Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Varia ( Female Edition )
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2018, 09:07 uur
0
geplaatst: 23 januari 2018, 10:37 uur
lijst verzonden, ik vind hem zelf sterker dan de debuut editie. Op 2 na alles 4,5 en hoger. De 2 4* platen staan op de nominatie voor een half punt hoger.
Chronologisch
1969
1970
1970
1974
1974
1976
1979
1980
1982
1984
1986
1986
1987
1988
1989
1991
1991
1994
1995
2013
Chronologisch
1969
1970
1970
1974
1974
1976
1979
1980
1982
1984
1986
1986
1987
1988
1989
1991
1991
1994
1995
2013
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 januari 2018, 21:29 uur
Ik heb mijn lijstje zojuist ook ingediend. 8 artiesten die ook in mijn debutenlijstje stonden, doen wederom mee, waarvan 1 uit dat fantastische debutenjaar 1983 (toen 5 albums). Het aantal self-titleds is wel teruggebracht van 5 naar 1. Een aantal albums heb ik even aan de MuMe-criteria moeten checken (en in sommige gevallen af moeten laten vallen). Wat mij betreft hoeven we deze reeks ook niet per se voort te zetten tot aantallen waar alleen artiesten als Frank Zappa, The Fall en Tangerine Dream nog meedoen, al was het maar omdat het sleepnet dat ik in Excel moet uitgooien steeds breder wordt.
Nu nog even de jaartaljournalistiek:
1966 - 1
1970 - 1
1973 - 1
1974 - 2
1975 - 1
1976 - 1
1979 - 2
1984 - 2
1985 - 1
1987 - 1
1990 - 1
1994 - 1
1995 - 1
1996 - 1
2001 - 1
2004 - 1
2006 - 1
Aan een voorspelling ga ik me niet wagen, maar ik heb er wel alle vertrouwen in andermaal 0 matches met in elk geval de toptien te gaan scoren.
Nu nog even de jaartaljournalistiek:
1966 - 1
1970 - 1
1973 - 1
1974 - 2
1975 - 1
1976 - 1
1979 - 2
1984 - 2
1985 - 1
1987 - 1
1990 - 1
1994 - 1
1995 - 1
1996 - 1
2001 - 1
2004 - 1
2006 - 1
Aan een voorspelling ga ik me niet wagen, maar ik heb er wel alle vertrouwen in andermaal 0 matches met in elk geval de toptien te gaan scoren.
0
geplaatst: 23 januari 2018, 21:40 uur
Casartelli schreef:
Wat mij betreft hoeven we deze reeks ook niet per se voort te zetten tot aantallen waar alleen artiesten als Frank Zappa, The Fall en Tangerine Dream nog meedoen
Wat mij betreft hoeven we deze reeks ook niet per se voort te zetten tot aantallen waar alleen artiesten als Frank Zappa, The Fall en Tangerine Dream nog meedoen
FZ en The Fall halen het nog niet bij Phrozenlight , om er eens ééntje uit te pikken...

1
geplaatst: 23 januari 2018, 21:40 uur
Het zou toch wel aardig Fucked Up zijn als die ene die andermaal meedoet vanuit het fantastische debutenjaar er niet in zou staan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 januari 2018, 21:47 uur
Hacker schreef:
FZ en The Fall halen het nog niet bij Phrozenlight
, om er eens ééntje uit te pikken...
Wie heeft dat allemaal toegevoegd... FZ en The Fall halen het nog niet bij Phrozenlight
, om er eens ééntje uit te pikken... 
0
geplaatst: 23 januari 2018, 21:54 uur
Zin heeft het in ieder geval niet gehad. 365 albums, nul stemmen...
0
geplaatst: 25 januari 2018, 20:34 uur
En vooral albums tussen de 2.5 en 4 uur. WTF is dit nu weer? ?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 januari 2018, 09:37 uur
Overigens heb ik een collega die claimt dat artiesten die hij in concert bezoekt of zelfs maar noemt kort daarna overlijden. Hij vertelde dat voor het eerst twee weken geleden. Inderdaad zijn The Cranberries die avond nog over de tong gegaan. Prince (en nog een artiest waar ik nu even niet op kan komen) had hij een half jaar voor diens verscheiden gezien.
Ik zag dan ook graag even vermeld dat ik afgelopen dinsdag geen verdere bijbedoelingen had bij het noemen van The Fall.
Ik zag dan ook graag even vermeld dat ik afgelopen dinsdag geen verdere bijbedoelingen had bij het noemen van The Fall.
0
geplaatst: 26 januari 2018, 09:39 uur
Voor de voorspel competitie heb ik de lijstjes ontvangen van motel matches, jordidj1, Johnny Mar, Hacker, EttaJamesBrown en Teunnis. Zijn er nog meer liefhebbers?
