MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
wavanbuuren schreef:
De studio versie

Slaapkamer versie

wavanbuuren
Nou zo opgewonden word ik er niet van. Of bedoel je dat niet?

wavanbuuren schreef:
Nou zo opgewonden word ik er niet van. Of bedoel je dat niet?

De nummers van Nebraska zijn opgenomen in zijn slaapkamer ("where the magic happens")

Ik denk dat jullie lijstje een beetje door de war is geraakt. Independence Day en Nebraska in de tweede helft? Dat kan natuurlijk niet. Die horen in de top 20.
Voor dit nummer geldt: hoe kaler hoe beter. De albumversie en die van de Christic Shows zijn fenomenaal.

9,5

wavanbuuren
itchy schreef:
(quote)

De nummers van Nebraska zijn opgenomen in zijn slaapkamer ("where the magic happens")

Ah zo, dat wist ik niet, dank je!

De live versie van DE box blijf ik de beste vinden! Was ook de eerste versie die ik van het nummer leerde kennen geloof ik. Huiveringwekkend mooi in al z'n eenvoud en kaalheid. De film Badlands ken ik ook nog niet. Had 'm wel ergens op een 'nog eens kijken' lijstje staan dus het is mooi dat ik middels dit topic daar weer eens aan herinnerd wordt
Cijfer; 9

johannesA
9

8,5

Het zou wat zijn als je nog 105 nummers gemaakt had die beter waren als deze...

9,6

Met speels gemak heeft Bruce nog 105 nummers gemaakt die beter zijn dan deze... (die ik muzikaal nogal saai vind)

6,5

Martial
8

5,7

Ik deel de mening wel een beetje van 50tracks. Ik vind het muzikaal wat saai.

8.5

cosmic kid (moderator)
Ik loop al een aantal dagen achter de feiten aan en hoop morgen een nieuwe update te plaatsen.

cosmic kid (moderator)
105. Two Faces
Album: Tunnel Of Love

Mooi weer in combinatie met het WK voetbal, hectiek op het werk en een aankomende vakantie blijkt de Bossmeter geen goed te doen. Hortend en stotend gaan we richting top 100.

De B-kant van Tunnel Of Love vind ik de sterkste B-kant uit het oeuvre van The Boss (op de voet gevolgd door de "B-kant" van Magic). Vanaf opener Tunnel Of Love t/m afsluiter Valentine's Day staan er alleen maar pareltjes op waarbij de donkere, intieme, persoonlijke verhalen over de relatie tussen twee geliefden centraal staan. Al die verhaaltjes sluiten dan ook nog eens mooi op elkaar aan waardoor die B-kant zich eigenlijk laat beluisteren als een boek.

Hoofdstuk 2 van dat boek is Two Faces, een nummer wat in al zijn relatieve simpelheid indrukwekkend is. Het is ook een nummer waarbij ik sterk het idee heb dat het sterke autobiografische kenmerken heeft, al is Bruce waarschijnlijk de laatste om dat toe te geven. Hoe dan ook zegt de tekst veel over de gemoedstoestand van de baas destijds en hoeft men niet helderziend te zijn om te vermoeden dat hij niet heel erg gelukkig was gedurende zijn huwelijk met Julianne Phillips. In zijn autobiografie gaat hij daar kort op in door de schuld vooral op zichzelf te betrekken en zijn onvermogen om relaties in stand te houden.
Muzikaal bezien ligt er een zeer fraai (althans dat vind ik en ik kan me voorstellen dat de meningen hierover verdeeld zijn) jaren 80 synthesizer tapijtje onder Two Faces. Overigens tot mijn verrassing live gehoord in 2005 tijdens de Devils & Dust tournee.

johannesA
Mooi! 8,5.

7,5

Een van de sterkeren van de ToL periode. Live in de Amerikaanse helft van de tournee ook sterk met fraaie Federici solo.

8,3

Gast
geplaatst: vandaag om 16:39 uur

geplaatst: vandaag om 16:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.