MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Varia ( Female Edition )

zoeken in:
18 lijsten ontvangen, waarvoor mijn dank

totaal 227 albums genoemd tot nu toe

Geen voorspelling Top 10 dit keer? Lijkt me best interessant.

Casartelli (moderator)
EttaJamesBrown schreef:
Bij een goede spin-Off moet je de goede gewoontes overnemen. Dus dat betekent dat al die betweters weer mogen voorspellen wat de top 10 gaat worden. Ikzelf voorop, natuurlijk.

Mocht je (bijna) zeker weten wat de top wordt, mocht je hunkering naar erkenning groter zijn dan de vrees voor vernedering, mocht je voorkennis over je MuMe-maatjes significant zijn, dan is dit jouw moment. Stuur jouw voorspelling naar mij. Ik zal ronde 1 in de schaduwvoorspelronde begeleiden.
wibro

Hacker schreef:
Wil je meedoen; stuur dan jouw top 10/15/20 per PM naar mij voor donderdag 18 januari om 20:00 uur.

Let op : graag maximaal 20 albums in je lijst; dit om e.e.a. niet al té uitgebreid/groot te maken.

Na overleg met de directie, heb ik besloten om de sluitingstijd voor inzending van een lijst toch maar een stuk naar voren te halen. Aanstaande week zit ik namelijk weer wat beter qua te besteden tijd.

De (gewijzigde) deadline voor deelname = nu vrijdag 12 januari, 18:00 uur.
Dan kan de presentatie der eindlijst plaatsvinden in het aansluitende weekend.

zaaf
'00 - 3
'90 - 4
'80 - 5
'70 - 4
'60 - 3
'50 - 1

Na de debuutalbums zouden we deze album top 10 kunnen vervolgen met het 2e album van de artiest. Het nadeel is wel dat Radiohead die waarschijnlijk gaat winnen.

wibro schreef:
Na de debuutalbums zouden we deze album top 10 kunnen vervolgen met het 2e album van de artiest. Het nadeel is wel dat Radiohead die waarschijnlijk gaat winnen.

Dat zou wel een flink nadeel zijn , maar o.a. Nirvana, Kendrick Lamar,The Cure, Joy Division,Led Zeppelin, The Velvet Underground , Elvis Costello The Smiths en div. andere artiesten hebben succesvolle 2e albums uitgebracht

En wie raadt het aantal voorspellingen dat ik al binnen heb?

EttaJamesBrown schreef:
En wie raadt het aantal voorspellingen dat ik al binnen heb?

Net mijn voorspellingslijstje ingestuurd. Nu ga ik beginnen aan mijn eigen lijst. Had dit topic gemist, een tag was handig geweest Wel zeer leuk initiatief, Hacker!

Mijn inspiratie heb ik trouwens gehaald uit dit geweldige topic:

Klik

’70: 1
’80: 0
’90: 3
’00: 10
’10: 6

jaren '60: 3 albums
jaren '70: 3 albums
jaren '80: 2 albums
jaren '90: 6 albums
jaren '00: 5 albums
jaren '10: 1 album

Johnny Marr schreef:
Mijn inspiratie heb ik trouwens gehaald uit dit geweldige topic:

Klik
En ik maar hopen dat dit het was: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top X: Debuutalbums

Ik neem gewoon die top-10 over. Hihi

jaren '60: 1 album
jaren '70: 0 albums
jaren '80: 1 album
jaren '90: 8 albums
jaren '00: 8 albums
jaren '10: 2 albums

ik ben gewoon modern & zo you know

jordidj1 schreef:
#MeToo

Via spelleider zaaf ontving ik een lijst van gebruikers die ooit eens meededen aan het Album Top 10 Per Jaar topic, waarvoor mijn dank, Martin !

Hierbij ben ik zo vrij om de mensen te taggen die nog geen Top 20 ( een top 10 of 15 mag ook ) Debuutalbums hebben ingestuurd.

