Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid
zoeken in:
1
geplaatst: 17 november 2018, 11:01 uur
de dragende synths en de melancholie doen mij steeds vaker naar dit nummer grijpen .
het zal de leeftijd zijn
8.7
het zal de leeftijd zijn
8.7
1
geplaatst: 17 november 2018, 13:32 uur
Ik herken me wel in het stukje waarin Arthur zegt wat langer nodig te hebben gehad voordat hij een klik had met dit nummer. Hier precies eender. De verhaallijn is wederom subliem. Je ziet de film zich weer voltrekken in je gedachten als de tekst wordt gezongen. Mooi detail vind ik dat de zin 'This is your hometown' telkens in de volgende maat wordt gezongen. Behalve na het laatste couplet waarin ze besluiten hun boeltje te pakken en richting het zuiden te vertrekken. Dan volgt 'This is your hometown' pas na 2 maten. En die extra wachttijd geeft die laatste zin zóveel extra lading mee. Ongelofelijk! Het zijn van die kleine dingetjes maar ze hebben zoveel impact. Cijfer; 9,2
0
wavanbuuren
geplaatst: 17 november 2018, 16:51 uur
9,5
Heerlijk die lange outro, hangend in de melancholie die Bruce de 3:31 daarvoor over je heeft uitgestort!
Heerlijk die lange outro, hangend in de melancholie die Bruce de 3:31 daarvoor over je heeft uitgestort!
0
johannesA
geplaatst: 18 november 2018, 07:53 uur
Net gehoord bij vroeg op Frank en ik verhoog mijn score naar een 10.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 18 november 2018, 20:03 uur
45. Long Walk Home
Album: Magic
My father said "Son, we're lucky in this town, it's a beautiful place to be born
It just wraps its arms around you, nobody crowds you and nobody goes it alone
You know that flag flying over the courthouse means certain things are set in stone
Who we are, what we'll do and what we won't"
Natuurlijk hebben Arthur en ik deze lijst samengesteld, hebben we elkaar nummers toebedeeld, staat de volgorde in grote lijnen wel vast, toch weten we van elkaar niet wat we posten. Zouden we dat vooraf hebben afgestemd dan had ik voorgesteld om Long Walk Home na My Hometown te plaatsen. De thematiek van beide nummers sluit naadloos op elkaar aan, eigenlijk is Long Walk Home het antwoord op My Hometown.
Long Walk Home is niet alleen het antwoord op My Hometown, het is ook het antwoord op "Born In The USA", op "Born To Run" en op al die andere nummers die verhalen over een betere toekomst op een andere plek.
Long Walk Home is niet het beste nummer van Magic, wel is het het sleutelnummer van dit album. Het is zowel tekstueel als muzikaal 1 van de meesterwerken van het Springsteen-songboek (al zijn we in een fase beland dat dit vanaf nu eigenlijk voor elk nummer geldt). Long Walk Home klinkt zowel somber, introvert als hoopvol. Een speciaal compliment voor de E-Street Band en zowaar voor de Brendan O'Brien productie die dit nummer gelukkig eens niet heeft dicht gesmeerd.
De clip werd veelzeggend opgenomen in Asbury Park en we zien elementen terug uit de Tunnel Of Love video.
Long Walk Home werd in 2006 voor het eerst geschreven tijdens de Seeger tour en in aangepaste vorm opgenomen voor Magic, midden gedurende de tweede ambtsperiode van George Bush dus. Die sfeer ademt het ook wel uit zonder hoop te verliezen. Eerlijk gezegd ben ik bang dat die hoop in een 2018 uitvoering van A Long Walk Home volledig verdwenen is en we hopeloos verdwaald zijn...
Album: Magic
My father said "Son, we're lucky in this town, it's a beautiful place to be born
It just wraps its arms around you, nobody crowds you and nobody goes it alone
You know that flag flying over the courthouse means certain things are set in stone
Who we are, what we'll do and what we won't"
Natuurlijk hebben Arthur en ik deze lijst samengesteld, hebben we elkaar nummers toebedeeld, staat de volgorde in grote lijnen wel vast, toch weten we van elkaar niet wat we posten. Zouden we dat vooraf hebben afgestemd dan had ik voorgesteld om Long Walk Home na My Hometown te plaatsen. De thematiek van beide nummers sluit naadloos op elkaar aan, eigenlijk is Long Walk Home het antwoord op My Hometown.
Long Walk Home is niet alleen het antwoord op My Hometown, het is ook het antwoord op "Born In The USA", op "Born To Run" en op al die andere nummers die verhalen over een betere toekomst op een andere plek.
Long Walk Home is niet het beste nummer van Magic, wel is het het sleutelnummer van dit album. Het is zowel tekstueel als muzikaal 1 van de meesterwerken van het Springsteen-songboek (al zijn we in een fase beland dat dit vanaf nu eigenlijk voor elk nummer geldt). Long Walk Home klinkt zowel somber, introvert als hoopvol. Een speciaal compliment voor de E-Street Band en zowaar voor de Brendan O'Brien productie die dit nummer gelukkig eens niet heeft dicht gesmeerd.
De clip werd veelzeggend opgenomen in Asbury Park en we zien elementen terug uit de Tunnel Of Love video.
Long Walk Home werd in 2006 voor het eerst geschreven tijdens de Seeger tour en in aangepaste vorm opgenomen voor Magic, midden gedurende de tweede ambtsperiode van George Bush dus. Die sfeer ademt het ook wel uit zonder hoop te verliezen. Eerlijk gezegd ben ik bang dat die hoop in een 2018 uitvoering van A Long Walk Home volledig verdwenen is en we hopeloos verdwaald zijn...
1
geplaatst: 18 november 2018, 20:32 uur
Ik vind Long Walk Home wel het beste nummer op Magic . Het ademt een optimisme uit zonder belerend te zijn .Qua productie vind ik hem toch wel overdadig hoor ,maar daar heeft heel Magic last van. Ik zou hem wel eens in een acoustische setting willen horen . Volgens mij blijft hij dan prima overeind omdat het gewoon een fraaie song is . Ik vind hem eigenlijk ook wat weggemoffeld staan op het album . Maar dat is mijn gevoel erbij . Ik kan aan deze topper wel een 9,4 kwijt
0
geplaatst: 18 november 2018, 21:59 uur
Ik deel de mening van Twinpeaks helemaal, kom alleen wat lager uit:
7,6
7,6
* denotes required fields.