MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:

Inderdaad één van de mooiere nummers op Devils & dust. Maar echt top materiaal vind ik het niet. Gewoon goed. En dat is bij Bruce nog altijd meer dan gemiddeld. De melodie die hij gebruikt in de coupletten lijkt sterk op die van My beautiful reward trouwens. Over top materiaal gesproken! Cijfer; 6,9

Ik vind My Beautiful Reward toch wel een stukje beter persoonlijk. Ik draai Devils and Dust ook bijna nooit.

6

Op zijn solo-albums (op Nebraska na) neigt het net teveel naar kortverhalen en te weinig naar songs/melodie. Hoewel op Devil&Dust natuurlijk nog wel wat melodierijke nummers staan.

Rogyros schreef:
Ik vind My Beautiful Reward toch wel een stukje beter persoonlijk.

Ik dus ook!

156. Ain’t Got You
Album: Tunnel Of Love

En van Tunnel Of Love hadden we volgens mij ook nog geen nummer. De openingstrack is de eerste die langskomt, en is meteen één van mijn allervroegste Bruce-favorieten. Ik weet nog dat ik een deel van de tekst op de achterkant van mijn agenda had geschreven toen ik een jaar of 15 was. Toen het meisje dat naast me zat vroeg of ik ‘m zelf bedacht had, zei ik natuurlijk ja

De tekst vind ik meteen een van de grote hoogtepunten van deze song, de simpele maar catchy begeleiding staat er ook op een knappe manier in dienst van. Ain’t Got You was het ideale nummer om de wereld in 1987 te laten weten dat de tijden van Born In The U.S.A. toch een beetje voorbij waren op Tunnel Of Love. Zoals de website genius.com (aanrader!) het omschrijft:

Despite the huge financial rewards he has reaped and his status as a beloved cultural icon (not to mention his 1985 marriage to model/actress Julianne Phillips), Springsteen expresses his profound dissatisfaction and lingering emptiness, setting the tone for a set of songs exploring dark and complicated adult relations.

8,5

johannesA
Openingstrack van mijn meestgedraaide cd ooit.
Ook direct het minste nummer van Tunnel Of Love. 7,2. Dat nog wel .

7.25

Wel een leuk nummer maar wat mij betreft één van de minste op het geweldige Tunnel of love album. Eigenlijk heb ik het altijd meer als een soort intro ervaren. Het is wel een gewaagde opener op het eerste album na al het Born in the USA geweld. Bruce maakt gelijk zijn punt duidelijk. Ik was destijds 12 en bezig met heel andere muziek maar ik zie de gezichten van mensen die het album destijds vol verwachting voor het eerst luisterden al voor me. De al wat meer doorgewinterde Bruce fans, die een album als Nebraska al kenden, wisten uiteraard wel beter denk ik maar zo. Ik geef Ain't got you een 7

Tunnel of Love is een fantastische plaat maar Ain’t Got You vind ik beter passen als intro dan als losstaand nummer. Toch nog een 7 van mij.

7,5

5.9

Een wat te simpel niemendalletje wat mij betreft

5,7

6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 10:08 uur

geplaatst: vandaag om 10:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.