MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
Helemaal stuk gedraaid toen ik kind was. Gaten in het Vinyl. B-kantje luisterde ik vaker dan het A-kantje.

Ik heb ooit ook nog eens een andere versie gehad waarbij Johnny vervangen was voor Jimmy of iets in die trant. Ging over Jim Morisson in ieder geval maar kan die versie nu zo 1,2, 3 niet vinden.

8

8,7

Heerlijk nummer! Mooi eerbetoon aan Chuck en Elvis. De kracht zit 'm er juist in dat ie zo kort en bondig is. Meer is minder zo u wilt. Had inderdaad niet op Born in the USA gepast dus ja, de ideale b-kant. Cijfer 7

Leuk nummer, maar dit kan toch echt niet tippen aan de A-kant.
6,8

johannesA
8,1

5

Niemendalletje.

Aardig B-kantje, maar beter dan I'm On Fire? No way! 6,5

weer de eenvoud troef 7.2

Lyrics iig gevonden.

independence day and it was in the bath
we found the lizard king had paved his path
goin to his maker-the other side of dawn
a place where the poet cant ever do no wrong
bye bye jimbo jim bye bye
you didnt have to die
you didnt have to die

9 briljant

7,5

Martial
7

cosmic kid (moderator)
147. What Love Can Do
Album: Working On A Dream

Van het onvolprezen Working On A Dream (en ik kan al verklappen dat dit zeker niet de laatste is...). Voor de 1 een standaard rocker en voor de ander, tja, waarschijnlijk ook. Vanaf eerste beluistering vond ik een What Love Can Do een heerlijk nummer. Bruce zingt met een soort nonchalante urgentie, de manier waarop de zang invalt vind ik echt lekker, evenals de gitaarsolo.

What Love Can Do is verder een vrij anoniem nummer in zijn oeuvre, zelden live gespeeld en het is 1 van de vele vergeten albumtracks. Het is trouwens geschreven vlak voor het opnemen van Magic en de thematiek past wel bij dat album, als reactie op het Bush tijdperk.
Toch vond Bruce het meer klinken als een eerste song voor een nieuw album. Ik denk dat hij gelijk heeft, op Magic had dit uit de toon gevallen. Op het potpourri album wat WOAD heet, past het prima.

'anoniem' is een prima omschrijving.

5,5

Geen schim van zichzelf

3,5

Gaap.

4

4,5

johannesA
Inderdaad niet geweldig, maar de relaxte zang maakt, dat dit nummer nog een nipte voldoende krijgt.

5,5

Alle nummers die hier langskomen beluister ik drie keer. Maar bij deze kostte dat echt moeite. Erg clichématig allemaal. Een goede kandidaat voor de 200e plaats.

4,5

Dat ik dit ook best een leuk nummer vind, verklaard de ‘hoge’ positie wel denk ik. Al wordt de kwaliteit van pakweg Lion’s Den niet gehaald

Magertjes: 6

4.7 geen beste inderdaad

Gast
geplaatst: vandaag om 16:40 uur

geplaatst: vandaag om 16:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.