50tracks, Arno, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, Brunniepoo, catchup, Dave82, dix, Dwejkk_, dynamo d, Finidi, herman, Koenr, luigifort, Lura, Lying Mouth, motel matches, nelis, nico1616, Renoir, shinybeast, stardust_be, west

Mocht je alsnog zin hebben om mee te doen, jouw lijst kan je per PM naar mij sturen.
Doe dit dan voor morgenavond 18:00 uur graag.

Bedankt voor de uitnodiging Hacker.
Ga ik mee aan de slag!

jordidj1 schreef:
jaren '60: 1 album
jaren '70: 0 albums
jaren '80: 1 album
jaren '90: 8 albums
jaren '10: 2 albums

Bij mij:

60s: 5
70s: 0
80s: 3
90s: 5
00s: 7

catchup
Hacker schreef:

Hierbij ben ik zo vrij om de mensen te taggen die nog geen Top 20 ( een top 10 of 15 mag ook ) Debuutalbums hebben ingestuurd.

3 januari verstuurd

En alle voorspellingen dan morgen voor 17:00 uur. Dan kan ik met het overzichtje vanuit kantoor het weekend in.

Goed topic! Ik probeer nog wat in te sturen voor de deadline. Kan helaas niks beloven.

mijn verdeling over de top 20:

jaren '60: 1 albums
jaren '70: 2 albums
jaren '80: 4 albums
jaren '90: 5 albums
jaren '10: 0 albums

Hacker schreef:
Via spelleider zaaf ontving ik een lijst van gebruikers die ooit eens meededen aan het Album Top 10 Per Jaar topic, waarvoor mijn dank, Martin !

Ik had kunnen weten dat mijn privacy niet gewaarborgd was bij zaaf. Die mensen die in de zorg werken kunnen daar toch duidelijk niet mee omgaan

Erg leuk spel dit, mooi initiatief en blijkbaar ruim een week lopen slapen, want dit topic was nog niet op mijn radar gekomen. Ik doe geen beloftes want de deadline ligt wel heel erg snel en dit is wel iets waar je even voor moet gaan zitten. En morgen moet er gewoon gewerkt worden....
Voor mij zou het erg schelen als de deadline naar de zaterdag zou kunnen en anders moeten jullie het waarschijnlijk zonder het mooiste lijstje doen. Maar ja, als je niet weet wat je mist...

Dank voor het taggen, Hacker. Mijn lijstje komt zo.

In de voorspelling 20 verschillende titels, waarbij 6 albums slechts eenmaal genoemd zijn.

Leuk! Ook een lijstje ingeleverd.

2000s: 8
1990s: 6
1980s: 0
1970s: 1
1960s: 4
1950s: 1

Hierbij zijn de lijnen gesloten.

34 deelnemers

Ruim 300 debuutalbums genoemd.

We beginnen net buiten de Top 10 met :

11. Roxy Music - Roxy Music (1972)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5216.300.jpg

Aantal punten : 84

De nummer 1 van : Lura en bikkel2

Aantal keren genoemd : 5

Deze redde het nét niet ( het verschil met nummer 10 bedraagt welgeteld 1 schamele punt... ) om in de top 10 te eindigen, maar ik vind het persoonlijk best een grote verrassing dat dit album zo hoog staat in De Eindlijst !

Was in de eerste 15 lijsten nergens te bekennen, maar scoorde in 5 individuele lijsten daarna o.a. wel mooi even 2 eerste en 2 tweede plaatsen.

Deze eerste plaat van Roxy Music zal voor de nodige ophef gezorgd hebben in 1972. Persoonlijk ben ik niet zo bekend met dit album, maar de singles uit de beginjaren van Bryan Ferry en co waren w.m.b. stuk voor stuk sterke nummers.

Gelukkig maar op 11. Had ik ook niet voorspeld

If there is something is fenomenaal. Heerlijke plaat en door iedereen juist voorspeld buiten de top 10.

En de gemiddelde voorspelling van jullie op 11? the Smiths!

Uitstekend debuut van Roxy Music, maar niet goed genoeg voor een plaatsje in mijn top 20. Ook niet voorspeld voor een plek in de top 10. De concurrentie leek mij daarvoor eenvoudigweg te groot.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:55 uur

geplaatst: vandaag om 02:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.