Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid
zoeken in:
0
johannesA
geplaatst: 27 april 2018, 09:10 uur
7,5 voor de mooie live uitvoering. Studio versie krijgt een 6.
TLU ben ik ook nog lid van, gebeurt helemaal niks meer op?
TLU ben ik ook nog lid van, gebeurt helemaal niks meer op?
0
geplaatst: 27 april 2018, 09:42 uur
Altijd een prima nummer gevonden! Zowel Studio als de Christic versie. In tegenstelling tot velen vind ik de studioversie juist heerlijk geproduceerd. Mooie strakke sound. De drums van Jeff Porcaro klinken fantastisch (op het hele album trouwens). De achtergrondzang van Sam Moore past ook perfect. En ook het gitaarwerk vlamt heerlijk. De Christic versie is dan weer prachtig om heel andere redenen. Het enige waaraan je het nummer herkend zijn de melodielijnen in de zang. Voor het overige een compleet ander nummer. Prachtig begeleid op piano. En een zeer intens zingende Bruce. Ik geef beide versies een 8,2
0
geplaatst: 27 april 2018, 12:14 uur
6
Live versie is inderdaad beter dan de studioversie. Ik heb sowieso weinig met Human Touch/Lucky Town periode. Nummers van die albums draai ik eigenlijk nooit en dat zegt genoeg.
Live versie is inderdaad beter dan de studioversie. Ik heb sowieso weinig met Human Touch/Lucky Town periode. Nummers van die albums draai ik eigenlijk nooit en dat zegt genoeg.
0
geplaatst: 27 april 2018, 18:56 uur
Dat zegt niet zoveel, ik draai die albums juist het vaakst. Echter is Real World niet bepaald m'n favoriet van die beide abums.
6,3
6,3
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 29 april 2018, 13:13 uur
125. Zero And Blind Terry
Album: Tracks
Terug naar die typische, zomerse Asbury Park Sound met deze outtake van The Wild, The Innocent & The E Street Shuffle. Eén van de hoogtepunten van disc 1 van Tracks. Zowel tekst als melodie zwieren alle kanten uit, al zijn nummers als "Lost In The Flood", "Incident on 57th Street" en zelfs "Jungeland" nooit ver weg.
Naar verluidt zingt hier ook Suki Lahav op mee, al wordt ze nergens vermeld. Suki Lahav, de mysterieuze violiste die het intro van Jungleland speelde en kort deel uitmaakte van de E Street Band. Nergens wordt vermeld wie ze is en ook is onbekend waarom ze vrijwel geen credits krijgt voor haar bijdrage in die tijd. Het gerucht gaat dat ze ook een relatie had met Bruce terwijl ze getrouwd was met Springsteen's sound engineer Louis Lahav.
Zero And Blind Terry was ook nog even de werktitel van het derde Bruce album maar het zou tot 1998 duren voor het officieel op plaat verscheen. Heel jammer dat we hier meer dan 23 jaar op moesten wachten. Zeer fraai nummer.
Album: Tracks
Terug naar die typische, zomerse Asbury Park Sound met deze outtake van The Wild, The Innocent & The E Street Shuffle. Eén van de hoogtepunten van disc 1 van Tracks. Zowel tekst als melodie zwieren alle kanten uit, al zijn nummers als "Lost In The Flood", "Incident on 57th Street" en zelfs "Jungeland" nooit ver weg.
Naar verluidt zingt hier ook Suki Lahav op mee, al wordt ze nergens vermeld. Suki Lahav, de mysterieuze violiste die het intro van Jungleland speelde en kort deel uitmaakte van de E Street Band. Nergens wordt vermeld wie ze is en ook is onbekend waarom ze vrijwel geen credits krijgt voor haar bijdrage in die tijd. Het gerucht gaat dat ze ook een relatie had met Bruce terwijl ze getrouwd was met Springsteen's sound engineer Louis Lahav.
Zero And Blind Terry was ook nog even de werktitel van het derde Bruce album maar het zou tot 1998 duren voor het officieel op plaat verscheen. Heel jammer dat we hier meer dan 23 jaar op moesten wachten. Zeer fraai nummer.
1
geplaatst: 29 april 2018, 21:10 uur
cosmic kid schreef:
Tja, verhaal met een tragisch randje in haar Springsteen tijd werd haar dochtertje geboren die een paar jaar later zou overlijden.
Sowieso wie nieuwsgierig is:
Was Springsteen's Israeli violinist 'The One'? | The Times of Israel - timesofisrael.com
0
geplaatst: 30 april 2018, 08:53 uur
Vorige week disc 1 van Tracks veelvuldig in de auto gedraaid. Moet zeggen dat Zero and blind Terry me nou niet gelijk in héél positieve zin is opgevallen. In tegenstelling tot Santa Ana. Die bevalt me toch een stuk(je) beter dan het eerst deed. Zero and blind Terry wil ik daarmee niet afdoen als 'minder' of 'slecht'. Het had wat mij betreft best op The wild....terecht mogen komen. Had prima gepast! Cijfer; 7,6
* denotes required fields.