MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:

Op de Live Box een van mijn favoriete nummers. Wat knalt ie er daar lekker in.

8,5

johannesA
Zeker niet zo goed als de cijfers van bovenstaande users doen geloven. 6,4

Zeker niet zo slecht als het cijfer van bovenstaande user doet geloven 8,8

My Love Wil Not Let You Down: 8,2 (helemaal prachtig op Live In New York City)

Adam Raised A Cain: 8

Prachtige opener van een prachtige avond toen ik er was in Berlijn.

Maar toch een 6,5.

wavanbuuren
zowel my love als Adam een 8

Zeker een, voor Bruce, ruig nummer. Vol gitaargeweld en schreeuwerige zang. De emotie en het gif knallen door heel het nummer. Maar met name de passievolle gitaarsolo's gaan er bij mij in als koek. Dat het refrein wat simpel is en niet echt aan de daarvoor in de coupletten opgebouwde spanning en uitbarsting voldoet; het zij zo. Cijfer; 7,8

cosmic kid (moderator)
49. My Beautiful Reward
Album: Lucky Town

From a house on a hill a sacred light shines
I walk through these rooms but none of them are mine
Down empty hallways I went from door to door
Searching for my beautiful reward

Het mooiste van Lucky Town heeft Bruce tot het laatst bewaard. Het is tevens het hoogst genoteerde nummer van dat album in onze Top 200. Te hoog? Te laag? Ik schat in dat velen hem te hoog vinden staan en wellicht valt daar iets voor te zeggen hoewel My Beautiful Reward voor mij zeker Top 100 materiaal is.

In 1992 had Bruce eindelijk wat rust en sereniteit gevonden en dit is zeer goed voelbaar in dit nummer, muzikaal fraai vorm gegeven door Roy Bittan en door Bruce' mondharmonica. Net zoals in veel van zijn beste liedjes is de hoofdpersoon op zoek naar geluk en rust en toch is er een verschil: het is geen rusteloos zoeken of een vlucht naar betere tijden; de hoofdpersoon is zoekende en lijkt een soort kalme zekerheid te hebben dat de beloning ontvangen gaat worden.

My Beautiful Reward werd veelvuldig gespeeld in 92/93 en ook in 2005 stond het zeer regelmatig op de setlist. Jammer, dit nummer verdient een prominentere plek.

Nee, een plek in de top 100 verdient dit niemendalletje wat mij betreft niet.

6,5

johannesA
Zeker wel. 8,7.

Geweldig dat dit nummer de top 50 heeft gehaald! Stiekem op gehoopt en zie daar... Een fantastische ballad zoals er op Lucky town wel meer staan. De versie in het clipje is de mooiste denk ik. Al blijft de album versie me ook altijd weer kippenvel bezorgen. Ben het helemaal met cosmic kid eens dat Bruce dit nummer wel vaker van stal mag halen. Cijfer; 9,2

Mooie versie dan op het album, maar ik stem op de albumversie dus

6,5

Ik hoor er misschien meer in dan er in zit.
Een dikke

10

Een van Springsteen's mooiste nummers. Ooit hoop ik nog op een soort country versie van dit nummer met een pedal steel guitar.

Prachtig een 9

Niet het beste nummer van Lucky Town, wel een mooi nummer:

8

Gast
geplaatst: vandaag om 19:11 uur

geplaatst: vandaag om 19:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.