MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1984meter

zoeken in:

dazzler schreef:
Zou het kunnen dat dit zo'n song is die de mensen die hem bewust hebben meegemaakt in hun jeugd
en de mensen die hem objectiever beoordelen verdeelt?

Als je bedoelt dat mensen die het toen bewust hebben meegemaakt het mooier vinden is het antwoord wat mij betreft heel helder nee. Ik vond het toen vreselijke muziek (en er verschenen nogal van dit soort nummers in die jaren) en ik ben het ook nooit mooi gaan vinden.
Ik snap nooit dat mensen zeggen de jaren '80 een slecht muziek decennium te vinden, maar als ze hierop doelen dan begrijp ik dat wel

Ik ben juist verrast dat de meeste mensen dit nog best goed vinden. Had ik hier toch minder verwacht (van The Cure en The Smiths plus consorten weten we het onderhand wel op deze site).

Waite is een prima AOR zanger maar dit is een weinig verheffend lied toch? Niet slecht ofzo maar zeker ook niet speciaal. Zoveel gebeurd er niet

8 Ik hou wel van dit soort nummers

6,25

Matig liedje, goeie stem

Tijd voor een nieuwe! Een van mijn favorieten van deze band, misschien zelfs wel dé favoriet

A Flock of Seagulls - The More You Live, The More You Love
A Flock of Seagulls - The More You Live, The More You Love

Wishing vind ik nog wat beter, maar deze is ook fijn.

8,2

6,75

Ik vind bijna alles van de Kudde Zeemeeuwen beter dan deze single. Wishing verdient zeker een 9!

1. Billy Idol - Eyes Without a Face 7,54 (20 stemmen)
2. Wang Chung - Dance Hall Days 7,53 (17 stemmen)
3. Scritti Politti - Absolute 7,30 (21 stemmen)
4. John Waite - Missing You 6,45 (25 stemmen)

Martial
8,5

johannesA
7,8

9,0

Staat al een paar jaar op mijn 'shortlist' om te nomineren voor de Ladder. Misschien dat een hoge score me overhaalt voor komend jaar

8.5

Heerlijk liedje inderdaad! Wishing had hier overigens dik 10 gescoord, een van de mooiste singles van de jaren '80 vind ik

A Flock of Seagulls - The More You Live the More You Love

8

Heerlijk nummer natuurlijk.
De groep is wat verder opgeschoven van hun spacewave geluid van het debuut.
Maar wat een klassieker toveren ze hier nog uit hun kapsels: op en top 1984.

Mag ik jullie deze docu aanraden? Eén van de beste afleveringen in de reeks.
Hoe de vier waveonauten van toen nu mensen van vlees en bloed zijn.

Bands Re-united A Flock of Seagulls - YouTube

6

een nummer van 13 in een dozijn

Gast
geplaatst: vandaag om 23:22 uur

geplaatst: vandaag om 23:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.