Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2018, 23:02 uur
Bruce ziet er uit als Bruce maar de rest redelijk belachelijk in een typische late 80's setting 
6.8
Dat geschreeuw van mevrouw hoeft van mij niet zo

6.8
Dat geschreeuw van mevrouw hoeft van mij niet zo

0
geplaatst: 6 juni 2018, 23:15 uur
7,5
De introspectieve songs van het album vind ik ook wat sterker (Valentine's Day, Walk Like a Man), maar dit is opzich wel een geslaagde stoere song. Mooie tekst ook.
De beste van die plaat blijft toch overduidelijk TTtR.
De introspectieve songs van het album vind ik ook wat sterker (Valentine's Day, Walk Like a Man), maar dit is opzich wel een geslaagde stoere song. Mooie tekst ook.
De beste van die plaat blijft toch overduidelijk TTtR.
0
geplaatst: 6 juni 2018, 23:47 uur
De albumversie is lekker strak en puntig.
7,5
Overigens is onderweg ergens een nummer verdwenen. Op deze manier komen we slechts aan 199.
Ik heb even opgezocht wat er is misgegaan en moest daarvoor ver terug: Wrong Side of the Street staat niet in de tussenstand.
7,5
Overigens is onderweg ergens een nummer verdwenen. Op deze manier komen we slechts aan 199.
Ik heb even opgezocht wat er is misgegaan en moest daarvoor ver terug: Wrong Side of the Street staat niet in de tussenstand.
0
geplaatst: 6 juni 2018, 23:58 uur
albumversie is inderdaad beter dan de live versie met die blazers . Die doen wat mij betreft afbreuk aan het nummer . 7.2
0
geplaatst: 7 juni 2018, 01:10 uur
ArthurDZ schreef:
...en dat had alles te maken met een nummer dat nog een stuk hoger in deze top 200 geraakt is (ik verklap uiteraard nog niet welke precies
) .
Ik mag toch hopen dat die gewoon in jullie top 10 is terecht gekomen....en dat had alles te maken met een nummer dat nog een stuk hoger in deze top 200 geraakt is (ik verklap uiteraard nog niet welke precies
) . 8
0
geplaatst: 7 juni 2018, 13:05 uur
Mastroianni schreef:
Bedankt voor het speurwerk, die zet ik er vanavond weer bij!

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 9 juni 2018, 21:35 uur
111. Johnny 99
Album: Nebraska
Wellicht te laag en daar is Bruce zelf toch schuldig aan. Johnny 99 ken ik inmiddels in zoveel versies dat de glans er helaas een beetje af is. Overkill schaadt Bruce. Vooral de laatste jaren maakt Bruce van Johnny 99 ofwel een stampende rocker met "rijdend locomotief" outtro ofwel (tijdens Seeger Sessions) een hoempapa nummer. Nu zijn de echte traditionals ook vaak somber en triest van aard dus in dat opzicht kon het best, mij was het echter een brug te ver.
Nee, geef me dan maar de versie op de livebox of de kale, sobere, studioversie. Als er van Highway Patrolman een film gemaakt kon worden, kan dat zeker ook van Johnny 99. Beide nummers zijn tekstueel ijzersterk en vooral heel filmisch van aard.De passage waarin Johnny verzoekt om death row (al ken ik meningen die juist het tegenovergestelde beweren) behoort tot het sterkste ooit door hem geschreven:
Well your honor I do believe I'd be better off dead
And if you can take a man's life for the thoughts that's in his head
Then won't you sit back in that chair and think it over, Judge, one more time
And let 'em shave off my hair and put me on that execution line
Album: Nebraska
Wellicht te laag en daar is Bruce zelf toch schuldig aan. Johnny 99 ken ik inmiddels in zoveel versies dat de glans er helaas een beetje af is. Overkill schaadt Bruce. Vooral de laatste jaren maakt Bruce van Johnny 99 ofwel een stampende rocker met "rijdend locomotief" outtro ofwel (tijdens Seeger Sessions) een hoempapa nummer. Nu zijn de echte traditionals ook vaak somber en triest van aard dus in dat opzicht kon het best, mij was het echter een brug te ver.
Nee, geef me dan maar de versie op de livebox of de kale, sobere, studioversie. Als er van Highway Patrolman een film gemaakt kon worden, kan dat zeker ook van Johnny 99. Beide nummers zijn tekstueel ijzersterk en vooral heel filmisch van aard.De passage waarin Johnny verzoekt om death row (al ken ik meningen die juist het tegenovergestelde beweren) behoort tot het sterkste ooit door hem geschreven:
Well your honor I do believe I'd be better off dead
And if you can take a man's life for the thoughts that's in his head
Then won't you sit back in that chair and think it over, Judge, one more time
And let 'em shave off my hair and put me on that execution line
0
geplaatst: 9 juni 2018, 22:52 uur
De kale albumversie is inderdaad verre te prefereren. Maar de sterkste nummers van het fenomenale Nebraska komen nog.
7,5
7,5
0
geplaatst: 10 juni 2018, 00:50 uur
Die honky tonky rockversie van de laatste jaren doet het nummer inderdaad geen eer aan. In zijn kale studioversie of in de 84-85 liveversie een stuk fijner, doch geen hoogtepunt op Nebraska mijner inziens.
7,6
7,6
* denotes required fields.