Jullie nog misschien? Het is de laatste keer dat ik jullie er aan herinner.
Casartelli, Gretz, vigil, Snoeperd, thelion, Rudi S, LucM, herman, dynamo d, Ataloona, Finidi, Lura, Renoir, Koenr, dix, zaaf, GrafGantz, chevy93,
Oh ja, wibro doet als organisator dit keer niet mee.
Jullie nog misschien? Het is de laatste keer dat ik jullie er aan herinner.
Casartelli, Gretz, vigil, Snoeperd, thelion, Rudi S, LucM, herman, dynamo d, Ataloona, Finidi, Lura, Renoir, Koenr, dix, zaaf, GrafGantz, chevy93,
Oh ja, wibro doet als organisator dit keer niet mee.
0
geplaatst: 26 januari 2018, 20:00 uur
De stembus is gesloten voor deelname aan Het 2e Album.
28 deelnemers
298 albums genoemd
....en zo dadelijk gaan we op weg met de top 10, waarvan we een zinderende en superspannende ontknoping zullen ontwaren, komende zondag.… !
28 deelnemers
298 albums genoemd
....en zo dadelijk gaan we op weg met de top 10, waarvan we een zinderende en superspannende ontknoping zullen ontwaren, komende zondag.… !
0
geplaatst: 26 januari 2018, 20:03 uur
10. Neil Young & Crazy Horse - Everybody Knows This Is Nowhere (1969)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/822.300.jpg
Aantal punten : 93
Aantal keren genoemd : 6
Gemiddeld aantal punten per deelnemer : 15,50
De nummer 1 van : niemand
Hoogste posities : 1 keer op plek 2, en 3 keer op plek 3 in de individuele lijsten.
Voor velen is EKTIN de enige echte opvolger van zijn titelloze debuutplaat uit 1968. Nou ja, bij wijze van spreken dan…
Neil Young of Neil Young & Crazy Horse; blijkbaar worden ze door velen als één artiest gezien. Wat mij betreft is dat gewoon OK.
Nummer 158 in de MuMe top 250, nummer 3 in de toplijst van 1969 met een gemiddelde van 4,28.
Ja, dat zijn cijfers waar je mee mag pronken.
Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat deze schijf van NY mij nog nooit ter oren is
gekomen… Daar gaat binnenkort dus verandering in komen !
Het eerste ( en ik kan vast verklappen : niet het laatste ) album uit de 60's in de Top 10.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/822.300.jpg
Gemiddeld aantal punten per deelnemer : 15,50
Hoogste posities : 1 keer op plek 2, en 3 keer op plek 3 in de individuele lijsten.
Voor velen is EKTIN de enige echte opvolger van zijn titelloze debuutplaat uit 1968. Nou ja, bij wijze van spreken dan…
Neil Young of Neil Young & Crazy Horse; blijkbaar worden ze door velen als één artiest gezien. Wat mij betreft is dat gewoon OK.Nummer 158 in de MuMe top 250, nummer 3 in de toplijst van 1969 met een gemiddelde van 4,28.
Ja, dat zijn cijfers waar je mee mag pronken.
Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat deze schijf van NY mij nog nooit ter oren is
gekomen… Daar gaat binnenkort dus verandering in komen !
Het eerste ( en ik kan vast verklappen : niet het laatste ) album uit de 60's in de Top 10.
0
geplaatst: 26 januari 2018, 20:12 uur
Alleen motel matches wist 'm te voorspellen en wel op plek 7. Dus, nog kansen genoeg voor de overige 5 deelnemers.
Er zijn overigens 3 albums die door alle 6 deelnemers in de top 10 voorspeld zijn. Ik ben er van overtuigd dat een van die drie albums als winnaar van deze 2nd album game uit de bus komt.
Er zijn overigens 3 albums die door alle 6 deelnemers in de top 10 voorspeld zijn. Ik ben er van overtuigd dat een van die drie albums als winnaar van deze 2nd album game uit de bus komt.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 januari 2018, 20:47 uur
Hacker schreef:
Neil Young of Neil Young & Crazy Horse; blijkbaar worden ze door velen als één artiest gezien. Wat mij betreft is dat gewoon OK.
Tot zover het aanhouden van MuMe als criterium. Ik neem aan dat deze inconsequentie ook wel wat punten in de voorspelcompetitie gekost heeft.Voor velen is EKTIN de enige echte opvolger van zijn titelloze debuutplaat uit 1968. Nou ja, bij wijze van spreken dan…
0
geplaatst: 26 januari 2018, 20:49 uur
Kijk dat is nog eens een mooi begin. Mijn nummer drie en een werkelijk geweldig album wat na bijna 50 jaar nog steeds relevant en invloedrijk is. Met een aantal van Neils beste composities.
