MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
De mening dat het het beste nummer op Magic is deel ik ook. De rest wat minder. Akoestisch (zijn wel versies van te vinden) vind ik het nummer juist veel aan kracht verliezen op de één of andere manier. Dan wordt het me teveel een soort van 'oh leuk, hij doet een akoestisch nummer' nummer
Juist die rijke productie geeft het nummer zóveel power vind ik. Live (daar gaan we weer) kreeg het nummer gaandeweg de Magic tour een steeds mooiere uitvoering. Met Steve die op het eind een stuk leadzang voor z'n rekening neemt. Prachtige sax partij van Big Man ook overigens na de ook al schitterende gitaarsolo! Dit nummer had van mij nog wel wat hoger mogen eindigen. Cijfer; 9,5

Long walk 8

My hometown 8,5

Mijns inziens is dit niet het beste nummer van het geweldige Magic. Long Walk Home krijgt van mij niet eens een blauwe ster. Hij zit wel dichtbij.

8,6

My Hometown 9,8
Long Walk Home 9,6: Net als in Badlands een gitaarsolo die overgaat in een saxsolo, de mooiste momentjes in Bruce's oeuvre.

Ik begin me langzaamaan zorgen te maken dat Stray Bullet de lijst niet heeft gehaald

wavanbuuren
Ik kan me not nu toe redelijk in de gemene deler vinden. Hier ontgaat me die volledig. Vlak nietszeggend liedje wat schril afsteekt bij de lading van My hometown.

6,3

johannesA
9,2. Ook omdat het de favoriet van mijn zoon is.

Topnummer 9.2

wavanbuuren schreef:
Vlak nietszeggend liedje

Long Walk Home, een van de mooiste nummers die Springsteen geschreven heeft. Het heeft alles wat een klassiek Springsteen nummer heeft, sterke tekst, optimisme en natuurlijk de al eerder genoemde gitaar/sax solo combinatie. Een 9,6

Voor mij met afstand het beste nummer van Magic.

9

Prachtig!

9

44. Girls In Their Summer Clothes
Album: Magic

Ja, ons onfeilbare laddersysteem werpt weer zijn vruchten af! Girls In Their Summer Clothes eindigt een plekje boven Long Walk Home. Terecht of niet terecht, dat is aan jullie! Ik vind alvast van niet eigenlijk

Maar goed, dit Beach Boys-momentje op Magic is natuurlijk zo slecht nog niet. Sterker nog, ik vind dit een erg leuk nummer, als onkarakteristiek uitstapje staat deze ook precies op de juiste plek op de plaat: pal in het midden, om de sfeer wat te breken.

Door de manier waarop het nummer hoe langer hoe meer opzwelt zit er toch ook iets van een kracht op de song, wat een goede zaak is anders was het echt te niemandallerig geweest. Nu zit het voor mij net aan de goede kant van de lijn als quirky sfeerbreker. Al hoor ik in de verte al mensen ‘Te hoog! Te hoog!’ roepen. Niet helemaal onterecht overigens, mea culpa

Tsja, we zijn nu echt te ver in de lijst voor dit soort ongein, heren.

5

cosmic kid (moderator)
itchy schreef:
Tsja, we zijn nu echt te ver in de lijst voor dit soort ongein, heren.

Sorry meester

7 hoort inderdaad in deze top200 thuis

johannesA
8,5 prima!

Ik hou ook wel van het Beach Bruce nummer
8.5

8,5

Vind het juist een fijn moment op het album.

Let's Be Friends

Poeha schreef:
Let's Be Friends

Die moet ongetwijfeld nog komen, verwacht ik zeker in de top 10

Gast
geplaatst: vandaag om 03:59 uur

geplaatst: vandaag om 03:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.