MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
Martial
8,5

ArthurDZ schreef:
En toen moest ook Badlands er al aan geloven.
WAAAAT!!!!!
(afbeelding)
ArthurDZ schreef:
maar langs de andere kant, dat ga ik van de meeste andere nummers die vanaf nu langskomen ook wel zeggen.....
Nee, elk nummer dat nu komt staat minimaal één plek te hoog!
ArthurDZ schreef:
Shame on us.
Inderdaad.
Sorry, maar jullie volgorde kan ik nu niet meer serieus nemen.
Dat mijn nummer 1 in deze lijst niet de hoogste positie zou innemen had ik wel verwacht, maar plek 80 slaat echt helemaal nergens op. Bruce heeft inderdaad wel meer dan 80 krakers gemaakt, maar dat betekent niet dat ze beter zijn dan dit icoon.

Afijn, ik kan niets anders geven dan 10 (eigenlijk 11) punten voor dit meesterwerk.

cosmic kid (moderator)

Kees-Jan schreef:
Sorry, maar jullie volgorde kan ik nu niet meer serieus nemen.

Vooral niet doen, dat doen we zelf ook niet .

Wie geschoren wordt moet eigenlijk stil zitten en toch voel ik de behoefte om onze werkwijze toe te lichten, wellicht helpt dat sommigen bij het verwerken van de 80e plaats van Badlands. Voorafgaand aan deze top 200 hebben Arthur en ik de nummers van Bruce in alfabetische volgorde geplaatst in groepjes van 10. Volgens het laddersysteem hebben we elk nummer 1 t/m 10 punten gegeven waarbij natuurlijk elk cijfer maar één keer gegeven kon worden. Als we echt nauwkeurig waren geweest hadden we nog een tweede en wellicht zelfs derde ronde moeten houden en dat wilden we niet. Veel liever wilden we jullie de kans geven om ons te corrigeren. Gelukkig hebben jullie daar geen enkele moeite mee

cosmic kid schreef:
Veel liever wilden we jullie de kans geven om ons te corrigeren. Gelukkig hebben jullie daar geen enkele moeite mee

Precies! Ik zou zelfs durven beweren dat jullie lijstje belangrijker is dan ons lijstje voor dit topic.

Hoeveel klassiekers heeft The Boss eigenlijk geschreven?

9

Dit vind ik echt een van de beste Bruce songs. Hij knalt er gelijk in en je aandacht is erbij om niet meer te verslappen. Bekijk dat tempo, de melodie, de muzikale begeleiding. Echt een passievolle song.

Mooie tekst ook met vooral de werking van het kapitalisme in een notendop:

Poor men wanna be rich
rich men wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything.

Absoluut een 10!

9

Moord! Brand!

johannesA
9,5 omdat ik vind dat Springsteen nog wel betere nummers heeft, geef ik hier geen 10 aan.

Dikke 10 die drive , die power .

Waarom al die tienen?
Dit nummer staat slechts 80e

Heren snel een volgende plaatsen ben je van het gezeur af of staat Thunder road op 79

Rudi S schreef:
Heren snel een volgende plaatsen ben je van het gezeur af of staat Thunder road op 79

Ik vermoed Jungleland op 79...

Badlands! Kneiter van een nummer natuurlijk. Gelijk al met die drum intro. Hoe mooi kun je een nummer beginnen?! De drums maken dit nummer sowieso vind ik. Door het hele nummer heen die triple beat op de snaredrum. Dat is echt briljant bedacht! Ja, dit komt wel heel erg in de buurt van het ultieme Bruce nummer nu ik er zo over nadenk. Cijfer; 9,6

cosmic kid (moderator)
79. Pink Cadillac
Album: Tracks

Het eerste nummer wat met de vloek van Badlands mag afrekenen is Pink Cadillac. Dat gaat natuurlijk never nooit lukken al was het maar omdat Badlands gewoonweg te laag staat en deze te hoog. Is het daarmee een slecht nummer? Neen, driewerf neen. Al vanaf het allereerste moment vind ik deze B-kant een stuk beter dan de beroemde A-kant, Dancing In The Dark. Misschien wel juist doordat alle Springsteen clichés in overvloed aanwezig zijn: de auto (in dit geval als metafoor voor lust), het meisje, de bijbelse verwijzingen en muzikaal bezien de kale drums en de scheurende sax.

Voor wie dat misschien teveel dom testosteron is, post ik óók de oerversie. Geloof of het niet: Pink Cadillac was, met een extra laatste couplet, ooit bedoeld voor Nebraska.

PS. En wie droomt er af en toe niet van een Pink Cadillac?

7,5 (7 +0,5 voor de oerversie)

wavanbuuren
Tsja...... Beter had de tekortkoming van jullie systeem niet beeldend gemaakt kunnen worden vrees ik. Desalniettemin veel hulde voor jullie inspanningen in die leuke topic.

Badlands 9,3
Pink Cadillac 5

Dat is inderdaad even schakelen na Badlands Maar daarmee is Pink cadillac inderdaad geen slecht nummer. Echt een topper vind ik het ook niet trouwens. Altijd een vrij standaard nummer gevonden. Het heeft wel iets met die stuwende, doorstampende drums en dat rock & roll achtige gitaartje erbij. Maar het wordt daardoor na verloop wel wat ééntonig. Gelukkig duurt het met z'n drieënhalve minuut precies lang genoeg. Cijfer; 7,8

Nooit een goed nummer gevonden, met die zeurderige zanglijn. Dit schrijft hij in zijn slaap. En dat boven Badlands, tuttuttut.

6

Heb ik nooit los kunnen koppelen van Peter Gunn Theme (Emerson, Lake and Palmer).

7,6

De versie van Natalie C. vind ik ook nog steeds prima, maar misschien ook omdat dat de eerste versie van dit nummer was, wat ik ooit gehoord heb.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:23 uur

geplaatst: vandaag om 01:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.