MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:

Door deze song te horen op Greatest Hits heb ik Tunnel of Love album leren kennen.
Nog altijd een van mijn favoriete songs en een van zijn allermooiste teksten.
10

johannesA
9,2

Ook mooi.

8

8,2

Zeker niet zo goed als de voorganger, maar nog steeds erg fraai.

8,5

Beter dan One Step Up, maar ook dit nummer behoort niet tot de favorieten die ik heb aangevinkt bij het album Tunnel of Love (al schurkt deze er wel tegenaan ).

Beste nummer van TOL.

8,5

wavanbuuren
9,5

cosmic kid (moderator)
25. Walk Like A Man
Album: Tunnel Of Love

Well, now the years have gone and I’ve grown, yeah, from that seed you’ve sown
But I didn’t think there’d been so many steps I’d have to learn on my own
Well I was young and I didn’t know what to do when I saw your best steps stolen away from you
Now I’ll do what I can, I’ll walk like a man

Wham, bam....thank you ma'am. En dat maakt een hattrick; 3x op rij een nummer van Tunnel Of Love.

Wellicht iets te hoog en niet van hetzelfde niveau als Brilliant Disguise en One Step Up maar wat blijft Tunnel Of Love toch een prachtalbum wat per nummer steeds beter en mooier wordt. Arthur schreef het al: "Want iemand zo getormenteerd en toch genuanceerd over liefde horen zingen, dat had ik nog niemand horen doen". En dit gaat nog steeds op. Tunnel Of Love is net als wijn; het album wordt per draaibeurt mooier.

Walk Like A Man is de afsluiter van Kant A en volgt naadloos op Cautious Man. Zo naadloos dat ik als 14 jarige puber even dacht dat hetzelfde nummer was. Zoals zoveel nummers op Tunnel Of Love heeft Walk Like A Man autobiografische kenmerken. Hoe autobiografisch zouden we pas 30 jaar later lezen in Born To Run. Bijna elke zin is uit het leven van dhr. Springsteen gegrepen en het geheel is, in lijn met zijn beste songs, zeer filmisch beschreven.

Tevens is dit nummer het laatste deel van alle liedjes die over de relatie met zijn vader gaan en gelukkig kent het een goede afloop zonder dat het vervalt in een "ze leefden nog lang en gelukkig". Het volgende nummer over vaders en zonen volgt weliswaar 5 jaar later maar plaatst Springsteen in de ouder rol....

Onderstaande clip is afkomstig van de onderschatte Devils & Dust tournee. Voor Springsteen en voor ons een unieke tour om enkele van zijn meest onbekende en zelden gespeelde nummers te voorzien van nieuwe arrangementen. Mocht de E Street Band ooit echt te oud zijn voor slopende marathonoptredens, mag hij met dit concept weer van stal halen.....

Zoals ik bij One Step Up al schreef: dit is een pareltje.

9

johannesA
10

Prachtige live uitvoering!
Studionummer : 8.8

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.