Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid
zoeken in:
1
geplaatst: 26 juli 2018, 21:52 uur
Muzikaal een van zijn meest indrukwekkende nummers. Rock, jazz, fusion, calypso, latin street muziek en funk ineen. Briljant zweterig en sfeervol stads nummer met een glansrol voor David Sancious (die toen duidelijk veel invloed had op de muziekstijl, getuige zijn latere eigen werk) op de toetsen tijdens dat razende outro.
Hoe het ook zij; een van zijn beste composities als je het mij vraagt.
10
Hoe het ook zij; een van zijn beste composities als je het mij vraagt.
10
0
geplaatst: 27 juli 2018, 08:16 uur
Er staan mooiere nummers op het album. Het is een leuk nummer en ik snap dat mensen hier helemaal van in de wolken zijn. Alleen heb ik dat dus totaal niet. Vind het niet slecht. Verre van zelfs! Maar het raakt me op de één of andere manier niet vol. Ik denk dat ik de langzame versie zoals ie op Hammersmith '75 staat beter vind dan de uptempo (album) versie. Die Hammersmith versie is meer gitaargericht. Meer een rocktrack en dat ligt me beter. Met schitterend solo werk van Steve ook! De album versie is met al z'n diverse muziek stijlen, hoe goed ook gedaan, gewoon té druk voor mij. Cijfer; 7 voor de Hammersmith versie en een 6,5 voor de album versie.
0
geplaatst: 27 juli 2018, 09:09 uur
vielip schreef:
Er staan mooiere nummers op het album. Het is een leuk nummer en ik snap dat mensen hier helemaal van in de wolken zijn.
Er staan mooiere nummers op het album. Het is een leuk nummer en ik snap dat mensen hier helemaal van in de wolken zijn.
Klopt, er staan nog minstens twee betere nummers op het album (New York City Serenade en Incident on 57th Street). Die hoop ik in de hoogste regionen van deze lijst terug te zien.
Neemt niet weg dat ik dit een heerlijke opener van een zwaar onderschatte plaat vind. Niets ten nadele van zijn opvolger, maar met David Sancious zou de toch al zo legendarische E-Streetband nóg beter zijn geweest.
1
geplaatst: 27 juli 2018, 09:42 uur
Brunniepoo schreef:
(quote)
met David Sancious zou de toch al zo legendarische E-Streetband nóg beter zijn geweest. Dat blijft gissen. Ik kan me de E street band niet voorstellen zonder Roy Bittan. Ik vind the Wild, the Innocent & the E street shuffle een wereldplaat, maar het spel van Sancious wel erg druk. Meer een solist dan een teamspeler.
0
geplaatst: 27 juli 2018, 09:47 uur
De studio versie zou ergens rond een negen uitkomen , deze energiebom krijgt een 10 + en man wat heeft die oude (2012)Bruce nog een plezier 

0
geplaatst: 27 juli 2018, 10:12 uur
ArthurDZ schreef:
Wat een enthousiasme, wat een levensvreugde!
Wat een enthousiasme, wat een levensvreugde!
Ah ja zie ik nu pas, dat is wat ik hierboven ook benoem , bedankt voor de mooie clip
.Overigens wat blazers betreft, bassist GT speelt op dat 2e album ook tuba

0
geplaatst: 27 juli 2018, 18:29 uur
vielip schreef:
Brunniepoo schreef:
Klopt, er staan nog minstens twee betere nummers op het album (New York City Serenade en Incident on 57th Street). Die hoop ik in de hoogste regionen van deze lijst terug te zien.
Neemt niet weg dat ik dit een heerlijke opener van een zwaar onderschatte plaat vind.
Neemt niet weg dat ik dit een heerlijke opener van een zwaar onderschatte plaat vind.
8
0
geplaatst: 28 juli 2018, 09:17 uur
qua instrumentatie inderdaad een prachtig nummer .alles vloeit mooi . ja ik hou hier wel van 9.5
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 28 juli 2018, 13:11 uur
93. The New Timer
Album: The Ghost Of Tom Joad
Van het ene uiterste van Bruce' muzikale spectrum naar het andere uiterste. Dichterbij het country/roots genre is Springsteen niet gekomen dan met "The New Timer". Ik kan me voorstellen dat deze ook hoog scoort in de love/hate verhoudingen. Net zoals de lange, verhalende songs van Bob Dylan vind ik The New Timer prachtig. Er gebeurt muzikaal bezien geen ruk en toch luister ik ademloos en word ik meegezogen door de combinatie van tekst en zang. Er zit een wrange, sinistere ondertoon in dit nummer wat me wel bevalt.
Dit dus in schril contrast met de nummer 94 wat nog een ode was aan de zomer. Dit nummer is een ode aan de herfst; aan vallende bladeren, een open haard en een goed glas rode wijn.
Het album The Ghost Of Tom Joad is niet ruim vertegenwoordigd in onze top 200. The New Timer is dan ook het eerste(!) nummer wat hiervan voorbij komt.
Album: The Ghost Of Tom Joad
Van het ene uiterste van Bruce' muzikale spectrum naar het andere uiterste. Dichterbij het country/roots genre is Springsteen niet gekomen dan met "The New Timer". Ik kan me voorstellen dat deze ook hoog scoort in de love/hate verhoudingen. Net zoals de lange, verhalende songs van Bob Dylan vind ik The New Timer prachtig. Er gebeurt muzikaal bezien geen ruk en toch luister ik ademloos en word ik meegezogen door de combinatie van tekst en zang. Er zit een wrange, sinistere ondertoon in dit nummer wat me wel bevalt.
Dit dus in schril contrast met de nummer 94 wat nog een ode was aan de zomer. Dit nummer is een ode aan de herfst; aan vallende bladeren, een open haard en een goed glas rode wijn.
Het album The Ghost Of Tom Joad is niet ruim vertegenwoordigd in onze top 200. The New Timer is dan ook het eerste(!) nummer wat hiervan voorbij komt.
0
geplaatst: 28 juli 2018, 14:52 uur
Niet de allermooiste van the Ghost of Tom Joad (hopelijk komt Across the Border nog langs), maar deze is ook schitterend.
8
8
0
geplaatst: 28 juli 2018, 15:35 uur
Op zichzelf staand nog wel ok, maar TGOTJ is voor mij door dit soort nummers niet om doorheen te komen.
6,5
6,5
0
geplaatst: 28 juli 2018, 19:17 uur
itchy schreef:
Op zichzelf staand nog wel ok, maar TGOTJ is voor mij door dit soort nummers niet om doorheen te komen.
Exact dit dus! Ik luister het nummer en denk; gaat best. Maar zet ik dan het hele album op dan kom ik amper bij nummer 4 of 5 en ben ik er helemaal klaar mee. Cijfer; 6
* denotes required fields.