MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
Pfff, die lalala's op het einde... Hoor er ook niet zoveel Beach Boys in terug eigenlijk, buiten de titel van het nummer dan... Maar het is wel een aardig nummer, meer niet.

6,5

Hij staat inderdaad wat hoog , maar het is toch geen verkeerd nummertje . 7,5

wavanbuuren
5

Prachtig nummer! Mooi eerbetoon aan de Beach Boys en de wall of sound van Phil Spector. Een 8

Dan wel the Beach Boys in hun mindere periode

5,5

Lalalala Lalalalalalalala. Maar toch nog een

6,5

Wederom een heerlijk nummer van Magic. Persoonlijk had ik 'm niet boven Long walk home gezet maar top 75 materiaal is het wat mij betreft zéker! Dit is Bruce op z'n meest zomers en luchtig zo ongeveer. De melodielijnen in de zang zijn hemels. De Asbury boardwalk op een zwoele zomerse dag in optima forma! Potje bier erbij en volop genieten. Cijfer; 9

cosmic kid (moderator)
43. Backstreets
Album: Born To Run

Remember all the movies, Terry, we'd go see
Trying to learn how to walk like the heroes we thought we had to be
Well after all this time to find we're just like all the rest
Stranded in the park and forced to confess
To hiding on the backstreets, hiding on the backstreets

En nu was het mijn beurt voor een adempauze in verband met werk, studie en allerlei privé-bezigheden. Had ik mooi ook een week de tijd om aan het idee te wennen dat ook Backstreets nu al de sjaak is.

Natuurlijk schandalig laag en 1 van die nummers waar de waardering van mij en Arthur behoorlijk uiteen lag. Voor mij is Backstreets top 10 materiaal, mogelijk zelfs top 5 en ArthurDZ mag voor zichzelf spreken, zo hij dat wilt.

Begeleid door wellicht het beroemdste Roy Bittan intro ooit gromt en grauwt Bruce zich door de tekst heen. Nooit eerder waren pijn, verdriet en woede over een verloren vriendschap zo voelbaar en hoorbaar. Beroemd en de overtreffende trap van schitterend is de 1978 uitvoering met het Spanish Eyes middengedeelte.
Nog altijd is het vaag of de genoemde Terry een man of vrouw is. Laten we daar zelf maar invulling aan geven.

O, beste Springsteenvrienden van MusicMeter, aanhoor mijn gebeden en corrigeer onze fout door Backstreets met de eerste plek te belonen in onze Bossmeter. Dat hij daar heel lang mag blijven staan.....

Er zijn dagen dat ik dit het beste nummer van born to run vind

10

10 (maar niet zo goed als Badlands)

cosmic kid schreef:
Beroemd en de overtreffende trap van schitterend is de 1978 uitvoering met het Spanish Eyes middengedeelte.

Moet dat niet het Sad Eyes middengedeelte zijn?

johannesA
10 minimaal. Top 3 springsteen materiaal

cosmic kid (moderator)
Kees-Jan schreef:
(quote)

Moet dat niet het Sad Eyes middengedeelte zijn?

Natuurlijk

10
(maar niet zo goed als Badlands)

Dit nummer behoort absoluut tot de buitencategorie! Maar hij heeft nóg mooiere gemaakt naar mijn bescheiden mening. Cijfer; 9,4

wavanbuuren
wereldnummer, maar we moeten nog wat ruimte laten voor de echte kleppers. Alleen dit album telt drie NOG betere nummers
8,6

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.