0
geplaatst: 26 januari 2018, 20:54 uur
Fantastische plaat met 4 van zijn beste nummers. Veel beter wordt het niet.
2
geplaatst: 26 januari 2018, 21:14 uur
9. The Doors - Strange Days (1967)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/225.300.jpg
Aantal keren genoemd : 8
Gemiddeld aantal punten per deelnemer : 11,63
De nummer 1 van : EttaJamesBrown
verder nog 1 keer op plek 3
Dit album stond na de eerste 11/12 lijsten brutaalweg aan de leiding, maar moest de koppositie gaandeweg het vervolg afstaan, en zakte steeds verder weg. Door één van de laaste inzenders werd echter de top 10 klassering in De Eindlijst veilig gesteld ( en daar ben ik blij mee; zie hiervoor verderop in de tekst
).
Zo'n 8½ maand na de release van hun spraakmakende debuutplaat, kwamen Jim Morrison,
Ray Manzarek, Robbie Krieger en John Densmore al met hun 2e album op de proppen.
Deze Strange Days bevat het eerste nummer dat The Doors ooit maakten. Naar het scheen werd
op het strand van Los Angeles de basis gelegd voor Moonlight Drive. Dat is voor mij persoonlijk ook één van de mooiste songs op dit album, naast het fantastische When The Music's Over, People Are Strange en de openings-/titeltrack.
Moeilijke tweede ? Nou, hier gaat dat voor mij niet op, want ik vind zelf Strange Days nog net even
wat beter/sterker/mooier dan de voorganger.
Strange Days staat niet voor niets op plek 3 in mijn MuMe top 10. Daar zal ie zo 1, 2 ,3 ook niet meer
verdwijnen. Staat na ruim 50 jaar nog steeds als een huis. Wat een wereldplaat !
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/225.300.jpg
Aantal keren genoemd : 8
Gemiddeld aantal punten per deelnemer : 11,63
De nummer 1 van : EttaJamesBrown
verder nog 1 keer op plek 3
Dit album stond na de eerste 11/12 lijsten brutaalweg aan de leiding, maar moest de koppositie gaandeweg het vervolg afstaan, en zakte steeds verder weg. Door één van de laaste inzenders werd echter de top 10 klassering in De Eindlijst veilig gesteld ( en daar ben ik blij mee; zie hiervoor verderop in de tekst
).Zo'n 8½ maand na de release van hun spraakmakende debuutplaat, kwamen Jim Morrison,
Ray Manzarek, Robbie Krieger en John Densmore al met hun 2e album op de proppen.
Deze Strange Days bevat het eerste nummer dat The Doors ooit maakten. Naar het scheen werd
op het strand van Los Angeles de basis gelegd voor Moonlight Drive. Dat is voor mij persoonlijk ook één van de mooiste songs op dit album, naast het fantastische When The Music's Over, People Are Strange en de openings-/titeltrack.
Moeilijke tweede ? Nou, hier gaat dat voor mij niet op, want ik vind zelf Strange Days nog net even
wat beter/sterker/mooier dan de voorganger.
Strange Days staat niet voor niets op plek 3 in mijn MuMe top 10. Daar zal ie zo 1, 2 ,3 ook niet meer
verdwijnen. Staat na ruim 50 jaar nog steeds als een huis. Wat een wereldplaat !
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 januari 2018, 21:20 uur
Strange Days had ik niet, maar de lijst knapt er alvast aardig van op. Manke Nelis en zijn gekke paard heb ik op 2,5* staan. De twee nummers die tezamen zowat de helft van het album vormen, zullen daar indertijd in elk geval niet in positieve zin aan bijgedragen hebben. Brrr...
0
geplaatst: 26 januari 2018, 21:29 uur
Alleen Etta James Brown heeft The Doors in de top 10 voorspeld. Op plek 2, Dus veel te hoog.
1
geplaatst: 26 januari 2018, 21:46 uur
Casartelli schreef:
Strange Days had ik niet, maar de lijst knapt er alvast aardig van op. Manke Nelis en zijn gekke paard heb ik op 2,5* staan. De twee nummers die tezamen zowat de helft van het album vormen, zullen daar indertijd in elk geval niet in positieve zin aan bijgedragen hebben. Brrr...
Volgens mij leven wij in parallelle universums

1
geplaatst: 26 januari 2018, 22:01 uur
8. Van Morrison – Astral Weeks (1968)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/485.300.jpg
Aantal punten : 99
Gemiddeld aantal punten per deelnemer : 16,50
Hoogste posities in de individuele lijsten : 3 x op plek 2
....en daar is album nummer 3 uit de 60's dat zijn opwachting maakt in De Top 10 van Het 2e Album...
