Smashing Pumpkins niet. Die hebben een volledig eigen stijl met veel innovatieve breaks en aparte akkoorden.

2. Ze weten in alles dynamiek te leggen. NIet alleen in de songstructuren, maar ook in de manier van zingen, aanslag enz.

3. Alles wordt met zo verdomd veel overtuiging gebracht. Alles wat Billy Corgan zingt komt er zo emotioneel gemeend uit. Ik krijg altijd de neiging om heel hard mee te gaan schreeuwen.

Fantastische plaat !

Amen.

Prachtplaat en mijn nummer 2! Weet me nog steeds diep te raken, deze plaat.

Leek mij niet moeilijk om die pompoenen in de top 10 te voorspellen. Toch verzuimden Teunnis en jordidj1 om dat te doen. model matches raadde 'm op de juiste positie.

Dit is de tussenstand:
EttaJamesBrown: 63
motel matches: 52 *
Teunnis: 36 *
jordidj1: 34
Johnny Marr: 33
Hacker: 32

Toch is de strijd nog niet gestreden want EttaJamesBrown heeft als enige een mogelijke top 4 kanshebber niet in haar top 10 voorspelling.

Zo is het maar net! Meelopen is niet mijn ding.

Wat een meesterwerk weer zeg, jezus, het blijft maar beter worden. Mijn nummer 3. Mijn nummer 1 is al geweest, komt mijn nummer 2, het goede begin, nog?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.