Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid
zoeken in:
0
geplaatst: 20 september 2018, 22:18 uur
itchy schreef:
Matig nummer, lelijk gitaargeluid, stel posers eromheen, hij was hier echt even compleet de weg kwijt.
Matig nummer, lelijk gitaargeluid, stel posers eromheen, hij was hier echt even compleet de weg kwijt.
En ik lees net dat Bruce in 1992 eindelijk de rust had gevonden...
Living Proof, een standaard rocker in zijn oeuvre
6,7
Devils & Dust
5
1
geplaatst: 21 september 2018, 00:45 uur
Devils & Dust heb ik als album nooit zo gewaardeerd, maar het titelnummer is zeer de moeite waard.
8
8
1
geplaatst: 21 september 2018, 15:03 uur
Nope, onterecht (alweer). Laat me niet lachen, dit beter dan Badlands of The Promised Land. Een zeventje kan ie krijgen, maar zeker niet meer.
7
0
geplaatst: 21 september 2018, 20:49 uur
Wat mij betreft ook één van de weinige hoogtepunten op het album Devils & dust. In dit nummer dus wél een sterke melodie en mooi refrein. Eigenlijk jammer dat dit nummer op dat album staat 
Cijfer; 8

Cijfer; 8
0
geplaatst: 22 september 2018, 02:15 uur
Het Devils & Dust album is best oké, maar wordt wel wat saai tegen het einde. Het titelnummer is één van de beste nummers op het album.
7,5
7,5
0
geplaatst: 22 september 2018, 13:07 uur
6,5
Geen top 100 materiaal. Ook niet zijn beste nummer van dit album wat mij betreft. Ik vind bijvoorbeeld de eerste drie nummers die daarna komen echt beter.
Geen top 100 materiaal. Ook niet zijn beste nummer van dit album wat mij betreft. Ik vind bijvoorbeeld de eerste drie nummers die daarna komen echt beter.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 23 september 2018, 10:53 uur
67. Frankie
Album: Tracks
Walk softly tonight, little stranger
Yeah into these shadows we're passing through
Talk softly tonight, little angel
You make all my dream worlds come true
Een nummer als een zwoele zomeravond waar nooit een eind aan komt. Ook een nummer van Tracks die de term "vergeten klassieker" meer dan verdient. Frankie was eigenlijk al een klassieker voordat het op een officiële studio release kwam.
Geschreven in 1976 voor een nooit verschenen album tussen Born To Run en Darkness On The Edge Of Town. Er circuleerden wat vage opnames van de Chicken Scratch tour voorafgaand aan Darkness. Daarna opnieuw in de picture gekomen voor Born In The USA en ook toen viel Frankie af. In deze clip zegt Bruce zelf dat Frankie bedoeld was voor The River en zelfs dat valt te betwijfelen aangezien het nummer ook niet op de Riverbox verscheen.
En misschien is dat maar goed ook. Frankie past eigenlijk niet op 1 van de drie genoemde albums. Daarvoor is het te uniek. Frankie verdient een zelfstandige plaats in het Bruce Springsteen universum, vergezeld door een aantal andere vergeten klassiekers waar we er nog een aantal van gaan tegen komen. Een zeer verdiende plaats in onze top 100 naar mijn mening en voor mij persoonlijk is dit top 20 materiaal.
De mensen in Göteborg moeten zeer gelukkig zijn geweest.
PS. Gefeliciteerd met je verjaardag, beste Bruce. Ik zou weinig fijnere nummers weten om die te vieren.
Album: Tracks
Walk softly tonight, little stranger
Yeah into these shadows we're passing through
Talk softly tonight, little angel
You make all my dream worlds come true
Een nummer als een zwoele zomeravond waar nooit een eind aan komt. Ook een nummer van Tracks die de term "vergeten klassieker" meer dan verdient. Frankie was eigenlijk al een klassieker voordat het op een officiële studio release kwam.
Geschreven in 1976 voor een nooit verschenen album tussen Born To Run en Darkness On The Edge Of Town. Er circuleerden wat vage opnames van de Chicken Scratch tour voorafgaand aan Darkness. Daarna opnieuw in de picture gekomen voor Born In The USA en ook toen viel Frankie af. In deze clip zegt Bruce zelf dat Frankie bedoeld was voor The River en zelfs dat valt te betwijfelen aangezien het nummer ook niet op de Riverbox verscheen.
En misschien is dat maar goed ook. Frankie past eigenlijk niet op 1 van de drie genoemde albums. Daarvoor is het te uniek. Frankie verdient een zelfstandige plaats in het Bruce Springsteen universum, vergezeld door een aantal andere vergeten klassiekers waar we er nog een aantal van gaan tegen komen. Een zeer verdiende plaats in onze top 100 naar mijn mening en voor mij persoonlijk is dit top 20 materiaal.
De mensen in Göteborg moeten zeer gelukkig zijn geweest.
PS. Gefeliciteerd met je verjaardag, beste Bruce. Ik zou weinig fijnere nummers weten om die te vieren.
0
geplaatst: 23 september 2018, 12:17 uur
itchy schreef:
Toch wel één van dé lost classics. Maar niet dé lost classic. Want dat is This Hard Land. Of Roulette. Of Frankie. Of deze, tsja, toch wel.
9,2
Toch wel één van dé lost classics. Maar niet dé lost classic. Want dat is This Hard Land. Of Roulette. Of Frankie. Of deze, tsja, toch wel.
9,2
10
* denotes required fields.