Een album dat mij tot op heden nog steeds niet overtuigd heeft.
Maar ik zal even een echte liefhebber aan het woord laten; ik ben zo vrij één van de deelnemers aan dit spel te citeren :
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/485.300.jpg
Aantal punten : 99
Gemiddeld aantal punten per deelnemer : 16,50
Hoogste posities in de individuele lijsten : 3 x op plek 2
....en daar is album nummer 3 uit de 60's dat zijn opwachting maakt in De Top 10 van Het 2e Album...
Een album dat mij tot op heden nog steeds niet overtuigd heeft.
Maar ik zal even een echte liefhebber aan het woord laten; ik ben zo vrij één van de deelnemers aan dit spel te citeren :
Johnny Marr schreef:
Ongezien geniaal. Ongeëvenaard, in welk genre dan ook.
Niemand legt zijn ziel meer bloot dan Van Morrison op Astral Weeks. Zijn heerlijk klagende stemgeluid past perfect op de grotendeels geïmproviseerde klanklandschappen. Eén van de weinige albums in mijn collectie waarbij het stemgeluid en de briljante tekst mij nog meer emotioneren dan de muziek zelf.
Na ongeveer 2 jaar dit album te luisteren is hij dan toch eindelijk volkomen terecht mijn top 10 binnengekomen. Ik heb lang getwijfeld maar de muziek, en vooral de tekst, spreekt gewoon voor zich. Heb hier bijna geen woorden voor, maar Van The Man gelukkig wel. Woorden genoeg te vinden op dit stukje muzikaal erfgoed.
Moondance is ook een aanrader maar mag de veters nog niet strikken van één van de beste albums van de jaren '60.
Ongezien geniaal. Ongeëvenaard, in welk genre dan ook.
Niemand legt zijn ziel meer bloot dan Van Morrison op Astral Weeks. Zijn heerlijk klagende stemgeluid past perfect op de grotendeels geïmproviseerde klanklandschappen. Eén van de weinige albums in mijn collectie waarbij het stemgeluid en de briljante tekst mij nog meer emotioneren dan de muziek zelf.
Na ongeveer 2 jaar dit album te luisteren is hij dan toch eindelijk volkomen terecht mijn top 10 binnengekomen. Ik heb lang getwijfeld maar de muziek, en vooral de tekst, spreekt gewoon voor zich. Heb hier bijna geen woorden voor, maar Van The Man gelukkig wel. Woorden genoeg te vinden op dit stukje muzikaal erfgoed.
Moondance is ook een aanrader maar mag de veters nog niet strikken van één van de beste albums van de jaren '60.
0
geplaatst: 26 januari 2018, 22:12 uur
Ah, daar is het album wat ik over het hoofd gezien heb als zijnde tweede album. Had anders mijn top 20 zeker wel gehaald. Wel in de onderste helft, maar dan nog. Een zeer sterk album wat ik eerlijk gezegd pas recent ontdekt heb.
Dat is tenminste overzichtelijk. Ik heb bij Casartelli dat ik het ene moment heel dicht bij hem zit en op andere momenten lichtjaren van hem weg. Dat doet mij geregeld afvragen of ik nu alle kanten opvlieg of dat hij dat toch is
Dat is tenminste overzichtelijk. Ik heb bij Casartelli dat ik het ene moment heel dicht bij hem zit en op andere momenten lichtjaren van hem weg. Dat doet mij geregeld afvragen of ik nu alle kanten opvlieg of dat hij dat toch is

0
geplaatst: 26 januari 2018, 22:16 uur
0
geplaatst: 26 januari 2018, 22:22 uur
Etta James Brown voorspelde dit album op plek 10. De rest liet het afweten.
0
geplaatst: 26 januari 2018, 22:50 uur
Wow, Strange Days en Astral Weeks. Twee meesterwerken die ik niet in de top 10 had durven dromen. Haalden allebei ruim mijn top 20 (Astral Weeks op #5, en Strange Days op #14). En bedankt om mijn stuk te citeren, Hacker 

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 januari 2018, 23:10 uur
Bonk schreef:
In mijn eigen universum houd ik gewoon van goede muziek, heel rechtdoorzee eigenlijk Dat is tenminste overzichtelijk. Ik heb bij Casartelli dat ik het ene moment heel dicht bij hem zit en op andere momenten lichtjaren van hem weg. Dat doet mij geregeld afvragen of ik nu alle kanten opvlieg of dat hij dat toch is
. Dus ik vrees dat het dan aan jou ligt.Van Morrison past overigens ook al niet in mijn universum. Ik kan me dan wel weer voorstellen dat hij er bij de Neil Young-liefhebbers wel vrij goed bij past.
* denotes required fields.